Nath_* loopt....

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Ik heb vandaag voor het eerst een half uur onafgebroken gelopen ! 4,6km verder waren de minuten al voorbij. Test geslaagd dus! Donderdag ga ik een 5km tour proberen. Ik kijk er nu al naar uit.

Dit ga ik dan een aantal weken volhouden (2 keer per week 30min en 1 keer 5km heb ik in gedachten) en dan kan ik in de kerstvakante hopelijk met de keep running lessen starten!

Whoop whoop, vandaag toch een beetje trots op mezelf ;)
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Ik wou trouwens graag nog even mijn laatste les met Evy beschrijven omdat ik daar zo van genoten heb :). Afgelopen weekend zijn we met de schoonouders een weekendje naar zeeland getrokken. Prachtig weer hebben we gehad! Heel zonnig en lekker zacht voor de tijd van het jaar (13 graden en dan een zonnetje erbij!) Buiten de schoonouders gingen ook het zoontje, de echtgenoot, de 3 honden en de schone broer en zus mee (goed voor nog eens 2 honden, een gezellige bende dus!).

Voordeel hiervan? Altijd een babysit bij de hand voor die kleine schat van ons. Manlief en ik konden zo nog eens samen gaan joggen, en hebben dus samen mijn laatste les gelopen op het strand :) . Ook die 3 honden van ons namen we mee. We waren lekker vroeg op het strand zaterdag en hadden dit dan ook quasi voor ons alleen. Alle 3 de honden losmaken en hup we waren vertrokken.

Ik moet zeggen: zo een strand, dat loopt toch wel zwaar. Heen ging nog, maar halverwege de les draaiden we terug en toen bleek dat we eerst mooi wind af hadden gelopen. Terug moesten we dus tegen de wind "inbeuken". Soms had ik het gevoel dat ik meer stilstond dan bewoog, maar al bij al zal dat wel meegevallen hebben ;).

Ik heb ook geleerd: met 3 honden los joggen is superleuk maar ook best vermoeiend. Je moet hen toch regelmatig een commando geven, (Yoshi, lek niet aan die kwal, dat is vies... Nee Mila van zeewater kan je niet drinken, nee Kai ik ga nu geen bal weggooien dat doe ik wel als de les erop zit,...). Wel een goede test om te kijken of je ademhaling onder controle blijft natuurlijk ;). Ach eigenlijk heb ik voor die laatste les maar 2 woorden: ZWAAR en GENIETEN!

idd, lopen is fun :P
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Dannieke »

Goed gedaan! Ook een voordeel dat de honden los konden.
Als je de wind niet hoort zit hij meestal langs achter, dus als het stilletjes is tijdens het lopen dan weet je wat je te wachten staat :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Nath_* loopt....

Bericht door NarN »

Zalig om lezen. Tof dat je je zo goed amuseerd.

Als we naar zee gaan probeer ik ook steeds een strandloopje te doen.
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: Nath_* loopt....

Bericht door koen.h »

Wat is dat toch met toeristen en het strand. Zelfs als er teveel wind is kennen ze alleen maar het strand om te lopen ;-) :p Proficiat met je half uur lopen!! :-)
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Wat dat is met toeristen en een strand? Volgens mij fantaseren we stiekem van een baywatch moment waarin we glorieus de zonsondergang tegemoet lopen met een boei en een veel te fout uitgesneden badpak ;) .

Nee ff serieus, het heeft wel iets magisch en kalmerend vind ik, de zee en dat zand. Voor ons is dat ook niet alledaags natuurlijk. Vanuit de kempen is het toch al anderhalf uur rijden naar zeeland en twee uurtjes naar onze belgische kust schat ik :). Bossen, die heb ik hier dan weer wel, en asfalt ook meer dan genoeg. Blijft er over als toerist aan de kust: juist, het strand! En op vakantie proberen we toch steeds iets lokaals uit niet waar? :D

Over lokaal gesproken: hier is dat dus vooral beton en asfalt. Donderdag trok ik mijn loopschoenen aan voor de eerste 5km test. Een en al beton, dat er onder mijn schoenen passeerde :D . Het loopje zelf ging verbazingwekkend goed. Ik heb de 5km mooi aan 1 stuk kunnen lopen en had erna niet het gevoel dat ik echt super diep was moeten gaan ofzo. Ik maak mezelf dan ook graag wijs dat ik "er gemakkelijk nog een km-tje bij aan had kunnen breien." Deden we niet, want we zijn verstandig, en verstandig houdt in dit geval in: eerst die 5km test en niet te vlug opbouwen/onbewust forceren.

Ook leuk om te melden is dat ik vriend en vijand (lees: het engeltje en het duiveltje in mezelf!) verbaasde met de tijd. Zoals jullie wel weten heb ik voor mijn zwangerschap ook start to run gedaan en toen liep ik 5m in een tijd variërende van 35 tot 40 min zoiets (weet ik zeker, want ik heb die runs nog eens opgezocht in de nike+). Ik had dan ook een soortgelijke tijd verwacht. Wat bleek nu? 33min45 sec later was ik terug thuis. En aangezien de tour exact die van vorig jaar is, is dat toch een serieuze verbetering :o . Ik begrijp het niet goed, ook omdat ik vorig jaar altijd het gevoel had dat ik veel dieper moest gaan voor die 5km, maar ik ben er wel blij mee. Al maakt het me stiekem ook wel wat bang voor een terugslag...
Ach ik ben me er van bewust dat het niet elke keer zo vlot zal gaan, daarom dat ik er nu maar extra van geniet ;).

Vandaag dan ben ik van de hondenschool naar huis gelopen. Ik en Kai waren al een beetje moe van de training daar, dus besloot ik het lekker rustig aan te doen. Exact 30min en 11 sec later, was ik thuis van de hondenschool. Perfecte voor dat half uur loopje dat ik de komende weken moet ondernemen dus :D .

Tot schrijfs!
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Nath_* »

Ik heb al een paar weken trouw mijn 3 loopjes per week afgewerkt. Twee keer een half uurtje en dan een keer de 5km tour. Het brengt duidelijk resultaten. Gisteren op de 5km weer een nieuw "snelheidsrecord" gevestigd: 32:57min :D . Gaf weer een super gevoel.

Volgende week doe ik nog 1 keer hetzelfde en dan, aan het begin van de kerstvakantie, start ik aan het keep running schema. Nog 11 weekjes tot aan de 10 km dus :o . Ik kijk er echt naar uit, maar kan me niet voorstellen dat het makkelijk zal zijn. Al kan ik me wel inbeelden hoe trots ik ga zijn, de eerste keer dat ik die 10km muur breek...

Een vraagje aan de meer ervaren lopers hier: kan ik ergens een loopkalender vinden van 2015 met joggings (liefst ook de kleinere regionale evenementen)? Dan kan ik op die manier een aantal tussendoelen stellen, en de kans verhogen om in oktober een halve marathon te lopen.

Goesting is er in elk geval genoeg ;)
keuter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2014, 17:32

Re: Nath_* loopt....

Bericht door keuter »

Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Nath_* loopt....

Bericht door Dannieke »

http://www.sport.be/running/nl/ (die van het magazine 'Running.be') hebben ook een handige kalender
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Nath_* loopt....

Bericht door fann »

Wij zijn in september aan de Keep Running begonnen, we liepen toen drie keer per week tussen de 50 en 60 minuten aan een traag tempo (ongeveer 7 km per uur gemiddeld)

Zelf vond ik de opbouw naar de 10 km niet zo lastig - ik heb eind oktober mijn test gedaan en toen de 10 km gelopen in 1 uur 19 (of zoiets) - in elk geval veel minder lastig dan de opbouw naar de 5 km.

Trouwens proficiat met je tijd voor de 5 km - ik vind 32 minuten echt wel behoorlijk snel na STR
Plaats reactie