Nico's training!

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
Csar1985
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2014, 23:21

Nico's training!

Bericht door Csar1985 »

Ben eindelijk terug kunnen beginne na een week of 3 stil te liggen door blessure.

Heb ondertussen al 3 trainingen achter de rug.

Eerste keer was terug 5K

http://connect.garmin.com/activity/437678100

zeer rustig aan gedaan (gem. 10km/u) omdat ik bang was dat het een beetje te vroeg was, maar gelukkig geen last gehad. Zeeeer blij daarvoor....

Tweede keer was zondagmiddag. In totaal 10K gelopen. Eerste 2 ronden (1,4K) opwarmen en dan proberen niet teveel boven hartslag 170 te gaan. Maar op het einde kon ik me niet meer inhouden....
Zoals je kan zien:

http://connect.garmin.com/activity/439660315

Gemiddelde snelheid lag op 11.7 km/h dus dat ging al beter. Achteraf wel wat last gekregen aan mn kuiten, omdat ik op aanraden van dokter iets rechter moet lopen om mn schenen te sparen ;).
Voorlopig geen last meer van schenen, dus het werkt voor mij wel.

Vandaag dan een intervaltraining gedaan, maar dit is niet te super goed gegaan. Komt erop neer dat ik 2 ronden recupereer (800m) en 1 ronde hard ga (400m).
Snelheid in de recuperatie lag rond de 10km/u snelheid in de snelle ronde lag tussen 18-20km/u. Bedoeling was dit 5x te doen, maar het is maar 4x geworden.
Had maar om 3u kunnen eten door mn werk, en om 4u al gaan lopen. Ik vermoed dat dit nog niet volledig opgenomen was, want na 4x was het beste eraf. Ben nu nog maar gerecupereerd en we zijn ondertussen toch al 4u later.
Nu heb ik er wel een goed gevoel bij want heb nergens meer last van *JIPPIE*!!!

Zaterdag staat er een zwemtraining gepland en zondag gaan we voor 15K waar de hartslag niet boven de 170 mag gaan!!!

Tot dan!
Csar1985
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2014, 23:21

Re: Nico's training!

Bericht door Csar1985 »

En vandaag was het zover. Eerste keer in mn leven dat ik 15K aan een stuk ging lopen.
Begonnen in de regen, dus het aanzetten was met lichte tegenzin. Al een geluk dat ik mn loopkleren al 2u aanhad, dan heb ik minder de neiging om in mn zetel te blijven zitten. (zijn er nog mensen die deze truk toepassen?)
Een gemiddelde snelheid vandaag van 12km/h met een hartslag die netjes onder 174 bleef.
Nu op deze moment voel ik de spiertjes wat stijf worden, maar geen pijn!!!! Ideaal dus.

Tot de volgende!!!
Plaats reactie