Nath_* loopt....

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Grmbl, vandaag stond de eerste intervalles op het programma maar door de sneeuw is dit niet door kunnen gaan. De straten zijn hier ronduit smerig!

Dan maar een wandeling gemaakt om mijn nieuwe speeltje te testen. Gisteren een polar m400 gekregen van de wederhelft. Ben er superblij mee :D
Hopelijk kan er morgen gelopen worden, maar als het zo blijft vriezen wordt dat hier nog twijfelachtig vrees ik...
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Hellothere »

Bwah, de echten zijn niet bang van een beetje kou en vuil, gewoon gaan zou ik zeggen.
Als het echt levensgevaarlijk glad is, ruil ik de straat ook wel in voor een loopband, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit de afgelopen jaren nog maar enkele keren is gebeurd.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Nath_* loopt....

Bericht door fann »

Smerig OK, maar glad daar pas ik toch ook voor hoe graag ik ook loop.
Beter een keertje minder lopen dan onderuit gaan op 'zwart ijs' en dan daarna weken uit zijn.
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Niet dat ik een "echte" ben maar 't is niet het vuil en de kou waar ik bang voor ben ;) .
Het heeft hier best wel hard gesneeuwd (een cm of 10 schat ik) en op die sneeuw was het heel de zaterdagvoormiddag gaan regenen, waarna er de rest van de namiddag en in het begin van de nacht opnieuw sneeuw gevallen is. Gevolg: sneeuw waar massa's smeltwater onder verstopt zat dat aanvroor,.. Ben er toen doorgewandeld om het te testen en dat ging dus ècht niet om te lopen. Gisteren was de toestand nog erger: 't is hier stevig gaan vriezen en aangezien er sneeuw, en regen en zowat alles door elkaar lag gaf dat hele ijspistes. Ben 45 minuten bezig geweest met het sneeuwvrij maken en openen van de auto (portieren dichtgevroren ed.). Geen enkele baan was hier ook open trouwens. Strooiwagens kennen ze hier blijkbaar niet :shock: .

Vandaag is de dooi ingezet! Lang niet genoeg om het hier sneeuwvrij te maken maar ik heb hoop dat, als dit doorzet, de voetpaden morgen wel open zullen zijn en wat minder op schaatsbanen gaan glijden. Ik hoop het in elk geval.. En anders misschien een deel van vlaanderen opzoeken waar geen sneeuw gevallen is ;) . Ik zag op tv dat in leuven vb een jogging is doorgegaan en daar was geen spatje sneeuw te zien. Gek eigenlijk, voor zo een klein land...

Enfin, ik hoop snel te kunnen lopen, want was net aan het 10km schema gestart en het voelt niet fijn om daar nu mee stil te vallen..
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Hellothere »

Nath_* schreef:Enfin, ik hoop snel te kunnen lopen, want was net aan het 10km schema gestart en het voelt niet fijn om daar nu mee stil te vallen..
Als we het weerbericht Mogen geloven zou alles vandaag "beloopbaar" moeten zijn.
Dus ... hopla ... de baan op ;)
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: Nath_* loopt....

Bericht door koen.h »

Ik zit hier op een trein die het land doorkruist en heb tot aan Gent wel lopers gezien, maar nu dichter bij Brussel vooral kleine wegen waar ik niet op zou gaan lopen. Wel vrij mooi loopweer, al heb ik er geen idee van wat de temperatuur is buiten.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Hellothere »

koen.h schreef:Ik zit hier op een trein die het land doorkruist en heb tot aan Gent wel lopers gezien, maar nu dichter bij Brussel vooral kleine wegen waar ik niet op zou gaan lopen. Wel vrij mooi loopweer, al heb ik er geen idee van wat de temperatuur is buiten.
Gisterenavond was het een kleine 5 graden, en in het antwerpse perfect loopweer. Ijs en sneeuw waren zo goed als verdwenen, en de straat lag er meestal droog bij.
Maar één link stukje gehad, waar het voetpad naast het fietspad lag, en ze bij het vrijmaken van het fietspad alle sneeuw op het voetpad hadden gekeerd. Dan maar op het fietspad gelopen, zo veel volk was er ook niet onderweg.
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Week 1 van de keep running deels herhaald en helemaal afgewerkt afgelopen dagen :D.
Dit alles natuurlijk samen met mijn nieuwe hulpmiddel: de hartslagmeter. Het lopen zelf ging deze week zwaarder dan de afgelopen weken had ik de indruk. Hmm, zouden de feestdagen (en ook de alcohol die ik anders eigenlijk echt nooit drink) daar voor iets tussen zitten? We zullen het volgende week ontdekken denk ik :D .

Feit is wel dat mijn hartslag heel hoog was tijdens de loopsessies. Ik weet natuurlijk niet of dit de vorige weken ook het geval was omdat ik dit niet kan vergelijken, maar ik schrok er toch wel een beetje van (de praattest ging afgelopen weken nl wel goed, ik dacht dat deze een beetje samenhingen?) . Tijdens het half uurtje lopen had ik een gemiddelde hartslag van 165 en een max van 172. 22 min liep ik in zone 4 en 4 min zelfs in zone 5.. Ik denk dat dit aan de hoge kant is? (Hf max is trouwens 194 in theorie).

De intervaltraining gaf een gelijkaardig verloop: gemiddelde hartslag 166, max 181 (tijdens een interval). Piekjes van hartslag en snelheid tijdenx interval volgden volledig dezelfde curve, wat wel ok is denk ik. Ik merkte wel dat na elk interval de hartslag hoger lag dan voor het interval. De hartslag zakte dus wel, maar elke keer minder.(7 min in zone 5, 32 in zone 4 en 3 in in zowel zone 2 als zone 3). Ben benieuw hoe zich dit de komende weken ontwikkeld :).

Ik moet zeggen dat ik de intervalles wel zwaar vond. Die vroeg toch al 45 minuten training, wat wel veel langer was dan alles daarvoor. (10 min opwarmen plus 10 min uitlopen wel, dus een lager tempo, maar het bleef wel lopen natuurlijk...). Toch heb ik stiekem wel al zin in de volgende intervalles. Afzien, dat doe ik wel is graag ;) .

Tot schrijfs!

PS. De hond is ziek, voorlopig even geen loopmaatje. Heb hem wel gemist. Het is toch anders om zonder hond te lopen. Hopen dat ie snel beter is dus!
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Holenmens »

Ook bij jou zal waarschijnlijk je echte hartslag hoger liggen dan de theoretische. Dat je hartslag na elke interval niet meer zakt tot de eerdere waarde is normaal, dus goed bezig!
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Nath_* loopt....

Bericht door NarN »

Nath_* schreef:Afzien, dat doe ik wel is graag ;) .
Zalig hé, de limiet opzoeken. Ik kom na zo'n interval training altijd met een smile thuis.
Plaats reactie