Op aanraden van Evy...

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door El Pollo Diablo »

Gelukkig, daar ben je weer :) Welkom terug!
Fijn dat je terug kan beginnen lopen, ik kan me voorstellen dat je 't wel gemist heb.
Ik sluit me aan bij Kaath: rustig aan weer opbouwen, op 't gemakske beginnen en je hartslag in de gaten houden. Volgens mij zal je zelf wel voelen waar je grenzen liggen, probeer die niet té enthousiast te doorbreken ;) Binnen de kortste keren begin je dan ook aan de keep running ;) ('t is plezant :))
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door mini »

Ok, morgen kindjes naar school en ik lopen... (k ben nog even in ziekteverlof, fysiotherapeute wil ni dat ik snel herval ;) )

Uiteindelijk zou ik wel weer voor 3x per week gaan, 'k dacht gewoon om te beginnen een paar weken aan een stuk, slechts 2x te gaan lopen.
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door mini »

Ok... maandag was een valse start, maar we hadden onze pijlen op vandaag gericht; dinsdag. (zo komen we uiteindelijk weer op ons oud schema terecht)

Dus vandaag was het zover... E I N D E L I J K...
Maar eerst nog die ochtendspits overleven samen met de dochters.
Zoals gewoonlijk wilden ze weer niet meewerken. :roll:
'Nééééééé ik wil geen rok, ik wil een broek, nee ik wil een rok met kousenbroek, nee ik wil geen kousenbroek'
De andere dochter wou dan weer geen staart, maar twee 'taartjes (2 jaar en 8 maand en nog ni alle klanken onder de knie, ze zijn soms om op te eten.
(of zoals ik onlangs ergens hoorde: ze zijn om op te eten als baby/peuter/kleuter,.... en later heb je er spijt van dat je het ni gedaan hebt.) :lol:

Soit, kids in de auto geduwd, we waren al laat en 'k moest nog vlug enkele boodschappen doen.
Sleutel in het contact, gordel aan, check, klaar en.... oei valse start?
Opnieuw: klaar en... nééééééééé!!!! *mompelt binnenmonds enkele stoute woordjes*
Batterij van de auto laat het afweten.

Vlug kids terug uit de auto, die begrepen er niks meer van... ik evenmin, m'n lieftallig autootje heeft me nog nooit in de steek gelaten! :cry:
Soit, even takeldienst-papa opbellen, ondtss de kids te voet wegbrengen (gelukkig wonen we ni al te ver van de school/die boodschappen moeten maar even wachten)
Takeldienst-papa komt omstreeks 10u, nog tijd om een loopje te doen? Kids afgezet aan de poort en snel terug naar huis.
Hmmz... terug in eigen straat... *#@!&*#@ staat er wel een auto voor die van mij en kan ik zo ni getakeld worden! :o
Al snel weet ik wie het is en kan ik gaan aanbellen om de auto te verplaatsen, gelukkig zonder al te veel erg. Oef, want in mijn straat weet je maar nooit wie er open doet ;)

Takeldienst op tijd, auto start, vlug ritje om batterij op te laden.... takeldienst ging mee voor het geval dat... :roll:
Eens thuis nog laatste test, auto afleggen en terug starten... noppes... Ok, dit wordt m'n dagje niet?!
Snel batterij demonteren, andere halen, 160 euro armer :shock: batterij monteren en we waren weer mobiel, oef.
Snel boodschappen doen en dan.... E I N D E L I J K #part2

L O P E N

Volgens Garmin waren we al absent sinds 4 februari...
OW boy, nog langer dan ik dacht... als dat maar goed komt.
HSM check, MP3 speler check... schoenen en kledij check (wat een verschil met m'n laatste loopje qua kleren, i like; 3/4 broek en t-shirt :D )

Eventjes inwandelen zoals Evy het zou zeggen en dan hop met die beentjes...
Even een blik op de HSM en wow, als dat maar goed kwam, direct 165, 171 :?
Direct een stuk op de remmen gaan staan, maar 'k heb gedurende de volledige loop m'n HS niet goed gekregen. Dat die twee maand daar zo'n verschil in zouden maken had ik ook ni gedacht.
Nuja, belangrijkste was dat we terug aan het lopen waren. De rest zou ook wel in orde komen.
Hoelang zouden we ook alweer lopen? 15 min? Even een andere route kiezen dan de gewoonlijke.
Een blik op het uurwerk wijst dat we al 5 min aan het lopen waren en het ging nog altijd goed. We waren al tevree. Ik had verwacht dat ik een stukje moest wandelen... 8min... woooeeehooooooeeeee.... 10 min.... yesssssssss..... 14min... grote smile op het gezicht.... 16 min.... oh my..... 18 min..... yesssss we can! 8-)
We waren terug in de straat en de ervaring leerde me dat het ongeveer een minuut stappen was naar huis, ideaal om weer op adem te komen.

De schouder en de nek?
Hmmmz, geen extra last ten opzichte van anders... eens zien hoe het morgen zit, want meestal bekoop ik het me daags nadien.
We zijn in ieder geval super blij dat we terug konden gaan lopen, ook al trok de HS op niks, de afstand was er ook maar naar, maar hey, ik heb het toch maar gedaan! 8-)

Op naar donderdag ;)
Zonder valse start(en)
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door NarN »

Wat een dagje, ik ken dat van die auto's die op de verkeerde moment in panne vallen. Gelukkig heb je papa'backup' kort bij de hand.

Niet ongerust worden over je hartslag, die zal snel beteren :)
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door mini »

Thx, had al zo'n donkerbruin vermoeden dat het wel ok zou/zal komen met de HS.

En wat betreft m'n back-up, 't is echt wel ne handigen.
'k Was op dat vlak beter getrouwd mee m'n vader ipv m'n hubby. want die heeft soms 2 linkerhanden :oops:
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door El Pollo Diablo »

Oh dear, 't begon echt wel als "anti-Mini dag". Gelukkig heb je je niet laten doen en ben je lekker gaan lopen. En foert met die hartslag, zeker na zo'n begin van de dag ;)
Dus ook voor jou een dikke duim :D
En ik hoop met je mee dat je morgen geen last hebt van je schouder!
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door mini »

Slechte nacht gehad, niet door de schouder, oef!
Jongste dochter vond het welletjes geweest om 1u. :o
Ni meer slapen; alle excuses gebruiken; buikpijn, pipi doen, dorst, neusje vuil... (dit tot 3u45, ongeveer het uur dat m'n man op moest staan)
*zucht*
Moeder en jongste dochter hadden helemaal géén zin om op te staan deze ochtend. Maar soit, we moesten wel, anders te laat op school. (kunnen we ons ni permitteren als we een rustige woensdagvm willen :mrgreen: :oops: )

We moesten ons wel slepen, ni enkel door de vermoeidheid maar ook door 'zware' benen. Vermoedelijk het resultaat van gisteren. Nuja liever dat, dan een pijnlijke schouder. ;)
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door mini »

Mijn tweede loopje heb ik pas vandaag kunnen afwerken. :oops:
Maar goed, beter vandaag dan helemaal niks!

We wilden ons vandaag meer toeleggen op de HS.
We hebben 3/4 van de tijd rond een 155 tot max 168 gelopen, de laatste 5 min ging het meer de richting uit van 170/174.

In totaal heb ik zo'n 20 min gelopen. En ik kon nog wel even doorgaan, maar 'k wil ni overdrijven ;)
Volgende loopje staat op woensdag geprogrammeerd, even volledig tegen m'n schema lopen.
(normale dagen loop ik op: dinsdag/donderdag en dan afhankelijk van de weekendplanning zaterdag of zondag)

Onderweg kwam ik een wandelaar tegen en m'n tempo was echt ni hoog, het was eigenlijk een jonge kerel die waarschijnlijk wou bewijzen wie hij was. Want ik had hem nog ni heel lang ingehaald of hij kwam aan een hoog tempo me voorbijgelopen. Hij liep zo'n goeie 300m en dan moest hij genoodzaakt stoppen, hij had duidelijk nog geen s2r gevolgd of zeker ni naar evy haar raad geluisterd. ;)
Ik haalde hem dan ook héél snel weer in toen hij aan het uitblazen was en ik kon m'n smile toch ni wegsteken hoor :-P
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door El Pollo Diablo »

Goed zo! Twintig minuten kunnen lopen en nog reserve overhouden lijkt me prima en een heerlijk gevoel. Ik denk dat je binnen de kortste keren de keep running gaat kunnen aanvatten :)
En die snotter zal ook wel twee keer nadenken vooraleer hij nog eens een Mini onderschat ;)
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Op aanraden van Evy...

Bericht door mini »

Vandaag opgestaan en van niks last, bovenbenen zijn ni verkrampt, we zijn op de goede weg :lol: 8-)
Plaats reactie