Pijn ter hoogte van achillespees en kuit

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
wim__
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 okt 2011, 14:42
Locatie: Mechelen

Pijn ter hoogte van achillespees en kuit

Bericht door wim__ »

Sinds enkele dagen last van stijfheid thv kuit en achillespees. Reden kan zijn dat ik sinds kort mijn afstand aan het opbouwen ben. Kan het ook zijn dat mijn sportschoen niet langer geschikt is?
Mijn laatste paar dateert van ongeveer 6 maanden geleden.
Alvast bedankt.
jekl053
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 jun 2013, 10:52

Re: Pijn ter hoogte van achillespees en kuit

Bericht door jekl053 »

echt pijn ? dat lijkt me niet goed
ik heb zelf snel last van stijfheid in kuiten en stretch dus regelmatig. Zou je ook kunnen proberen rustig te stretchen, maar zou dat niet doen als het pijn doet.

hoe snel bouw je de afstand op ?

of je schoenen geschikt zijn is via een forum moeilijk te zeggen lijkt me :) je zou er eens na kunnen laten kijken bij een speciaalzaak

veel succes!
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Pijn ter hoogte van achillespees en kuit

Bericht door Holenmens »

wim__ schreef:Sinds enkele dagen last van stijfheid thv kuit en achillespees. Reden kan zijn dat ik sinds kort mijn afstand aan het opbouwen ben. Kan het ook zijn dat mijn sportschoen niet langer geschikt is?
Mijn laatste paar dateert van ongeveer 6 maanden geleden.
Alvast bedankt.
Je achillespees hoort geen pijn te doen, eventuele problemen hier die een ontsteking tot gevolg hebben kunnen ernstig zijn. Of is het meer de onderkant van de kuit? Als je afstand aan het opbouwen bent zal een onjuiste schoen zich wel openbaren ja. Stijf aan 1 voet of beide? Kan ook een indicatie zijn dat je proneert.
Maar ook je voet zelf moet zich aanpassen aan de langere afstanden. Dat duurt lang, en een schoen die precies goed is maakt dan wel een enorm verschil heb ik zelf ontdekt.
wim__
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 okt 2011, 14:42
Locatie: Mechelen

Re: Pijn ter hoogte van achillespees en kuit

Bericht door wim__ »

Hallo

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb last aan mijn rechtervoet. Het is meer stijfheid dan pijn. De pijn manifesteerde zich vooral aan de onderkant van de kuit.
Vandaag heb ik van deze pijn en stijfheid geen last gehad. Ik ga het de volgende dagen in het oog houden. Wanneer het probleem zich blijft voordoen, zal ik me aanmelden bij een speciaalzaak.

Groetjes
jekl053
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 jun 2013, 10:52

Re: Pijn ter hoogte van achillespees en kuit

Bericht door jekl053 »

ik heb ook wel een last van wat stijfheid onder in de kuit, wat mij goed helpt zijn wat stretch oefeningen. ik zet dan de voet voor van het been dat ik wil stretchen en duw als het ware de knie/onderbeen naar voren, de hak blijft op de grond, je voelt de kuit dan onderin aanspannen. ik hoop dat ik het goed uitleg, misschien helpt dit je. het mag geen pijn doen he!
wim__
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 okt 2011, 14:42
Locatie: Mechelen

Re: Pijn ter hoogte van achillespees en kuit

Bericht door wim__ »

jekl053 schreef:ik heb ook wel een last van wat stijfheid onder in de kuit, wat mij goed helpt zijn wat stretch oefeningen. ik zet dan de voet voor van het been dat ik wil stretchen en duw als het ware de knie/onderbeen naar voren, de hak blijft op de grond, je voelt de kuit dan onderin aanspannen. ik hoop dat ik het goed uitleg, misschien helpt dit je. het mag geen pijn doen he!
Dank je wel voor de tips !!
Plaats reactie