Dagboek Patricia

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Patricia vT
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 aug 2013, 20:24
Locatie: Stockholm

Re: Dagboek Patricia

Bericht door Patricia vT »

Opgeefen, ik kan het woord nog niet spellen want het komt in mijn vocabulaire niet voor.
Dus eenmaal uit het ziekenhuis eind oktober ben ik heel voorzichtig toch weer begonnen met korte loopjes. In het begin was het werkelijk meer lopen dan rennen want zelfs bij wandelen steeg mijn hartslag zonder mankeren ruim boven de 140.
Maar de aanhouder wint en met drie keer in de week trouw trainen ben ik nu na drie maanden weer op het niveau waar ik was kort voor ik ongewenst moest afhaken.

Er ligt hier inmiddels een onaangenaam dik pak sneeuw en gisteren heb ik, ondanks de ijzige wind en temperaturen (min drie) een loopje van 9 kilometer in 63 minuten weten te volbrengen. Geen wereldrecord, ik weet het, maar ik vergelijk mezelf niet meer met anderen. Ik word er niet sneller van en krijg er ook de handen niet van op elkaar dus ligt de lat nu alleen nog maar bij mezelf. Mijn doel is nu dus 9 kilometer sneller dan 63 minuten te lopen. Loopt iemand anders hem sneller, wees er blij mee, maar het heeft met mij niets te maken.

Eind maart ga ik samen met een Zweedse vriendin meedoen aan de Zandvoortcircuitrun van 12 kilometer. Dus nu ploeter ik door de sneeuw om te oefenen voor die kilometers op het strand over twee maanden.

Ik ben bang dat ik weer regelmatig ga schrijven om van mijn frustraties af te komen :P
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Dagboek Patricia

Bericht door Kaath »

Knap dat je weer begonnen bent en niet opgeeft.

Nee ik vergelijk me ook niet met anderen,gewoon je eigen ding doen,zolang we er maar plezier aan hebben :D
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Dagboek Patricia

Bericht door Holenmens »

Opgeefen :lol: Maar wel goed bezig weer!
Zwijg me over het weer bij jullie; 14 dagen geleden van Stockholm naar Sundsvall proberen rijden, een ramp. Vorige week de natte sneeuw rond Harnosand en Bollnas getrotseerd. Komende week ga ik mijn geluk in Gothenborg proberen. Hopelijk toch een beetje loopweer...
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Dagboek Patricia

Bericht door Dannieke »

Schrijf maar wat je wil sneeuwvosje, zolang je maar blijft lopen kan dat allemaal geen kwaad :)
Succes!
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek Patricia

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Welcome back :D :D
Inhale the future. Exhale the past.
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: Dagboek Patricia

Bericht door keet »

Wow Patricia, dat was een heel eind teruglezen bij je. Gooi die frustraties er hier maar uit and keep going (maar die aanmoediging heb je niet nodig lijkt me)
Patricia vT
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 aug 2013, 20:24
Locatie: Stockholm

Re: Dagboek Patricia

Bericht door Patricia vT »

Zo'n run kun je het best vergelijken met de kerst. Het ene moment ruim je de ballen, de lampjes en de piek met een zucht van verlichting ver weg op de zolder op om ze vervolgens binnen tijd van een poep en een zucht weer in de boom te hangen omdat het opnieuw weer kerstmis is.
Lang, heel lang geleden besloot ik me aan te melden voor de Zandvoortcircuitrun van 12 kilometer die ergens eind maart 2015 zou worden gehouden en ondertussen ging ik gewoon door met ademhalen want maart 2015 was nog eindeloos ver weg. Ik ben inmiddels oma van niet één maar twee kleinkinderen, ik ben 3 kilo afgevallen maar er vervolgens weer 4 aangekomen, ik schijn een vitamine B12 probleen te hebben waar ik me niet druk meer over maak omdat de kwaaltjes zich inmiddels in rijen van drie voor mijn deur hebben opgesteld, ik heb een schitterend zeilbootje gekocht en al die tijd heb ik keurig drie keer in de week mijn Asicjes aangetrokken voor een verplicht rondje Tungelsta.
En nu heb ik plotseling nog een week te gaan voor ik aan de start in Zandvoort mag verschijnen. Ik heb me met vallen en opstaan het sufferdje getraind maar het blijft toch een opgave, vooral omdat ik volgende week twee van de twaalf kilometer over het strand moet ploeteren.
De 12 kilometer gaat inmiddels redelijk zonder problemen en als ik me een beetje inspan dan blijf ik net onder de 80 minuten. Donderdag heb ik nog even een temporondje van 3,6 kilometer gelopen in mijn snelste tijd ooit (6.12, zo dicht bij de 6.00 ben ik nog nooit geweest) en morgen ga ik voor de generale repetitie, als het niet sneeuwt.
En over 8 dagen ......... is het alweer achter de rug en ga ik hopelijk tevreden naar huis met mijn vijfde medaille. En train ik weer dapper door voor mijn volgende loopje.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Patricia

Bericht door zoefje »

Respect Patricia!! Je bent een voorbeeld oma voor heel veel mensen. Knap hoor dat je zo doorgaat en straks die loop in Zandvoort gaat doen!! Heel veel succes alvast en vooral heel veel plezier en nagenieten!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie