Maximale hartslag

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: Maximale hartslag

Bericht door Cami »

Mijn rusthartslag ligt tss de 55 en 58. De maximale hartslag die ik momenteel in mijn Garmin heb ingevoerd (189) heb ik teruggevonden in mijn stats van vorig jaar (tijden de Knokke 10K en een 7km loopje in Oostende). Ik herinner me dat ik goed heb doorgelopen toen, maar dat ze me zeker niet naar de spoed hebben moeten brengen ;)
Momenteel werk ik mijn loopjes af aan gemiddelde van 150-155, maar met max piek 166-170.
Na het stappen en stretchen zit ik wel opnieuw aan 100, na 15min aan +/- 80.
Ik vermoed dat ik dus niet echt slecht bezig ben.
STR is dit weekend opnieuw afgewerkt, ik plan nog een 2-tal weken de 5km aan te houden (met blik op de hartslagmeter) en vanaf dan de Keep Running op te starten.
Op het net heb ik een conditie-test gevonden om uit te voeren op de loopband (berekening max hartslag). Beginnen aan 7,2km op helling 0 en om de minuut afwisselend de snelheid met 0,8 opdrijven en dan weer de helling met 1% verhogen. Die wil ik nog uitvoeren voor ik aan de Keep Running begin (geen paniek ik zal zorgen dat er iemand bij mij aanwezig is, zodat ik zeker niet tot het uiterste ga :roll: ).
Plaats reactie