Pijn breidt uit.......

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
jekl053
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 jun 2013, 10:52

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door jekl053 »

jammer kris!

tapen schakelt niet de signalen uit (als het goed is) maar ondersteunt je pezen en banden, of kan zorgen dat je spieren niet te ver uitrekken in geval van spierblessures.
ik heb eens mijn enkelbanden verrekt gehad en met tape werd er dan gezorgd dat de voet niet te veel opzij kon bewegen en zo werden de enkelbanden ontlast (vind het wat last uitleggen lol)
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door fann »

dat is geen goed nieuws kris...

mijn kinesist zei ongeveer hetzelfde als Jekl over het tapen.

de tape lijkt m'n knie beter in het midden te houden

Ik heb er nu sinds woensdag niets meer aan gevoeld, probeer ook elke dag wat te fietsen, morgen ga ik opnieuw 3 km proberen
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Kris66 »

Bon,de resultaten van de scan.........
Een hele hoop chinees.......en dan de conclusie:
Fasciitis plantaris,met lichte vorm van hielspoor.
Oedeem op een plek waar de huisarts niet van wist dat je daar oedeem kan hebben...... :shock: :o
Dus het geval heeft een naam.

Nu maar richting podoloog,zolen halen.
En indien dat niet rap genoeg betert,kinesist........eens horen wat die kan betekenen.......
Blijkbaar bestaat dé behandeling niet,enkel een combinatie van allerlei "proberen"

Niet fijn,maar kom,nu weet ik tenminste wat er scheelt.
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Kaath »

Ik had toch dokter moeten worden,hielspoor,klonk me bekent in de oren.Een kennis van me heeft het ook.
Ik hoop dat het kan verholpen worden met zooltjes bij je !!
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Kris66 »

update:
ben vorige week naar runners lab geweest in Zwijndrecht.
Daar een goed gesprek gehad met een kinesiste.
Heb haar laten lezen wat er fout is met de voet.
Ze hebben mijn stappen/lopen getest.En wat ik dacht,foute boel.
Het KON haast niet anders,ik heb x-benen,een slechte rug,mijn bekken staat 1.6 cm uit de haak,maar ik loop "perfect recht" volgens
de vlotte madam bij decathlon........dank u decathlon!
Niks van dat uiteraard.
Mijn tenen raken niet de grond,dat wist ik,ik heb ook ogen.
Mijn voetboog is van nature erg hoog,dus de afdruk is 2 cirkels,1 van de bol van de voet,1 van de hiel.
Door te gaan lopen,zocht ik onbewust meer evenwicht en ga dan ipv mijn tenen plat te zetten,ga ik ermee "klauwen" En dan is een ontsteking nooit ver weg,groooooooote belasting !

Door zo lang al recht te staan,trap ik de linker voetboog nogal door,ze verwonderde zich erover dat ik NU pas problemen had.

Ik ben dus vandaag mijn steunzolen gaan halen daar,pffffffffffffft,wat zijn mijn schoenen ineens VOL.
Daar moet ik nog aan wennen,elke dag een beetje langer.....

En daarna,daarna he,mag ik terug lopen.
Enige voordeel:ik kan die zolen in mijn neutrale loopschoenen leggen,dat hebben ze me gezegd,ipv me een extra paar te willen verkopen..
Wat een goeie zaak,wat een service,no nonsens,eerlijk........

kan nu alleen nog maar beteren,hoop ik.

Januari,hoop ik stiekem terug te kunnen lopen...maar december is toch heel druk,dus,komt ws mooi uit.
Duim,duim!
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door bloem »

Jeee... wat een verhaal...
maar we duimen nog altijd volop met je mee !
...voor een vlotte gewenning aan de steunzolen en een nog veel vlottere nieuwe start in januari !
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Hellothere »

Kris66 schreef:Januari,hoop ik stiekem terug te kunnen lopen...maar december is toch heel druk,dus,komt ws mooi uit.
Duim,duim!
Da's goed, want ik begon al stilaan kramp in mijn duimen te krijgen door ze voor jou omhoog te hoouden.
Ook vanuit hier, succes met de steunzolen, de gewenning, en in januari gezond en wel het jaar weer in.

Als dat geen goeie voornemens zijn ;)
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Kris66 »

Bedankt Bloem en Hellothere,
deze morgen voor het eerst sinds erg lang,een beetje minder pijn toen ik opstond.......
hopelijk is dat het begin van een genezing!
Steunzolen zijn raar,maar toch voel ik wel dat het "verlicht"
Lijk af en toe wel dronken,bochten zijn raar,hahahah.
Maar denk dat ik snel gewend zal zijn,even tijd geven,het zijn tenslotte én steunzolen én nieuwe schoenen,
ze passen nl nergens in!

en Hellothere,zal ik voor je vragen of er ook steunzolen zijn voor duimen?
:lol:
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Hellothere »

Kris66 schreef:en Hellothere,zal ik voor je vragen of er ook steunzolen zijn voor duimen?
:lol:
:lol: :lol: :lol:
Wie weet, maar als ik het zo allemaal lees mag ik ze stilletjesaan laten zakken. ;)
Ik zal ze nog efkes omhooghouden tot je meldt dat het beter gaat met de steunzolen, maar zoals je zegt, zal wel eerder een kwestie van gewenning zijn.
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Kris66 »

Ja laat maar stilaan zakken!
Ongelooflijk hoe goed het gaat!
Ik heb ze nu de 4e dag gedragen,4 werkdagen,4 dagen recht gestaan.
En vandaag heb ik ze voor de eerste keer bijna een héle werkdag gedragen.
Wil zeggen,vandaag van half 9 tot 6 gedragen.
De vorige dagen,steeds 2 keer een 3 tal uren.
Na de eerste dag had ik een stijf,knagend,wringend gevoel in de knieën,enkels en heupen.
Ook een beetje pijn aan de voeten,maar denk dat het meer de nieuwe schoenen waren......

En ,heeeeel belangrijk,al 2 ochtenden opgestaan met aardig wat minder pijn!
Wat fijn,ik geloof er terug in!
Msschn ,heel msschn,als het zo verder gaat,msschn eens een klein loopje durven..........
Maar ben met mezelf afgesproken dat ik dan toch zeker een week pijnvrij moet zijn.

Kris,happy !
Plaats reactie