Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Holenmens »

Dinsdag 6km, donderdag 13, beide aan wedstrijdtempo. Gisteren stond er 18km op het programma, maar dat heb ik een dag opgeschoven naar vandaag en met 6km ingekort. Ik ben nog niet helemaal hersteld van de lange duurloop vorige week, het was beter geweest dat ik dinsdag en donderdag wat langzamer en korter had gelopen. Vandaag dus 12km lang geprobeerd een kater kwijt te lopen (feestje gehad gisteren/vanochtend en om 5:30 in kennelijke staat thuis gekomen) maar dat is niet gelukt. Volgende week gaat het hopelijk wat frisser, 1x 5km joggen, 1x9km op wedstrijdtempo en zaterdag nog 13,5km wedstrijdtempo. De laatste week stelt niet veel voor, maandag 5 km joggen, dinsdag 9 km wedstrijdtempo en donderdag nog 5km joggen.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Holenmens »

Dit is de laatste post in dit topic; voorbereiding zit er op. Vandaag 13km aan 12km/u. Het ging niet echt soepel, kon mijn ritme niet echt vinden en het voelde zwaar aan. Ik denk dat de lange snelle duurloop 14 dagen geleden er nog wat in zit.

Volgens het schema 805km gelopen aan 11,6 km/u gemiddeld. Behalve een paar kleinigheidjes (lichte overbelasting van voet en lies en een opspelende spier in mijn bil) storings- en schadevrij gelopen. Ik had in het begin wel mijn twijfels bij het "MyAsics" schema, met name de vele tempo lopen en de weinige langzame duurlopen wijken af van veel andere schema's. Maar afgezien van wat kleine aanpassingen heb ik het toch kunnen volhouden.

Volgens het schema moet ik 3:34 halen, dat zal optimistisch zijn denk ik tenzij we lage temperaturen en zuidoostenwind hebben. Noordenwind is helaas overheersend de komende tijd dus het zal rond de 3:45 worden. Ik vertek op 11,5km/u en na een paar km zie ik wel wat het word, rond de 12km/u zou mooi zijn. Ik denk niet dat ik onderweg ga eten, misschien een paar van die plakrepen als ik het denk nodig te hebben. Er is om de 5km een drankpost met sportdrank voorzien, afhankelijk van de temperatuur ga ik elke 10km 1 of 2 bekertjes drinken. Vaker stoppen komt het ritme niet ten goede en kost ook veel tijd, ik heb het een paar keer getest en het kost me elke keer bijna 1 minuut. Geknoei met gelletjes heb ik geprobeerd maar dat vind ik niks, of ik ben extreem onhandig of ik doe iets fout want wat ik ook probeer dat plakspul eindigt aan mijn handen. Of ik krijg ze niet eens open tijdens het lopen :?

Nu voorzichtig naar de startstreep volgende week!
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Dolfijntje85 »

Succes
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
jekl053
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 jun 2013, 10:52

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door jekl053 »

heel veel succes!
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door NarN »

Succes! We kijken uit naar een uitgebreid relaas van hoe het geweest is!
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Holenmens »

Bedankt allemaal, uiteraard doe ik verslag!
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Kaath »

Succes !!
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Hellothere »

Veel succes, en zorg ervoor dat we hier allemaal trots op jou kunnen zijn (hoewel ik daar totaal niet aan twijfel). ;)
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door El Pollo Diablo »

Heel veel succes, ik kijk uit naar je verslag. Enneuh, met devil horns die finishlijn over hé Afbeelding ;)
Armani
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 okt 2013, 09:22

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Armani »

Beetje laat om je nog succes te wensen maar benieuwd naar het resultaat én het verslag.

Hou ons niet te lang in spanning :)
Plaats reactie