Op naar de 10 miles?

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Hoi Hoi Iedereen,

na ongeveer een maand rusten heb ik vandaag weer het lopen opgepakt.
Ik doe het momenteel rustig aan, ik ben begonnen met week 8 van S2R om er terug in te komen.

Het loopschema was: 11L / 2W / 11L / 2W / 8L / 1W

Het ging eigenlijk zeer goed, heb geen ene keer gedacht: Damn, dit is veel te lang geleden!!
Stond er eigenlijk van versteld hoe goed mijn lichaam het nog wist. Ik ben deze maand niet meer gaan lopen, maar heb wel nog andere activiteiten gedaan om toch nog in beweging te blijven. Toch voelde ik op het einde van mijn loopsessie weer een kleine lichte pijn/last ( niet zo erg als vorige keren) op dezelfde plaats in mijn knie. Heb het rustig aan gedaan, ik denk dat ik ergens tussen de 7.5 - 8.0 km/u moet gelopen hebben.. Denk dat het eerder aan mijn schoenen ligt. Dat het schokabsorberende vermogen (of toch zoiets) er zo goed als uit is. In het begin waren dit zeer goede schoenen om mee te lopen, maar heb ze natuurlijk gekocht toen ik nog maar aan week 1 van S2R begonnen was. Dus het zijn wel "loopschoenen", maar zo'n paar loopschoenen vanuit de Brantano, if ya know what I mean.. Ik voelde het ook elke keer aan mijn knieën, elke keer een schok door mijn knieen als ik neerkwam.. BAF BAF BAF.. Ofwel ben ik ineens lomper gaan lopen, kan ook zijn :lol:

Denk er toch aan om echt eens wat deftiger loopschoeisel te gaan halen. Ook omdat ik nergens echt een finse piste of zachtere ondergronden in de buurt heb, ben ik genoodzaakt om het grootste deel van mijn traject op straat/asfalt te lopen.. Niet de beste ondergrond dus..

Naja, het was toch weer een leuke trip zo na een maand rust..

Groetjes!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door El Pollo Diablo »

Blij om te lezen dat je weer aan het lopen bent. super ook dat het nog vlot ging!
Wat je schoenen betreft zou ik inderdaad ernstig overwegen om wat beters in huis te halen, bij voorkeur na een loopanalyse. 't Zou zonde (en frustrerend voor je) zijn om na een poosje weer aan de kant te moeten staan.
TeamBlue
Berichten: 166
Lid geworden op: 26 mei 2012, 13:30

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door TeamBlue »

Ik volg Diabolo...

Misschien ook even kijken naar zo'n ondersteunend 'brace' geval? :) Knieën zijn denk ik niet om mee te lachen
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Hoi iedereen!!

Deze week begin ik terug met lopen. Ik begin terug van nul af aan, om zo met een schema van 12 weken weer de 5km te kunnen lopen (wat dan samenvalt met de Color Run in Brussel :-) ).. Dus het bloggen kan terug (her)beginnen.

Ben gisteren ook nog achter nieuwe loopschoenen geweest, nl. Asics Gel Pulse-5 in Black-Silver and Hot Pink :P ..

Deze schatjes dus :P

Afbeelding

Nou hopen dat m'n knieën wat mee willen!!

Groetjes,
Keelia
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door El Pollo Diablo »

Ooooh, kijk eens aan! Dat zal al een stuk lekkerder lopen :)
LievenJ
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 aug 2013, 10:03

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door LievenJ »

zo moet ge wel opvallen, wel schone dingen :)
Maarja tijdens de color run zullen die schoenen niet meer zoveel opvallen hé ;)
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

zo moet ge wel opvallen, wel schone dingen :)
Maarja tijdens de color run zullen die schoenen niet meer zoveel opvallen hé ;)
Haha, inderdaad LievenJ,
TIJDENS de Color Run zullen mijn schoenen niet meer zo opvallen,
maar NA de Color Run misschien weer wel, als ik met al die verfpracht op mijn schoenen de straten doorloop :P

Groetjes,

Keelia
Keelia
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:22

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door Keelia »

Week 1 - Les 1

Schema: 1L/3W/1L/3W/1L/3W/1L/3W/1L/3W/1L/3W/1L/3W/1L/3W

Hoi iedereen,
vandaag was m'n eerste loopdag! Zoals je ziet in bovenstaand schema ben ik weer helemaal opnieuw begonnen met S2R, maar deze keer het schema voor 12 weken ipv 10 weken..

Had na m'n werk (gedaan om 12.30) nog een klein uurtje geslapen en dan mijn loopkledij weer bij elkaar gesprokkeld. Mijn nieuwe schoentjes aan en weg was ik.. Eerst een klein beetje ingestapt, het blokje om en dan beginnen met lopen. En het voelde goed aan. Had wel wat schrik voor terug pijn te beginnen voelen, durfde me niet volledig laten gaan in het begin. Het waren terug kleine babystapjes. Ook met de schoenen, het voelde anders aan als met mijn oude paar. Je voelt bij deze dat hier meer steun bij komt kijken, ook mijn loopstijl is wat veranderd. Vroeger liep ik, hoe moet ik het zeggen, lomper (?) .. Terwijl ik nu wel goed het schokdempend vermogen voelde van de schoenen en ik ook meer m'n knieën ging heffen in plaats van slenteren zoals ik vroeger deed. Ook dacht ik ineens tijdens het lopen: Damn, heb m'n brace niet aangedaan! Maar heb het heel voorzichtig gedaan en na het lopen geen pijn gevoeld.

Tijdens mijn eerste paar minuten lopen en stappen voelde ik terug een klein euforie moment. De wolken kwamen al goed samen boven mijn hoofd en er viel al wat motregen. Helemaal niet erg, aangezien ik hier ook eens graag in loop :) .. Ik nam terug mijn oude route waar ik in het verleden ook mijn allereerste looppasjes had gezet en het voelde goed!! Alsof ik na 3,5 maand terug in contact kwam te staan met een oude liefde en terug vlindertjes in mijn buik kreeg. Ook voelde ik terug al m'n moed zich terug in mijn lijf vestigen in plaats van in mijn schoenen te zinken. Lopen/sport is dus echt wel mijn uitlatingsklep en ik voelde al een klein deeltje van de opgebouwde spanningen van 3,5 maand langzaam m'n lijf uitgaan. De lichte regen, de wind, me terug buiten begeven... HEERLIJK!!

Waar ik wel wat van op keek, en velen zullen nu zeggen: Is toch logisch!, is dat ik toch op het einde wat moeite had met lopen, bedoelende dat ik dacht voor ik ging lopen: Hoe erg is het niet, 4 maand geleden kon ik nog 50-60min aan een stuk lopen, nu zullen die 1 minuutjes toch geen enkele moeite mogen zijn voor zo'n gezonde jonge meid als ik.. En toch.. Hijgend kwam ik thuis niet toe, ook niet buiten adem, maar ik voelde het wel dat ik gewerkt had, dat ik gelopen had. Ook al waren het in mijn ogen voor het lopen maar stomme 1 minuutjes, toch voel je dat, als je het niet onderhoudt, toch heel wat stappen terug zet. Is ook een grote eye-opener geweest om nog meer naar mijn lichaam te luisteren in de toekomst dat ik binnen dit en zoveel maand weer niet op de bank zit en weer vanaf 0 moet beginnen.

Maar bij deze,
toch een geslaagde eerste maal lopen :)

Groetjes,
Keelia
LievenJ
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 aug 2013, 10:03

Re: Op naar de 10 miles?

Bericht door LievenJ »

leuk verslag! Doe zo verder hé Keelia !
Plaats reactie