1 mile a day ...

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

1 mile a day ...

Bericht door Cami »

Dat was mijn doelstelling voor 2013. 1 mile a day oftewel 587,39km. Ik vond dit wel een mooie uitdaging. Maar ik heb ze niet gehaald :(
Tot 30/6 zat ik nog perfect op schema, meer zelfs, lag ik voor op schema … maar mijn eerste grote liefde (op sportief gebied) eiste zoveel tijd op dat ik niet meer aan 3 loopjes per week kwam.
Ik speel namelijk tennis, geen niveau Justin Hénin, maar toch minstens even gedreven. Tornooitje hier, tornooitje daar en ondertussen moet er nog getraind worden.
Maar sinds januari staat mijn tenniszak aan de kant. Tenniselleboog. 10 jaar geleden ook al noodgedwongen verbannen naar de cafetaria’s en terrassen van de tennisclubs en deze keer opnieuw.
De eerste maand gedwongen rust een serieuze dip gehad … en toen begin februari na eerst osteo- en daarna kiné-behandelingen (zonder beterschap) door de radioloog geconstateerd werd dat er een gat in mijn pees zat, dat vermoedelijk enkel door operatie kan hersteld worden en ik heel deze zomer dus opnieuw naar het terras zal verbannen worden, opnieuw besloten om terug die loopschoenen boven te halen en een nieuw sportief doel te stellen.
Vorig jaar heb ik voor Think Pink de aflossingsmarathons gelopen (een keer 10km en een keer 12,5km). Dit jaar zie ik het iets groter. Ik wil, indien mijn revalidatie het toelaat, graag eind september de halve marathon van Oostende lopen. 21,0975km …
Omdat ik dus wel over een basisconditie beschik (5h tennis per week) en dagelijks min 1h wandelen met de hond, ben ik opnieuw begonnen aan STR, maar ineens aan les 19. Ik wil vooral echt moeite doen om mijn hartslag onder controle te houden, omdat ik weet dat dit heel belangrijk zal zijn tijdens mijn langere loopjes ter voorbereiding van de halve marathon.
Ondertussen heb ik gisteren les 25 uitgelopen. Ik geniet opnieuw (mooi weer zal ervoor iets tussenzitten) en het lukt me vrij goed om mijn tempo te beheersen en zo mooi in die zone 4 te blijven. http://connect.garmin.com/activity/459328790
Volgende week mag ik op consultatie naar de orthopedist en zal ik weten hoe het nu verder moet. Ik kruis mijn vingers en hoop dat ik niet te lang buiten strijd zal zijn zodat ik met een mooie voorbereiding op 28/9/2014 aan de startlijn kan staan.
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

Vandaag is het een maand geleden dat ik mijn loopschoenen opnieuw heb aangetrokken en ik moet zeggen het gaat me beter en beter af.

Het mooie weer helpt natuurlijk wel en de loopstukken (morgen str 26) die steeds langer en langer worden doen je tot besef komen dat je meer en meer een 'loper' bent.

Momenteel loop ik meestal op het recent aangelegde wandelpad voor mijn deur (een plas met 3,7km omtrek waar je bijna volledig verkeersvrij kan rondlopen) maar binnenkort kan ik mijn parcours uitbreiden en daar kijk ik enorm naar uit.

Vorig jaar heb ik het schema van keep running gebruikt, maar steeds gelopen op mijn eigen muziek en de intervaltraining afgewerkt op de loopband. Nu heb ik de podcast al gedownload en wil ik met Evy tot aan de 10k geraken. Hopelijk valt haar muziekkeuze wat mee.

Ik heb me voorgenomen rustig op te bouwen en echt constant die hartslag proberen onder controle te houden. Eens dat lukt kan ik aan mijn tempo beginnen werken (de intervaltraining zal me daarbij wel helpen). Maar kom dat is allemaal toekomst, eerst STR afwerken en dan dromen van meer ...

http://connect.garmin.com/activity/460836322
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

28 min !!!!

Maar wind, amai, echt zwaar lopen en het is te zien aan mijn hartslag.

Als je in een lus loopt dan kom je de wind tegen, er is geen ontkomen aan en hier aan't zeetje was hij vandaag een serieuze spelbreker. Maar langs de andere kant ben ik nu volledig uitgewaaid en kan ik er voor de rest van de namiddag en avond weer opnieuw tegen aan.

Donderdag op naar 30 min.

http://connect.garmin.com/activity/463276443
TeamBlue
Berichten: 166
Lid geworden op: 26 mei 2012, 13:30

Re: 1 mile a day ...

Bericht door TeamBlue »

Hopelijk goed nieuw binnenkort bij de osteopaat! Leuk om te lezen dat we zullen 'gelijk lopen' qua training voor die 21 km! ;)
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

Ben maandag langs orthopedist geweest. Voorlopig nog geen operatie gepland, eerst nog andere pistes uitproberen.
Ik hoef mijn voorbereiding dus niet te onderbreken.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: 1 mile a day ...

Bericht door NarN »

Mooi rondje rond het water, zalig zo!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: 1 mile a day ...

Bericht door El Pollo Diablo »

Cami schreef:Ben maandag langs orthopedist geweest. Voorlopig nog geen operatie gepland, eerst nog andere pistes uitproberen.
Ik hoef mijn voorbereiding dus niet te onderbreken.
Da's goed nieuws! Hopelijk kan die operatie inderdaad vermeden worden.
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

30 min en het ging super !!!

Zag er anders niet goed uit want er stond hier al heel de dag verschrikkelijk veel wind, maar een parcours uitgestippeld waar we zo weinig mogelijk last zouden hebben van de tegenwind en het is blijkbaar gelukt :)

Als het dit weekend zo vlot gaat over de 32min kan ik stilletjesaan gaan dromen van de Keep Running :)

Nog een week of 2 focussen op de hartslag en dan verder opbouwen.

http://connect.garmin.com/activity/464496727
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

5km in 30:32 !!!

Tevreden, jammer genoeg niet ... Veel te snel gelopen.

Omdat er vandaag een feestje op het programma staat, heb ik deze morgen de wekker op 7h gezet en zijn we gaan lopen.

We ... en daar lag vandaag het probleem ... veel te snel van start gegaan ... en zo eigenlijk constant in het rood gelopen ... Meermaals gevloekt onderweg ...

Dinsdag doen we de test opnieuw en ga ik (proberen) het tempo te bepalen.

Toch dikke dank je wel aan Evy (hihi) om me weer opnieuw tot aan die 5km te loodsen. Deze 2-tal weken aanhouden en dan op naar de 10km.

http://connect.garmin.com/activity/465934684
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

Echt zot gedaan ...

Het was mijn eerste loopje na Evy en ik wilde echt echt echt op mijn hartslag letten.

Maar om de eén of andere reden liep het de eerste km al mis en toen het me na de 3de km nog niet lukte, dacht ik foert hartslag, we gaan een keer doorlopen.

http://connect.garmin.com/activity/467861229
Plaats reactie