Loopdagboek van een wandelaar

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Fieke87
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 feb 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door Fieke87 »

Heeft je dokter je ook aangeraden om niet te sporten met deze verkoudheid, want zolang je geen koorts hebt of een hoest is dat normaal geen probleem (bij mij help het zelf mijn luchtwegen openzetten bij een verstopte neus). Als hij je met een reden laat rusten, zorg dan zeker dat je zeker bent dat je zondag ook mag vertrekken van je huisarts.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
AmedeeVanGasse
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 sep 2013, 08:21
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door AmedeeVanGasse »

Mijn dokter heeft daar niets van gezegd. Ik mag niet van mijn teerbeminde echtgenote!

Maar ik heb dus inderdaad geen koorts of hoest.
http://runkeeper.com/user/amedeevangasse/profile
Fieke87
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 feb 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door Fieke87 »

:D dan zou ik gewoon gaan! Maar mijn ventje moeit zich daar gewoonlijk niet mee :).
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
AmedeeVanGasse
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 sep 2013, 08:21
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door AmedeeVanGasse »

Mijn madam heeft daar dus wel degelijk haar gedacht over, ze vindt onder andere dat ik niet meer mag afvallen. Langs de andere kant hoor ik geen klachten over een strakker kontje. ;-)

't Is voor een stuk ook dat ze zich achteraf niet moet verantwoorden bij mijn zeer lieve maar overbezorgde schoonmoeder. :-D
http://runkeeper.com/user/amedeevangasse/profile
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door Hellothere »

Als je geen koorts of hoest hebt zou het inderdaad wel moeten kunnen, stuur anders je madam maar eens naar mij, zal er es mee klappen.

Ikzelf sukkel nu ook een dikke week, maar zit wel met een hoest, en dat heb ik gisterenavond na het lopen wel geweten. tijdens het lopen (was gisteren een 12 KM), viel het eigenlijk best mee, en had ik eigenlijk redelijk weinig last, net een beetje "druk" op de borstkas. Ik ben wel rustig blijven lopen (hartslag rond 145), wat mijn zuurstofbehoefte ook beperkt, en blijkbaar in snelheid niet veel scheelt.

Nadien wel serieus aan het blaffen en reutelen, buren hebben ook raar opgekeken dat ik een gestrekte draf ben vertrokken en ook teruggekomen, en enkele minuten later voor de deur lag te sterven :lol: .

Soit, de 10 Miles van Antwerpen ga ik dit jaar opnieuw moeten laten voor wat het is wegens familiale verplichtingen op zaterdagavond die een stuk kunnen uitlopen (zeg maar feesten als de beesten) waardoor de kans bestaat dat de 10 Miles geen plezierloopje zullen worden. Volgend jaar nieuwe poging.
Gebruikersavatar
AmedeeVanGasse
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 sep 2013, 08:21
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door AmedeeVanGasse »

Puf puf, ik ben net terug van een kleine 40 minuutjes lopen. Het was leuk na meer dan een week, maar iets zwaarder dan comfortabel: ik merk dat ik nu veel harder zweet dan anders, en mijn hartslag lag ook iets hoger dan ik had gewillen. Geen idee of dat komt door het warmere weer, mijn bijna voorbije verkoudheid, of de blonde ranke hinde die ik halverwege kruiste. ;-)

En dan nu douchen, eten, en daarna 2 uur dansles!
http://runkeeper.com/user/amedeevangasse/profile
Fieke87
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 feb 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door Fieke87 »

AmedeeVanGasse schreef:Puf puf, ik ben net terug van een kleine 40 minuutjes lopen. Het was leuk na meer dan een week, maar iets zwaarder dan comfortabel: ik merk dat ik nu veel harder zweet dan anders, en mijn hartslag lag ook iets hoger dan ik had gewillen. Geen idee of dat komt door het warmere weer, mijn bijna voorbije verkoudheid, of de blonde ranke hinde die ik halverwege kruiste. ;-)

En dan nu douchen, eten, en daarna 2 uur dansles!
Zoals je zegt kan het warmere weer ermee te maken hebben, mij hartslag ligt al snel een 10tal slagen hoger bij warm weer.
Ook kan je verkoudheid er iets mee te maken hebben, als je lichaam tegen iets vecht is je hartslag ook wat hoger.
Maar als laatste, mijn loopjes gaan over het algemeen minder vlot als ik te lang niet meer geweest ben (meer als 5dagen) en zeker als je wat onder de leden hebt. Het klinkt misschien snel, maar de eeste paar dagen is je lichaam nog aan het herstellen, maar als er niet op tijd een nieuwe trainingsprikkel komt bouw je niet op maar breek je terug af. Dat is ook de reden dat men voor conditie\spier opbouw aanraadt om minstens 2 en nog veel liever 3 x per week te trainen
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
AmedeeVanGasse
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 sep 2013, 08:21
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door AmedeeVanGasse »

Inderdaad, en ik ga morgen zeker terug lopen, kwestie van zondag goed voorbereid te zijn.
http://runkeeper.com/user/amedeevangasse/profile
Fieke87
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 feb 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door Fieke87 »

Als je morgen gaat doe het dan zeker rustig aan, liest zo laag mogelijke hartslag. Geen te harde belastingen meer. Morgen gaat nog maar zaterdag zeker rusten!
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
AmedeeVanGasse
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 sep 2013, 08:21
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Loopdagboek van een wandelaar

Bericht door AmedeeVanGasse »

Ja uiteraard, rustig op het gemakske, een 5-tal km op bijna slentertempo. ;-)
Gaat vooral zijn om zeker te zijn dat de verkoudheid echt weg is, dat ik daar geen last meer van heb.
http://runkeeper.com/user/amedeevangasse/profile
Plaats reactie