Nath_* loopt....

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Nath_* loopt....

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Proficiat, en geloof me, de tweede helft is het meest plezant want dan krijg je het gevoel dat je echt een afstand loopt. Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Ik kan trots meedelen dat week 6 met Evy er ook weer opzit. 18 lessen al, wat gaat het snel. Het lopen zelf verloopt wel redelijk vlot,maar vandaag heb ik voor de eerste keer een beetje pijntjes na het lopen. Het lichaam is niet alleen maar moe heb ik de indruk. Voldoende rust nemen zal dan ook de boodschap zijn denk ik :).

Ben daarnet stiekem ook al eens gaan kijken wat week 7 inhoud. Ik zie daar een training van 10-10-12 blinken en dat lijkt me toch wel zwaar. Het echt serieuze werk komt eraan zo te zien...

Mijn schoonzusje is ook begonnen met start 2 run en zij begrijpt niet waarom ik steeds op voorhand ga kijken wat de volgende lessen in petto hebben. Zij start gewoon en ziet dan wel wat ze moet doen. Dat is niets voor mij, ik moet weten wat er gaat volgen. Maar ja, ik ben dan ook iemand die na 5 bladzijden in een boek eerst de laatste 3 pagina's leest om te bepalen of het einde me bevalt en of het boek al mijn tijd wel waard is voor ik er echt aan begin. Ongeduldig persoontje zeker :oops: (als ik een boek herlees dat ik leuk vind, lees ik trouwens ook eerst die laatste pagina's, gek hoor...)

O ja, ik heb met mezelf ook een deal gesloten. Als ik 5 kilo afgevallen ben vanaf vandaag (waar geen tijdslimiet opstaat ofzo) dan zakt mijn gewicht een cijfer vanvoor, en dan trakteer ik mezelf op zo een echte loopjas( waterafstotend, winddicht en luchtdoorlatend volgens de folders! :o ). Maar daar moet ik dus wel eerst wat voor doen :D
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Nath_* loopt....

Bericht door fann »

Ik vond die 10 10 12 ook indrukwekkend in de lente... Maar geloof me, eens je bezig bent gaat dat vlotjes hoor.

Goed idee, die regenjas, ik heb niet echt iets dat volledig waterdicht is. In de zomer laat ik me nat regenen, als het echt koud is loop ik met een oude jas die ik vroeger op de fiets droeg.

Ik krijg van mezelf een goede hartslagmeter (met gps) kadoo als ik vlot de 10 km kan lopen, dan moet ik niet meer altijd op het looppad blijven.
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: Nath_* loopt....

Bericht door koen.h »

Het is zoals Dirk hierboven zegt, als je die 10-10-12 hebt gedaan dan voelt dat toch heel goed. Enfin, dat was bij mij zeker het geval. Ik herinner me het gevoel bij die lessen nog: vanaf nu ben ik een echte loper geworden!
Stefkelino
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 sep 2014, 07:59

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Stefkelino »

Nath_* schreef:Ben daarnet stiekem ook al eens gaan kijken wat week 7 inhoud. Ik zie daar een training van 10-10-12 blinken en dat lijkt me toch wel zwaar. Het echt serieuze werk komt eraan zo te zien...
Thx for the heads up! :D
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Vorige week stond week 7 met Evy op het programma. Maandag startte rustig:maximaal 8 minuten lopen op het menu. Aangezien manlief de 1e november op maandag kreeg, ik heel de week verlof had en de baby naar de crèche moest (teveel niet gaan is toch betalen of zoiets), konden we nog eens samen gaan.

Hj besloot om gewoon mijn les mee te lopen, wat ik wel erg fijn vond. In plaats van hier in de wijk op straat om 6 uur 's morgens, gingen we 's namiddags lopen in een bos. Toch wel een groot verschil, die andere ondergrond en het andere uur. Ik vond de les dan ook redelijk zwaar.

Op woensag moest ik 4 keer 8 minuten lopen. Dit creëerde toch een lichte vorm van stress bij ondergetekende. Het leek zo een grote sprong voorwaarts in het schema. Wonder boven wonder gng deze les supergoed. Ik heb zelfs voor het eerst een afstand van 5km overschreden. (niet dat afstand zo superbelangrijk is voor mij, maar ik vind het toch een mooie mijlpaal :D ).

Vrijdag stond dan de op voorhand zwaar bevreesde 10-10-12 op het programma. Ik vrees dat ik jullie allemaal moet teleurstellen: ik heb hem niet gelopen... Mijn broer trouwde vrijdag en ik was van plan om 's morgens nog te gaan lopen alvorens ik me klaar moest maken. Normaal gezien is het zoontje om 6 uur luidkeels heel de buurt aan het wekken voor zijn eerste pap, maar vrijdag? Neen, vrijdag hadden de engeltjs in hem het gehaald van de hongerige duivelse melkverslindende monsterjes. Gevolg: baby lang geslapen = ouders overslapen.
Oeps! Er was dan ook geen tijd meer om de les nog te lopen ( een meisje heeft tijd, véééél tijd nodig om zich mooi te maken wanneer grote broer trouwt, weet je wel. En dan bedoel ik: echt heel veel tijd! :oops: ). Ik nam me plechtig voor om zaterdag deze les dan te lopen, want ik voelde me toch echt wel schuldig. Helaas, je hoort me al komen: zaterdag was de vermoeidheid en de kater nogal heu... luid miauwend op de achtergrond aanwezig.

Zondag waren de grootouders van de wederhelft 60 jaar getrouwd. Weer een groot feest op het programma dus. Lopen zat er helaas dan ook niet in. Ik heb heel lang getwijfeld wat nu te doen. Week 7 helemaal herhalen om toch die les te kunnen lopen? Vandaag die les lopen zou heel mijn rustdagen in de knoop werken, dus dat was niet echt een optie. Na veel piekeren heb ik besloten om die les over te slagen en aan week 8 te starten vandaag. 2*15 minuten op het programma. En ik moet zeggen: dat ging verbazingwekkend goed. Ik had zelfs het gevoel dat ik wel nog een tijdje door kon gaan. Laten we maar hopen dat die ene gemiste les de verdere opbouw niet te hard verstoord...

Tot schrijfs!

PS. misschien tellen al mijn foute dansmoves van vrijdag toch ook een beetje mee? (lees de inzaire, de hucklebuck de macarena en alle niet opgelegde danspasmuziek er tussendoor ;) )
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: Nath_* loopt....

Bericht door koen.h »

Leuk dat het gelukt is. Eerst schrik voor een sprong en daarna dubbel zo ver springen.
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Weeral een week start to run achter de rug! De 8ste ondertussen als ik me niet vergis.
Aangezien ik met "de oude Evy" loop, heb ik maar 27 lessen en ben ik volgende week aan mijn laatste start to run week met Evy toe. De grote test volgt voor de week daarna...

Ik kijk er stiekem wel naar uit, naar die eerste keer een half uur onafgebroken lopen. Deze week bestond uit 2*15min, dan een les van 10-12-12 min en eentje van 10-20 minuten. Telkens maar 1 minuutje wandelen tussen de loopstukjes. Ik denk dan ook dat de les van 10-20 niet zwaarder kan zijn dan 30 minuten aan een stuk lopen. Of dat hoop ik toch ;).

Volgende week staat een herhaling van deze week op het programma. Kai (de hond) en ik kijken er al naar uit!

Tot schrijfs...
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Dannieke »

Uiteindelijk zal je denken dat dat 1 minuutje lopen inderdaad het verschil niet zal maken. En dat is eigenlijk wel zo als je een tempo loopt dat je aankan.
Dat gaat zeker lukken! Succes. :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Nath_* loopt....

Bericht door NarN »

Nath_* schreef:De grote test volgt voor de week daarna...
Hoe is de grote test geweest?
Plaats reactie