Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Hellothere »

Man man man, efkes tussendoor "fingers in the nose" een ongeplande halve marathon lopen, ach ja moet kunnen hé
(Hellothere, die daar destijds een half jaar op moest trainen zoekt nu een steen om onder te kruipen, en nooit meer onderuit te komen :oops: :oops: :oops: ).

Ziet er in elk gevla goed uit als "traininkje" voor je marathon.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Holenmens »

Ha, fingers in the nose? Echt niet; zoals bij elke tempoloop was het stemmetje in het hoofd weer present: "waarom zo snel, even wat tempo minderen kan geen kwaad, haal je straks wel weer in."
Dat stemmetje negeren is de grootste uitdaging.

Waarom schamen? Als je goal hebt gehaald ben je altijd al goed bezig.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Dannieke »

12km/u, dat is een hoog tempo om een halve marathon te lopen, voor mij althans. Proficiat!
Wat die tepels betreft: op de halve marthon van Brussel heb ik iemand gezien met 2 bloedvlekjes op z'n T-shirt.
Dat schuurt wel wat als je langer loopt...
Ik gebruik altijd steristrips die ik in kleine vierkantjes kan knippen, want anders heb ik er ook last van.
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Hellothere »

Dannieke schreef:Wat die tepels betreft: op de halve marthon van Brussel heb ik iemand gezien met 2 bloedvlekjes op z'n T-shirt.
Heb ik ook al gehad (1 bloedvlekje, om 1 of andere reden is het altijd de linkertepel die openschuurt).
Als ik met katoenen T-shirts loop, ronduit een nachtmerrie.
Met polyamide shirtjes hou ik het iets langer vol, en blijft er wat last bij echt langere afstanden (+15 km).

Nog niet geprobeerd, maar ik hoor her en der dat het helpt : vaseline.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Holenmens »

Bloedvlekken door je shirt, auw.... afijn, ik ben dus niet de enige, dat is dan weer een troost.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Holenmens »

Deze week maar 2 loopjes gedaan, 7km interval en 10km in 48min. Begin deze week niet in de gelegenheid geweest om te lopen. Volgende week toch een week vakantie dus ik zal zien of ik de trainingen wat kan uitbreiden, het zal afhangen van hoe het onderstel zich voelt. Er staat 2x 9km aan 13~13,4km/u op het programma en 1x18km aan 12km/u. Eens kijken of de 9km's aan >13km/u soepel gaan, als dat zonder al te veel inspanning lukt dan is er op korte tijd toch veel vooruitgang geboekt. Ondanks dat ik eerst mijn twijfels bij dit schema had begin ik er langzaam toch wat meer vertrouwen in te krijgen. Eind volgende week zal ik beslissen of ik dit schema tot aan de marathon blijf volgen. Mijn Garmin is na 3 weken nog steeds niet terug van reparatie, hier begin ik langzamerhand toch wel wat van te balen.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door bloem »

Hellothere schreef:Nog niet geprobeerd, maar ik hoor her en der dat het helpt : vaseline.
Of een goeie sportbh... :mrgreen:

Goe bezig HM ! Chique dinges die halve alweer...
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door flightleader »

bloem schreef:
Hellothere schreef:Nog niet geprobeerd, maar ik hoor her en der dat het helpt : vaseline.
Of een goeie sportbh... :mrgreen:
ROFL... Zie dat al gebeuren op een wedstrijd mannen met een sportbh aan... :lol: :lol: :lol:
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Hellothere »

flightleader schreef:ROFL... Zie dat al gebeuren op een wedstrijd mannen met een sportbh aan... :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:
Ik denk inderdaad dat vriendinlief ook raar gaat opkijken als ik mijn loopspulletjes klaarleg.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Weekboek voorbereiding marathon 19 April

Bericht door Holenmens »

Alweer een week voorbij, gisteren eindelijk mijn Garmin weer terug (zo te zien een nieuwe maar goed) nadat hij een paar weken weg was voor reparatie. Connectie naar laptop werkte niet lekker.

Afijn, vandaag lekker gelopen, er stond 18 km comfortabel op de planning maar het was lekker weer dus heb er maar een paar bijgeplakt. Hartslag onder de 145 gehouden, behalve het laatste stuk waar ik nog wat ben versneld. Het ging lekker. Morgen en overmorgen niet lopen maar een uurtje op de koersfiets (op de rollen dan anders blijf ik schoonmaken, de weg ligt nog vol modder)

Volgende week word lastig:
Capture1.JPG
Capture1.JPG (28.49 KiB) 2315 keer bekeken
Resultaat vandaag:
Capture.JPG
Capture.JPG (117.46 KiB) 2315 keer bekeken
Plaats reactie