traag lopen

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
marie-rose
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2013, 08:08

traag lopen

Bericht door marie-rose »

ben beginnen lopen in Mei van dit jaar .

Nu loop ik min of meer zes km in 40 à 45 min , dus ben een trage loper ;) , graag zou ik dit wat willen opkrikken , maar als ik dit doe kan ik deze afstand niet uitlopen
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: traag lopen

Bericht door Holenmens »

Het is waarschijnlijk een goed idee om eerst de conditie te verbeteren. Deze afstand blijven herhalen op een tempo wat (te) hoog is resulteert niet automatisch in een betere training. Je kan overwegen om wat verschillende afstanden te lopen. 1 keer per week 45 minuten in een tempo wat je met gemak aankan en 2 of 3 keer 30 min aan wisselend tempo zal meer resultaat opleveren.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: traag lopen

Bericht door bloem »

Holenmens schreef:30 min aan wisselend tempo zal meer resultaat opleveren.
bvb. 10 min rustig tempo (inlopen) en dan 10 min. van paaltje naar paaltje een keer ietsje sneller afwisselen met je gewone tempo... 10 min uitlopen in rustig tempo... is al een goed begin ;)
ASF
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:13

Re: traag lopen

Bericht door ASF »

Ik ben gestart net start tot run begin april dit jaar. Na 10 weken 5 km behaald. Ik ben altijd voor der km's gegaan, minder voor de tijd. Liep toen ongeveer 8 a 8.5 per uur. Heb dan lange tijd mijn zelfde toertje gelopen. En wou dan ook graag iedere keer wat sneller. Was dan al zo content met 5 sec rapper :-). En beetje bij beetje liep ik het 1 min sneller, dan 2,.... Een onverwachte zomeravond om 9 u savonds gaan lopen en was thuis in 30min, zalig! Nu loop ik ongeveer 10 per uur. Denk gewoon blijven lopen je gaat vanzelf wel versnellen. Ik ga wel gemiddeld 3 keer per week!
Veel succes!
tinnewillems
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2013, 11:50

Re: traag lopen

Bericht door tinnewillems »

Ik heb van iemand de tip gekregen om je meer te focussen op de tijd dat je traint, dan echt naar de afstand te kijken. Dit motiveert beter. allé, bij mij dan toch.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: traag lopen

Bericht door Dannieke »

Ik merk het meeste vooruitgang met het schema dat ik nu volg. Het is echt het afwisselen van tempo dat werkt.
Ik heb 4 trainingen per week met veel rustige lange duurlopen, afgewisseld met normale duurloop en wedstrijdtempo's.
Sinds ik keep running gedaan heb (naar 10km), haal ik m'n schema's van de Keep on Running-site (ism RSLab)
http://www.keeponrunning.be/loopschemas
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Plaats reactie