Pijn in hals en schouder

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Els VD
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2013, 23:40

Pijn in hals en schouder

Bericht door Els VD »

Ik ben begin oktober gestart met start to run. Conditie was tot dan 0,0. Doel is om tegen 15 december 5 km te lopen in Gent (Winterrun).
Tot hier toe is het goed te doen, conditie is ok, goeie loopschoenen aangekocht, geen last in knieën, kuiten, voeten,...
Sinds een 2tal weken krijg ik tijdens het lopen veel last in mijn hals en dit loopt door naar mijn schouder (enkel rechterkant).
Deze morgen kon ik echt niet meer verder, niet omdat ik buiten adem was of zo, maar gewoon van de stekende pijn.
De pijn houdt ook aan na het lopen, soms verdwenen na een uurtje, soms duurt het een dag of 2.
Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Els
flatcoatjrt

Re: Pijn in hals en schouder

Bericht door flatcoatjrt »

Loop je misschien met je handen aangespannen/vuisten gebald ? Of je schouders opgetrokken?

Gr mirjam
Annehera
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2013, 08:34

Re: Pijn in hals en schouder

Bericht door Annehera »

Ik kreeg van mijn osteopaat de raad om mijn armen en handen meer ter hoogte van mijn heupen te houden, en niet ter hoogte van de borst. Ik voor mij is dat een groot verschil. IK voel dat ik veel meer ontspannen loop. Ik had ook soms pijn in de schouders en die is nu volledig weg.
Succes!
Plaats reactie