operatie shin splints

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Greta1
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2014, 15:49

operatie shin splints

Bericht door Greta1 »

Wou hier even vragen of er mensen zijn die ervaringen hebben met een operatie aan het scheenbeen.

Ik ben vorig jaar vol goede moed beginnen lopen, ging erg goed met het start to run schema. Vanaf het moment dat ik langere afstanden begon te lopen (rond de 7 km, 3 keer per week) begon ik last te krijgen van mijn schenen. Op een bepaald moment had ik zelfs moeite met stappen en de dagdagelijkse dingen. Ondertussen heb ik steunzolen, ben ik in behandeling geweest bij een kinesist, heb traumeel inspuitingen gekregen en tot slot shockwave.
Geen enkele van deze behandelingen gaf mij resultaat. De pijn werd telkens wel wat minder, maar kwam steeds weer terug, zelfs na 100 meter lopen.

Nu ben ik door de dokter doorgestuurd naar een sportchirurg en die stelde een operatie voor waarbij de spier losgemaakt wordt van het scheenbeen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt mij nogal een drastische oplossing, maar wil wel heel graag terug mijn kilometertjes kunnen lopen.

Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: operatie shin splints

Bericht door Holenmens »

Ik denk niet dat ik ten koste van alles zou blijven lopen. Een operatie is altijd een risico, daarbij komt nog dat resultaat niet gegarandeerd of blijvend is. Niet ieder lichaam is geschikt om te hardlopen.
Greta1
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2014, 15:49

Re: operatie shin splints

Bericht door Greta1 »

Een operatie overweeg ik omdat ik werk als leerkracht en dus de ganse dag op de been ben, ook dan heb ik erg veel last.
Arts zei me voldoende rust te nemen, maar rust is natuurlijk moeilijk als je een groot deel van de dag recht moet staan.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: operatie shin splints

Bericht door Holenmens »

De meningen lopen nogal uiteen wat te doen met shin splints. Waarschijnlijk ook omdat het een verzamelnaam is voor verschillende aandoeningen in hetzelfde gebied. Koelen, rust, matig bewegen, compression tubes, rekken, wisselbaden, fysio, andere schoenen, als er al een remedie is lijkt die voor iedereen anders te zijn. Bij sommigen is het een terugkerend iets, bij anderen niet. 1 ding lijkt iedereen wel gemeen te hebben: herstel duurt lang, van enkele maanden tot meer dan een jaar.

Naar wat ik heb begrepen is lang staan na een operatie de eerste maanden niet toegestaan.

Beterschap gewenst!
Plaats reactie