Op naar de 10 miles?

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Holenmens »

runner900 schreef:Hallo, vandaag begon ik te lopen - ik erin geslaagd om Operate 3 km in 20 minuten, het bloedbad. Wat vind je van bieznii op silownii? Omdat de lopende vreselijk vernietigt de gewrichten en niet willen hebben om de ouderdom problemen met hen ..

PS. Cool berichten - een groot deel van de informatie die u loven
Ja/nee dat snap ik :evil:
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door El Pollo Diablo »

Holenmens schreef:
runner900 schreef:Hallo, vandaag begon ik te lopen - ik erin geslaagd om Operate 3 km in 20 minuten, het bloedbad. Wat vind je van bieznii op silownii? Omdat de lopende vreselijk vernietigt de gewrichten en niet willen hebben om de ouderdom problemen met hen ..

PS. Cool berichten - een groot deel van de informatie die u loven
Ja/nee dat snap ik :evil:
't niveau van de spambots gaat er ook niet op vooruit :lol:
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Week 2 - Les 2

Schema: 2L/2W/2L/2W/2L/2W/2L/2W/2L/2W/2L/2W/2L/2W

Meteen al door naar week 2 - les 2 ... Ja, week 1- les 3 + week 2 - les 1 waren weggevallen wegens überdruk weekend en gisteren overwerken op het werk. Heb de laatste 4-5 dagen niet echt de binnenkant van mijn kot gezien, om het zo eventjes te zeggen :) ..

Wist niet echt goed of ik nu één les moest overslaan of meteen 2 .. Ik heb meteen 2 lessen overgeslaan (shame, shame, shame on me ;) ) maar eigenlijk is het zeer goed gegaan, naast het feit dat ik na 2min lopen echt wel eventjes naar adem moest snakken :P

Ik blijf aandacht geven aan mijn loophouding, toch eventjes de beentjes extra opheffen ipv te slenteren. Dit voel ik natuurlijk wel, de spieren worden extra aan het werk gezet, maar dat geeft niet ;)

Nou, het was een goeie run.. Goed weer, niet te veel volk op de baan, het lopen ging perfect en bovenal pijnloos.. De brace blijft natuurlijk wel zijn aanwezigheid behouden bij mijn loopsessies :)

Nou, hup hup, op naar vrijdag (of zaterdag, ben er nog niet volledig aan uit)..
Op naar Week 2 - Les 3

Tot dan!!

Keelia
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Week 2 - Les 3

Schema: 2L / 1W / 2L / 1W / 2L / 1W / 2L / 1W / 2L / 1W / 2L / 1W / 2L / 1W

Twee minuten lopen, één minuut stappen.. Dat was het schema van vandaag.

Doelstelling van de dag: Oefenen op loophouding en eens extra die benen heffen voor extra inspanning, ook niet slenteren/vertragen maar heel de tijd op hetzelfde tempo lopen ook wanneer ik het moeilijk had...

Met als gevolg (neen, niets ergs ;) ):
Mijn benen werden extra getraind. In het begin ging het goed, aan de helft van mijn looptijd/loopschema draai ik mij om en loop ik het hele stuk terug (mijn looptraject is anders te kort voor het aantal minuten ik moet lopen).. Zo loop ik in mijn eerste helft mijn laatste minuten een steile bergaf, maar eenmaal ik beneden ben gaat de timer af.. Omdraaien die handel!! Oplopen die berg.. Mijn kuiten liegen er niet om.. Eénmaal aan de top zonder stoppen (YES!) branden mijn kuiten alsof er binnenin mijn benen een vuurtje wordt gestookt..

Maar het was fantastisch.. Alles goed uitgelopen, brace net als altijd ook aanwezig... Geen pijn gehad, genoten van de stretch.. Mensen keken wel naar me, aangezien ik er bewust een intensere workout van had gemaakt.. Mijn gezicht brandde van roodheid :P Een tomaatje :D

Op naar week 3!!

Groetjes,
Keelia
LievenJ
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 aug 2013, 10:03

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door LievenJ »

ist niet naar uw schoenen dat ze keken? :)
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

LievenJ schreef:ist niet naar uw schoenen dat ze keken? :)
Hmm,

goeie vraag.. Of misschien naar het loopT-shirt dat ik me verleden week gekocht heb :P (T-shirt rechtsonder)

Afbeelding

Ik stel u voor:
In hotpink (ja, op de afbeelding is het in het rood ;) ), and I mean seriously HOT FLASHY PINK..

Just keep moving forward and don't give a fuck?!

Maar hoogstwaarschijnlijk was het toch echt wel mijn face waar ze naar aan het kijken waren :P

Groetjes,
Keelia
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door El Pollo Diablo »

Hot flashy pink en dat in combinatie met je schoenen? Ik zou ook kijken :D En je een grote grijns geven :mrgreen:
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Week 3 - Les 1

Schema: 2L / 2W / 2L / 2W / 4L / 3W / 3L / 3W / 3L / 3W

Hoi iedereen,

*zucht* ... EINDELIJK 3 weken verlof op het werk!! En nu ook hopen dat het me deugd zal doen... Verleden week dinsdag zat ik nog bij de dokter.. Al een hele lange tijd (heb eigenlijk altijd al met m'n rug gesukkeld) rugpijn, sinds de laatste twee weken gewoon hopeloos veel pijn.. Vermoeid van het werk er ook nog eens bij (sta in de kinderopvang dus ik heb lieftallige baby'tjes en peutertjes die extra lief zijn voor m'n rug :p ).. De dokter heeft m'n rug gevoeld en verdict: Al mijn rugspieren staan gewoon als één solide blok gespannen door stress en al de rest die er nog bijkomt.. Hij heeft me een briefje voor de kiné voorgeschreven voor alles lekker los te masseren, maar meer kan die kiné ook niet doen dan dat.. Hij heeft me aangeraden om veel te gaan zwemmen (crawl) aangezien die bewegingen zeer spierrelaxerend werken + het klotsen van het water geeft blijkbaar ook nog een soort van massage.. Zwemmen dus ook nog in mijn sportregeling ingevuld :) De weken hebben meer dagen nodig.. Zucht :P

Nou, omdat ik nou eigenlijk bezig was met het 12 weken start to run plan, maar nu 2 weken zijn afgevallen door mijn rugproblemen, en ik niet meteen aan week 5 wou beginnen na 2 weken niet gelopen te hebben, ben ik begonnen aan week 3 van het 10 weken start to run plan, wat ik dan ook gewoon ga verder zetten, ipv het 12 weken start to run plan (EN we nemen een hap adem :p ) ... Iedereen nog mee?? OKAY!! :D

Dusss...

Het lopen ging zeer goed, had er wat schrik voor aangezien ik daar ergens 4minuten moet lopen, maar het ging echt fantastisch goed.. Heb precies willen merken dat ik ofwel zeer vroeg in de ochtend, ofwel zeer laat op de avond moet gaan lopen :P Was vertrokken rond 20.00, dus dat ik rond 20.30 terug thuis was :) Heb ook mijn gegevens mooi ingevuld in mijn nieuwe online software (my Asics), waar ik ook een schema heb opgesteld om meteen door te gaan trainen voor de 10miles van volgend jaar.. Alleen heb ik een fout gemaakt en heb ik ipv 10mijl een halve marathon ingevuld.. Wat eigenlijk dan niet zo erg is aangezien ik na de 10miles stiekem wou doortrainen naar de halve marathon van Brussel :P

De vier minuten gingen ook zeer goed.. Eigenlijk bij de laatste 3min lopen enorme steken in mijn buikstreek (had ik vroeger ook door te fanatiek -- nu dus ook) waardoor ik na anderhalve minuut forfait moest geven.. Dan maar naar huis gewandeld :)

Volgens MyAsics zijn mijn ingevulde gegevens het volgende.. (Dit is ingevuld met wandeltijden bij)

Ik heb 3,2 km hardgelopen in 0:27:00. Dat is 8:26 min./km! (7,11 km/u)

Groetjes,

Keelia
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

WEEK 4

Schema: 3L / 2W / 4L / 3W / 4L / 3W / 3L / 2W / 3L / 2W

Woop, woop ... Woop, woop ...

:) Victorydance :D

Week 4, les 1 ..

Super gegaan.. Om het te zeggen met mijn nieuwe app..

Ik heb 3,887 km hardgelopen in 0:29:00. Dat is 7:28 min./km! ( 8.67 km/u )

Al vraag ik me soms nog af hoe het komt dat ik nu zelfs met stappen een gemiddelde snelheid haal van 8.67 km/u (stapsnelheid is hierbij gerekend!!) Ik stap wel goed door, maar ik had zelfs momenten toen ik nog de volledige 5km kon uitlopen dat ik begod zo snel niet liep.. Dit was al één van mijn betere prestatie's (was sowieso al geen sneller hardloper, mijn gemiddelde lag zo tussen de 8.00 - 8.50 km/u .. Ligt het nu echt aan mijn schoenen en verbeterde looptechniek dat ik ook effectief sneller vooruit ga? :P

MAW, ik kan dus al niet wachten tot ik het hele parcour moet lopen omdat ik nu mijn echte snelheid wel eens wil weten...
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door El Pollo Diablo »

Altijd leuk om te lezen als er iemand zo uit de bol gaat :D Goed gedaan :D
Best mogelijk dat je snelheid omhoog is gegaan: een goed schema doet wonderen, en je ultra-flashy schoenen gaan zeker ook een rol hebben gespeeld ;)
Plaats reactie