Started to run

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

who_knows schreef:zonet je ganse dagboek gelezen ( een ambtenaar moet iets doen hé ;) ), hilarisch :)
geeft mij alvast de goesting om verder te doen!
Sssst, zo bevestig je alle clichés over ambtenaren, terwijl dat net ijverige, hardwerkende mensen zijn! :D
Bedankt voor het compliment, en het doet dubbel plezier om te lezen dat ik je heb weten te motiveren!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

Deze ochtend opnieuw redelijk vroeg uit mijn mandje gekropen voor een rondje. Als ik buiten kom voel ik al dat het al een beetje warm aan het worden is en dat ik toch een klein beetje stramme spieren heb. Mijn vorige loop indachtig calculeer ik alvast op voorhand in dat ik een uitwijkmogelijkheid voorzie om een kortere afstand te lopen.
Als ik na het na een (hééél korte) inwandelfase op een lopen begin te zetten valt me één ding op: mijn hartslagmeter registreert al direct een hartslag van 213! Dertig seconden lang heb ik, als ik het goed begrepen heb, een maximale hartslag die overeenstemt met die van een 7-jarige :D Direct daarna wordt dit gecompenseerd door twee fases 'dood zijn' (lees: hartslag 0) en ik ken mijn hartslagmeter intussen al goed genoeg om te weten dat hij vandaag weer zijn kuren gaat hebben. 't Zal op het gevoel lopen worden. In vergelijking met mijn vorige training zou een romantische ziel kunnen concluderen dat ik ga van een hart op hol naar een gebroken hart ;) (nee, de warmte doet me geen goed). Anyway, voordat het uit de hand loopt, we zijn dus aan het lopen richting Sneppebrug en mijn hartslagmeter is nu blijkbaar klaar met idioot te doen. Snelheid en hartslag liggen ongeveer zoals ik het verwachtte: het ene net iets te hoog, het andere net iets te laag - twee internetpunten voor wie kan raden wat te hoog en wat te laag lag.
Sneppebrug over en we duiken de Blaarmeersen in. Het eerste stukje Finse piste heeft intussen heel wat last van overhangende planten dus wordt het een beetje bukken en ontwijken van stengels. En jammer genoeg ben ik de eerste die hier vandaag loopt: vier spinnenwebben in diverse stadia van voltooiing later (gruweldegruwel) kan ik op een bredere strook lopen zonder risico's op planten of spinnen. Een zot konijn besluit een eindje voor me uit te rennen maar na een tijdje van links naar rechts springen is hij duizelig en verdwijnt hij in de bosjes.
Zo ongeveer ter hoogte van de camping beslist mijn hartslagmeter om weer iets interessants te doen: gedurende tien minuten spelen we een spelletje 'Hoger, Lager', wat me op de Watersportbaan doet belanden. Hier wordt het spelletje beëindigd en schakelen we over de laatste dagen van de solden: de hartslag wordt afgeprijsd naar een zelden gezien dieptepunt! Gedurende een kleine tien minuten loop ik aan een hartslag van 87!
Eenmaal ter hoogte van het rond punt aan de Europabrug wordt het tijd om te beslissen: loop ik verder rond de watersportbaan, of keer ik terug via de Leie en het verwenpad naar Sneppebrug? Mijn gevecht de vorige keer indachtig besluit ik vandaag verstandig te zijn en terug te keren. Mijn data is toch waardeloos vandaag.
In het terugkeren hervatten we het spelletje 'Hoger Lager' weer (die 87 bpm waren geen solden, dat was gewoon een onderbreking voor reclame!) en we hebben een nieuwe deelnemer: ook mijn snelheid begint interessante fluctuaties te vertonen. Niet zo extreem als mijn hartslag, en deze zal ik wel degelijk zelf veroorzaken vermoed ik.
Na 7 kilometer ben ik terug thuis en beslis ik dat het wel genoeg geweest is voor vandaag. De totaal onbetrouwbare cijfertjes: gemiddelde hartslag: 134, max 213; gemiddeld tempo: 06:18 min/km (dat laatste zal wel ongeveer kloppen)
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

Nu de Gentse Feesten gedaan zijn kan er weer op het normale schema van loopkes gedaan worden. Dus, deze ochtend op het vertrouwde uur uit de veren! Allez ongeveer, 't is nog steeds vakantie voor mij :) Maar toch, tegen half zeven was ik buiten. 't Weer zou in andere omstandigheden niet veel goeds voorspellen, met veel donkere wolken en weinig zon, maar vandaag mocht het gerust wat frisser zijn na al die warme dagen. Een (héél) licht buitje zou zelfs welkom kunnen zijn om een beetje te verfrissen: gisteren voor 't eerst in mijn leven op een zeilboot gezeten en ik merk dat mijn nek en gezicht toch ietswat te veel zon hebben gehad ;)
De creatieve metingen van mijn hartslagmeter bij de vorige loop indachtig hou ik de eerste minuten angstvallig mijn hartslag in de gaten, maar deze keer lijkt alles in orde en na een vijftal minuutjes steek ik Sneppebrug over om weer naar de Blaarmeersen te gaan. Plan is om mijn vorige rondje nog eens te herhalen en zo te kunnen vergelijken. Maar terwijl ik de Blaarmeersen inloop realiseer ik me dat ik de vorige keer op dat eerste strookje wat spinnenwebben ben tegen gekomen en dus loop ik een beetje verder door om dan op het wandelpad verder te lopen. 't Zal dus niet 100% hetzelfde zijn.
Terwijl ik weer begeleid wordt door een bende zotte konijnen zet ik mijn weg verder over de Blaarmeersen. Onderweg kom ik nog een (wild?)kampeerder tegen - geen idee of je zomaar je tentje mag opslaan op het terrein, ik vermoed van niet? - en na een kwartiertje sta ik aan de Watersportbaan. En daar slaat de twijfel toch een beetje toe: ofwel doe ik vandaag toch een lange ronde met een rondje Watersportbaan ofwel hou ik het toch wat korter. Twee dingen doen me beslissen om een korte ronde te doen: 1. het begint te regenen. Zachtjes, maar het heeft de potentie om héél hard te beginnen regenen. En 2. dat jong veulen is weer op bezoek! Zonder dat ik me bewust ben ben ik op een aardige snelheid aan het geraken, met deze keer een hartslag die aardig onder controle blijft. Allez, toch buiten zone 5 (zij het héél nipt). Maar, de snelheid voelt goed aan en hoewel ik weet dat ik dit geen 10, 12 km ga kunnen volhouden wil ik het toch proberen om de kleine ronde aan deze snelheid te doen.
Weer een kleine tien minuutjes later wordt het tijd om over te steken en het paadje richting het verwenpaadje in te slaan. Even vertragen, goed kijken of er geen wagens afkomen en over. Een kleine versnelling inbouwen maar die zorgt er voor dat de hartslag toch weer de hoogte ingaat, deze keer toch in het rood. Juist jammer dat ik het niet doorheb want ik ben zodanig aan het opgaan in mijn draf dat ik me van niks bewust ben. Dit gaat gewoon echt goed, ademhaling is prima, tempo voelt goed, of het op dat moment regent weet ik zelfs niet meer. In vergelijking met de voorbije loopjes voelt deze zo onzettend goed aan! Zou ik wat ballast overboord hebben gegooid op die boot :)?
Voor ik het weet sta ik opnieuw aan Sneppebrug, oversteken en huiswaarts. Ik spiek even op mijn horloge en merk dat er iets niet klopt met mijn afstand. 5.5 km? Da's toch veel te weinig? Had ik de vorige keer niet meer? Nochtans zelfde rondje? Nu ja, ik zal het straks wel controleren, waarschijnlijk heb ik het verkeerd voor. Ik gooi nog even alles los, trek me niks aan van hartslag en tik uiteindelijk af op 6.3 km. Nog even uitwandelen en het is pas als ik thuis ben dat ik me realiseer dat ik me gemist heb: ik moest helemaal niet afslaan op de Watersportbaan, maar rechtdoor lopen tot aan het rond punt! Hoe is dat nu mogelijk, zo verstrooid zijn!
Enfin, 't is nu te laat, dus ik heb deze week ingezet met 6.3 km, een gemiddelde hartslag van 160 en een gemiddeld tempo van 05.52 min/km. Nieuw record! (als is het met één seconde).

Nog even meegeven aan Cami dat ik haar speeltuin heb gezien: we moesten met de kusttram van Zeebrugge naar Nieuwpoort en ik heb de Spuikom kunnen bewonderen. 't Zag er tof uit! Mocht je positieve vibes en aanmoedigingen tegenkomen, die komen van mij. :D
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Started to run

Bericht door mini »

Leuk om te lezen dat je nog verder gedaan hebt.
Hier nada :oops: (Citytripje naar Barcelona, 4 dagen tapas, paella, sangria, cerveza,... :oops: )
Morgen vliegen we er weer in. :mrgreen:

Op één ding was ik wel jaloers in Barcelona, 'outdoor gym', op meerdere plaatsen langs de promenade aan zee of op pleinen kon je toestellen vinden om er oefeningen te doen.
En ze werden intensief gebruikt. Ze mogen dat hier introduceren :D
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

mini schreef:Leuk om te lezen dat je nog verder gedaan hebt.
Hier nada :oops: (Citytripje naar Barcelona, 4 dagen tapas, paella, sangria, cerveza,... :oops: )
Morgen vliegen we er weer in. :mrgreen:

Op één ding was ik wel jaloers in Barcelona, 'outdoor gym', op meerdere plaatsen langs de promenade aan zee of op pleinen kon je toestellen vinden om er oefeningen te doen.
En ze werden intensief gebruikt. Ze mogen dat hier introduceren :D
Ach, ne keer zondigen mag hé. Ik ben ook niet zo flink geweest tijdens de Gentse Feesten ;). Hopelijk lukt 't je om vandaag te lopen :)
Laatst gewijzigd door El Pollo Diablo op 31 jul 2014, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
who_knows
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2014, 13:06

Re: Started to run

Bericht door who_knows »

RUN El Pollo RUN!!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

Gisteren opnieuw mijn rondje Blaarmeersen-Watersportbaan gedaan. Deze keer wel volgens plan: tot aan het rond punt en dan terug langs de Leie tot Sneppebrug.
Niet 100% tevreden: gemiddelde hartslag 161, gemiddelde snelheid 5.56 min/km. Dat kan beter - vooral die hartslag. 't Weer was weer iets te warm, en je kan zien dat het eigenlijk weer 'fout' begon te gaan toen ik aan de Watersportbaan zat. Zelfs zo vroeg (nog geen 7u) voel je toch een temperatuursverschil met de Blaarmeersen, waar je meer beschut loopt.
Voorlopig dus nog steeds de kortere afstanden (+/- 7 km) maar ik heb eigenlijk toch zin om weer wat langer te lopen. Misschien toch wat vroeger vertrekken? 't Is vakantie dus heb ik minder de druk om 'op tijd' te vertrekken en ben ik gemiddeld toch een twintigtal minuten later buiten.
Wat wel tof is: als je aan 't lopen bent en je wil (op het zebrapad) oversteken, zijn de mensen veel sneller geneigd om te stoppen en je over te laten steken dan als je gewoon aan het stappen bent :)
who_knows
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2014, 13:06

Re: Started to run

Bericht door who_knows »

Verloren gelopen onderweg?
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: Started to run

Bericht door Cami »

hihi mijn speeltuin ...

Over de vibes lees je in mijn verslag :)
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

who_knows schreef:Verloren gelopen onderweg?
Sorry, 't is even wat (te) druk geweest. Maar ik ben terug :)
Cami schreef:hihi mijn speeltuin ...
Over de vibes lees je in mijn verslag :)
En maar zoeken naar dat verslag ;)
Plaats reactie