het moet nu echt

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
buijssej
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mar 2014, 09:16

het moet nu echt

Bericht door buijssej »

Ja morgen begin ik echt, vandaag alle mp3 bestanden gedownload en op mijn gisteren aangeschafte mp3 speler gezet. Schoenen zijn er dus geen excuus om niet te beginnen. Eigenlijk had ik vandaag wel zin om te starten, maar ja vanavond mijn wekelijkse sportavond en laat ik het niet gelijk overdrijven. Dus morgenochtend na het ontbijt ga ik ervoor. Dagboekje maar gestart om een stok achter de duer te hebben. Wat zal ik een conditie hebben deze zomer en een afgetraind lijf :P , misschien ook niet maar ook dan schrijf ik mijn mislukkingen neer ;) .
flatcoatjrt

Re: het moet nu echt

Bericht door flatcoatjrt »

Je kan het. Veel plezier en niet te hard van start gaan.

Gr Mirjam
Gebruikersavatar
buijssej
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mar 2014, 09:16

Re: het moet nu echt

Bericht door buijssej »

Zo ik zit even uit te dampen op de bank, ik heb de eerste 20 minuten gehaald en zonder te smokkelen. Ja de muziek helpt echt, ik loop minder snel, je hoeft zelf je tijdschema niet in de gaten te houden. Donderdagavond weer, dan gezien de weer verwachtingen maar wat minder warme kleding aan. Zo nu onder de douche, aan de dagelijkse beslommeringen en dan vanmiddag en vanavond werken.
flatcoatjrt

Re: het moet nu echt

Bericht door flatcoatjrt »

Goed zo, het begin is er :)

Gr mirjam
Gebruikersavatar
buijssej
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mar 2014, 09:16

Re: het moet nu echt

Bericht door buijssej »

training 2 zit er ook weer op, weer netjes gehaald. Ik denk wel dat ik een echt slakkegangetje heb maar ja ik haal wel de minuten. Ik heb alleen het idee dat de wandelminuten langer duren dan de loopminuten. Ach beter dan het gevoel dat dat andersom is. Zaterdagavond na het werken de volgende sessie.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: het moet nu echt

Bericht door NarN »

Good job, keep it up!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: het moet nu echt

Bericht door El Pollo Diablo »

Het tempo maakt niks uit, integendeel zelfs: belangrijkste is dat je de loopminuten uitloopt. En die loopminuten zullen binnenkort wel de overhand nemen op de wandelminuten ;)
Gebruikersavatar
buijssej
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mar 2014, 09:16

Re: het moet nu echt

Bericht door buijssej »

dag 3 en week 1 zit er op. Vanmorgen het rondje gedaan. Het was droog toen ik de deur uitstapte en weer binnenstapte. Daartussen regende het en soms vrij stevig. Ik moet zeggen dat het beter leek te gaan, kon inderdaad wat praten (antwoorden op evy want anders praat ik in mezelf aangezien ik alleen loop) hoestte toen ik thuis kwam al iets minder mijn longen uit mijn lijf dan de eerste 2 lessen. Ja elk longblaasje wordt waarschijnlijk nu gebruikt en moeten soms uit stoffige hoekjes gehaald worden. Ik zie het maar als de voorjaarsschoonmaak van de longtoppen. Morgenavond badmintonnen en dan dinsdag beginnen aan les 4 en week 2. Nu een lekker lange zondag (das dan weer een voordeel als je vroeg bent gaan lopen) Ik voel me nu ook fitter dan dat ik uitgeslapen zou hebben.
Gebruikersavatar
buijssej
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mar 2014, 09:16

Re: het moet nu echt

Bericht door buijssej »

Zo mooi weer, gisteren schoenen laten aanmeten en aangeschaft dus vandaag niet lopen. Klinkt niet logisch ik weet het. Ik merkte echter zondag na het lopen dat mijn schenen branderig waren en gevoelig bij het aanraken. :? Gisteren ging het beter, maar bij het proeflopen in de winkel kwam het branderige gevoel weer opzetten. :shock: Gisterenavond met badmintonnen nagenoeg geen last gehad. Momenteel alleen nog gevoelig bij aanraken, vooral links. Ik weet niet of het te maken heeft met lopen, maar ik las maar een dag etra rust in. Dan kan ik morgen fris en fruitig aan week 2 beginnen met mijn nieuwe schoenen. Ik heb de schoenen alvast aangedaan, kan ik ze wat inlopen. :)
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: het moet nu echt

Bericht door Cami »

Je lichaam (en vooral je benen) hebben tijd nodig om zich aan te passen aan je nieuwe hobby. Dus zeker de dag rust tssin respecteren en een keer per week 2 dagen.
Vooral niks forceren en dan kom je zeker de 10 weken blessurevrij door.
Ik vind dit vooral de sterkte van het programma, als je je houdt aan de rustdagen en luistert naar je lichaam, ben ik er zeker van dat iedereen het tot een goed einde kan brengen.
Plaats reactie