Started to run

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

We zijn een jaar verder!
Op 31 juli 2013, om 23u40 heb ik mijn laatste sigaret gedoofd. Sindsdien ben ik geen enkele keer hervallen, heb ik geen enkele keer de behoefte gehad om een sigaret te roken. Goed, af en toe droom ik wel eens dat ik rook, maar die dromen zijn zodanig absurd en onzinnig dat ik er 's ochtends hooguit eens mee lach. Nu, na een jaar, durf ik te zeggen "ik ben een ex-roker".
Op 5 augustus 2013, om 6u15 ben ik voor het eerst gaan lopen. Hoewel ik sindsdien een paar keer in de lappenmand heb gelegen heb ik geen enkele keer de behoefte gehad om er mee te stoppen. Integendeel: in eerste instantie was mijn doel gewoon de vijf kilometer kunnen lopen. Er was hoegenaamd geen sprake van de 10 km, daar dacht ik zelfs niet aan. Nu, na een jaar, kan ik zelfs meer dan 10 km aan. En zelfs mijn meer ambitieuze doelen zijn bereikt: ik kan de vijf kilometer onder de 30 minuten, en de 10 km onder het uur lopen! Ik durf dus (licht schoorvoetend) te zeggen dat ik een loper ben.

Nu is dan ook een ideaal moment om "dank u" te zeggen. Bedankt aan iedereen die meegelezen. Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad: inspiratie om te beginnen lopen of moed om het vol te houden op de moeilijke momenten. En een extra bedankje voor iedereen die gereageerd heeft: Flightleader, Bloem, Hellothere, Mini, Kris66, jekl053, LievenJ, Rakelings, Amedee, TeamBlue, Holenmens, Cami, NarN, Sauv, flatcoatjrt, who_knows (Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!). Zonder jullie zou ik het misschien ook wel volgehouden hebben (zowel het lopen als het schrijven ;)) maar 't zou veel minder plezant zijn geweest!
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Started to run

Bericht door mini »

Proficiat met je eerste jaar als loper!
Hopelijk mogen er nog véél volgen zonder blessures! ;)
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Started to run

Bericht door fann »

Proficiat !!
who_knows
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2014, 13:06

Re: Started to run

Bericht door who_knows »

Dikke proficiat! Ik hoop volgend jaar hetzelfde te kunnen zeggen :D
Rakelings
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 dec 2013, 19:08

Re: Started to run

Bericht door Rakelings »

Een aanzienlijke mijlpaal, gefeliciteerd! Echt iets om trots op te zijn.
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Started to run

Bericht door Dolfijntje85 »

oh, een paar daagjes te laat maar een gelukkige RUNanniversary!!!
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

Bedankt voor de reacties allemaal! :D Stiekem toch wel fijn om zo aangemoedigd te worden :)
Eerst en vooral naar aanleiding van een bezorgde reactie even verduidelijken dat mijn vorige post geen afscheid was! Ik blijf nog wel even verder meespelen hier op 't forum :D In dit topic moet er nog wat verder onzin verkocht worden, en daarnaast kan er links en rechts nog wel wat aangemoedigd en/of meegeleefd worden met andere lopers.

Vanochtend ben ik opnieuw gaan lopen - vorige week heb ik inderdaad niks gepost omdat ik toen even niet gelopen heb. Blijkbaar ergens een spier in mijn lies een beetje overbelast, wijselijk een weekje rust genomen en hopelijk is dat voldoende geweest. Ik heb mijn inmiddels klassieke rondje gedaan: een gedeelte Blaarmeersen, een gedeelte Watersportbaan, dan langs de Leie richting Sneppebrug en daarna huiswaarts. Daar nog even een klein omwegje gemaakt om zo op iets meer dan 7 km. uit te komen. Gemiddelde hartslag 155, daar ben ik tevreden mee. Gemiddelde snelheid 6:11 min/km. Na een week stilzitten zal dit wel te verwachten zijn geweest (en natuurlijk had ik toch wel een klein beetje beter gehoopt ;)).
't Was leuk om weer in de Blaarmeersen te zijn: de lokale konijnenbevolking was ook blij om me terug te zien. Nog nooit zoveel konijnen gezien als vanochtend! Een drietal konijntjes hebben mekaar zelfs afgelost om met me mee te lopen...
Onderweg één loper gekruist, ik denk niet dat ik hem al eerder gezien had, en eerlijk gezegd zag ik hem pas op 't laatste moment dus ben ik nog vergeten groeten ook. Voor de rest was het héél kalm, zelfs het autoverkeer was beperkt.
Het valt op dat het nu al niet meer zo klaar is 's morgens vroeg. De straatverlichting brandde zelfs nog toen ik vertrok. Ik mag me stilaan beginnen voorbereiden om straks niet meer in de Blaarmeersen te gaan lopen: er is een strook zonder verlichting en je loopt daar echt in een tunnel van groen. Het zullen rondjes Watersportbaan worden vermoed ik. Hoewel, misschien kan ik toch weer de oude route vanonder het stof halen en nog eens langs al mijn bruggen passeren. Lang geleden dat ik dat nog gedaan heb. Maar eerst nog wat de kortere afstand herhalen en zolang het nog kan genieten van het rondlopen in de Blaarmeersen.
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

Oh, nog even meegeven aan flatcoatjrt (en alle anderen ook natuurlijk :)): ik heb een verpleegster van het UZ verteld over je ziekenhuisloop. Ze loopt zelf ook en was meteen razend enthousiast. Inmiddels heeft ze 't doorgegeven aan de sportdienst van het ziekenhuis en die zouden het ook een tof idee vinden. Ik durf (en kan) niks beloven, maar wie weet werken ze het uit en komt er nog iets van :D
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Started to run

Bericht door Holenmens »

Gefeliciteerd met je verjaardag als loper :D Je hebt het verstandig aangepakt en uitstekend opgebouwd! Je doelen zijn dus bereikt, en nu? Al nieuwe doelen gesteld?
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

Holenmens schreef:Gefeliciteerd met je verjaardag als loper :D Je hebt het verstandig aangepakt en uitstekend opgebouwd! Je doelen zijn dus bereikt, en nu? Al nieuwe doelen gesteld?
Nieuwe doelen, hmmm... Sowieso drie keer per week blijven lopen. Van die drie minstens twee keer 10+ km lopen. Verder consequent onder het uur blijven op de 10 km (jaja, interval ;)). De 20 km lonkt ook. Probleem is de tijd vrijmaken daarvoor. 's Ochtends nóg vroeger opstaan wordt heel moeilijk (ik ga rond middernacht slapen, sta rond 6u op als ik ga ga lopen. Ik probeer al jaaaaren vroeger te gaan slapen, lukt gewoon niet). 's Avonds lopen is ook niet zo evident, dat red ik niet qua tijd. Misschien dat ik bij wijze van compromis naar de 15 km ga. En dan daarna misschien toch naar de 20.
Plaats reactie