1 mile a day ...

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: 1 mile a day ...

Bericht door El Pollo Diablo »

Hihi, ik zat al van de eerste keer te denken "waarom loop je rond die spuikom? Een beetje verder heb je gewoon de zee waar je langs kan lopen" :D
(ben in Oostende geboren en hoewel ik er maar een paar jaar gewoond heb blijf ik toch een band hebben met 't zeetje ;))
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

Omdat de spuikom mijn tuin is ... Er zijn trouwens de laatste 2 jaar enorme werken uitgevoerd waardoor je nu op 100m na volledig verkeersvrij kan rondlopen. Als je nog eens in de buurt bent, zeker je loopspullen meebrengen.
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

Gisterenavond dood, dood, doodmoe (heb zelfs een tas koffie gedronken voordien) aan de 2de Keep Running begonnen en echt het is alsof Evy weet wat je allemaal uitspookt want ze begint tijdens onze date over drinken en natuurlijk is koffie slecht, dat weet ik ook wel ... maar het is zo lekker en omdat ik geen chocolade eet, geeft het me net die duw in mijn rug die ik soms nodig heb.
Maar koffie geeft waaschijnlijk ook mijn hart de nodige duwtjes zodat het net iets sneller slaat :(
Maar al bij al toch nog in zone 4 gebleven en uitgelopen.

Valt me wel op dat Evy enorm in herhaling valt en dat ze wel veel versprekingen doet ... op't einde sluit ze af met morgen doen we de interval (help) neen vandaag neem ik een dagje rust, alhoewel, heb deze morgen na het opstaan wat weerstandstraining en wat extra rekoefeningen gedaan :)

Morgen gaan we 'pittig' doen, ben benieuwd. Heb in het verleden al intervaltrainingen op de loopband gedaan, dus weet dat het best zwaar kan zijn.

http://connect.garmin.com/activity/473379681
TeamBlue
Berichten: 166
Lid geworden op: 26 mei 2012, 13:30

Re: 1 mile a day ...

Bericht door TeamBlue »

Hey Cami!! Hoe is je interval training meegevallen? Ben benieuwd!!
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

Eerste interval zit er op ... Ik vond het eerlijk gezegd allemaal wat verwarrend. Soms heb ik indruk dat Evy niet echt bij de les is tijdens deze Keep Running.

Zo zei ze na 5 opwarmen dat we halfweg waren en dan plots moesten we gaan stretchen ...

Na de stretch had ik het ook allemaal niet begrepen, want ik begon onmiddellijk te versnellen ...

Versnellen : heeft ze eigenlijk uitgelegd wat dat juist is ? Ik heb eigenlijk telkens sprintjes van 30 seconden getrokken, maar besef nu dat dat niet echt de bedoeling is :( ik ga tegen volgende sessie een keer wat opzoekingswerk doen ...

Mijn hartslag viel uiteindelijk super mee. Serieus gepiekt tijdens de sprintjes maar uiteindelijk na 45 min en 6,75 km toch een gemiddelde van 150. De 2 min stretchen zullen hier natuurlijk voor iets tussen zitten.

Alhoewel ik vandaag een paar keer serieus de kluts kwijt was, vond ik het wel heel leuk.

http://connect.garmin.com/activity/474830007#
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: 1 mile a day ...

Bericht door El Pollo Diablo »

Inderdaad, hier en daar klopt ze er serieus naast. Geen idee wat er aan de hand is.
Die intervallenlessen volgen altijd hetzelfde stramien: eerst wat inlopen, zwaaien, huppelen (en quasi iedereen blijft gewoon lopen zonder dat zwaaien of huppelen te doen) en dan even wat stretchen. Daarna dus een paar keer interval, en dan uitlopen aan een trager tempo.
Wat de snelheid betreft: ik versnel zelf tot "geen sprint-snelheid", maar meer kan ik ook niet zeggen. Ik vermoed dat het belangrijkste de afwisseling tussen "sneller" en "trager" is, zodat je hart wat tempowisselingen moet doen maar dat je daar niet in hoeft te overdrijven. Belangrijkste blijft dat je 't leuk blijft vinden en dat je geen blessures oploopt.
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

Ik heb vandaag een beetje gezeurd ...

Heb mijn 30min toertje opnieuw langs het strand richting Bredene gelopen, maar ik had serieuze hulp onderweg. Ik kreeg een duw in de rug van 'de wind' ;) Duwtje in de rug zorgde ervoor dat ik zowaar 170m verder heb gelopen dan vorige week.

Comfortabel loopje dus, met een zeer aanvaardbare gemiddelde hartslag.

http://connect.garmin.com/dashboard?cid=5041321
LievenJ
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 aug 2013, 10:03

Re: 1 mile a day ...

Bericht door LievenJ »

doet da de volgende keer is in de andere richting :p
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: 1 mile a day ...

Bericht door El Pollo Diablo »

Cami schreef:Ik heb vandaag een beetje gezeurd ...

Heb mijn 30min toertje opnieuw langs het strand richting Bredene gelopen, maar ik had serieuze hulp onderweg. Ik kreeg een duw in de rug van 'de wind' ;) Duwtje in de rug zorgde ervoor dat ik zowaar 170m verder heb gelopen dan vorige week.

Comfortabel loopje dus, met een zeer aanvaardbare gemiddelde hartslag.

http://connect.garmin.com/dashboard?cid=5041321
Dat mag ne keer :) En uiteindelijk heb je toch maar weer lekker 30 minuten gelopen 8-)
LievenJ schreef:doet da de volgende keer is in de andere richting :p
Slecht karakter :lol:
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: 1 mile a day ...

Bericht door Cami »

Ik doe de trip elke morgen te voet met mijn 8 jaar oude labrador te voet in de andere richting.
:)
Plaats reactie