Verslag Floreal 2013 - bosloop over mountainbikeparcours...

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Verslag Floreal 2013 - bosloop over mountainbikeparcours...

Bericht door bloem »

1 december, Lichtaart, een schitterende zonnige dag, helemaal niet koud, 't bos lag er zelfs niet al te modderig bij...de organisator kon 't zich niet beter gedroomd hebben!
En mij deed 't weer helemaal twijfelen om toch voor de langste afstand te kiezen ipv de 'tussenafstand'. Vermits de vrouwelijke clubgenootjes de 7km verkozen en ik al meermaals gewaarschuwd was dat het parcours niet van de poes zou zijn, me toch maar ingetoomd en de 14km overgelaten aan de échten...
Dan maar wat extra inlopen om aan de kms te komen ;) Al warmlopend effe de toerist uithangen en gaan groeten bij 't "Hofke van Bayot" - sport en cultuur, 't gaat prima samen dus! ;)
Dan was 't hoog tijd om ons vestje nog weg te steken en ons richting start te begeven. Onderweg botste ik nog op een oud-collega die toenertijd marathons liep, en kon natuurlijk niet anders dan heel even praatje slaan... :oops:…Sprintje richting start dus! Hartslag kon nog net tot 133 recupereren en daar gingen we al! Omdat we helemaal achteraan waren aangesloten, hingen we met ons drie 'vast' achter het hele peleton... en noteerden we 7:03 minuten bij km 1... euh ?! Dat was zelfs voor dit golvende parcours een beetje 'overdreven' vonden we en algauw begon mijn maatje links en rechts tussendoor te glippen, nadat ze me eerst had gevraagd of ik wou volgen (jawel, 't is een lieveke ;) ) Ons ander maatje hadden we al moeten achterlaten van zodra we na een paar honderd meter over 't fietspad 't bos indraafden... Zij is meer een fietspadhert dan een bosnimf dus :mrgreen:
Enfin, na die eerste km vol praats, kwam dan het serieuzere werk... Heuvel op en weer af, draaike hier, volgende duin weer op en stukske hei door terug naar beneden... 'n trailrun waardig ;) Heel plezant om doen, schoon parcours door de bossen en de hei... maar dus wel behoorlijk vermoeiend ! :mrgreen: 't Stukske plat ertussenin ging mijn maatje er volop tegenaan...een km in 5.19 liet zich optekenen... (euh halloo, we moeten op dit plat stuk wel recupereren eh ?! :shock: )... 'k was al blij dat we toch al over de helft waren... De vermoeidheid sloeg toch stilaan toe, bergaf afremmen kostte ook al meer en meer moeite (aiai, gevaarlijk voor die knieën !) gelukkig dempte het losse zand de grootste schokken daar... Km 5 gepasseerd in 29:33... nog 2 te gaan... Tandje bijsteken ?... hmm... met al die hellingen en losse zand ?... Toch maar niet dus ;) "gewoon is al gek genoeg" ... Met de eindmeet in 't verschiet mijn maatje nog even aangepord tot een sprintje, maar 't zat er zowel bij mij als bij haar niet meer in blijkbaar ;-) Finish gehaald in 41minuten... Niet slecht voor zulk parcours, zeker met mijn "fobie" voor hellingen en vals plat :lol:
Volgend jaar starten we iets meer midden in 't pack en gaan we voor een betere tijd 8-)
... of voor de 14km ! :mrgreen:
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Verslag Floreal 2013 - bosloop over mountainbikeparcours

Bericht door El Pollo Diablo »

Dit noodgedwongen fietspadhert vindt dat lopen in 't bos wel leuk klinken ;) Tof verslag, 't (loop)plezier spat er van af!
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Verslag Floreal 2013 - bosloop over mountainbikeparcours

Bericht door flightleader »

Bloem en het bos... toch altijd een speciale relatie ;) Je hebt dat weer goed gedaan... 41 minuten niet slecht toch ;)
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Verslag Floreal 2013 - bosloop over mountainbikeparcours

Bericht door Hellothere »

Heel goed gedaan hoor, ik ken de MTB parcours daar redelijk goed, maar dan wel de blauwe, groene (en iets verderop richting Herentals) rode) pijltjes volgende met de mountain bike.

Knap gedaan dat loopje over zulk type parcours, mijn enkels en knietjes begonnen al tegen te wringen bij het lezen van jouw verslag alleen al.

Zoals je zelf zegt, op naar de volgende hé.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Verslag Floreal 2013 - bosloop over mountainbikeparcours

Bericht door Dannieke »

Leuk verslag, het moet leuk zijn om met vrienden zo'n loop te kunnen doen. Spijtig van dat achteraan vertrekken hé, je had misschien nog onder de 40min kunnen duiken :mrgreen:
Voorlopig blijf ik zelf een poor lonesome asfaltcowboy :D
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Verslag Floreal 2013 - bosloop over mountainbikeparcours

Bericht door bloem »

El Pollo Diablo schreef:Dit noodgedwongen fietspadhert vindt dat lopen in 't bos wel leuk klinken ;) Tof verslag, 't (loop)plezier spat er van af!
'k Hoop dat je 't ook ooit probeert... want 't klinkt niet enkel leuk, het IS gewoon leuk ;)
flightleader schreef:Bloem en het bos... toch altijd een speciale relatie ;)

Yep... 8-) ... no further comment...
Dannieke schreef:Leuk verslag, het moet leuk zijn om met vrienden zo'n loop te kunnen doen.
Is idd gezellig, samen wedstrijd (of training!) lopen. Ook al wordt er tijdens wedstrijden niet zo veel gebabbeld... (adem sparen eh!) en we hebben ook wel onderlinge verstandhouding dat wie in vorm is zich niet hoeft in te houden voor diegene die minder fit is... 'wedstrijd is wedstrijd' 8-) :lol:

Maar ik loop ook nog wel in m'n eentje hoor... zowel gewone duurlopen als wedstrijden (daar is aan gezelschap geen gebrek!) ... en kan daar net zo goed van genieten... Bovendien leer je als je -zoals ik- regelmatig regionale joggings meedoet, snel genoeg andere lopers kennen... 't Zijn uiteindelijk zowat altijd dezelfden die komen opdagen 8-)

@HT, ik heb enkel de fluogele pijlen gevolgd... en eigenlijk vooral de voorliggers :oops: ... hoewel dat ook weer eens bleek niet altijd even slim te zijn... halverwege kwam er opeens een hele groep van links aangelopen... bleken de snellere lopers die zowat een km verkeerd waren gelopen ! ... daarna heb ik toch af en toe toch wel pijltjes gecontroleerd ;)
Plaats reactie