Started to run

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Started to run

Bericht door mini »

:lol:
al lijkt me dat verdovingspistool ni zo leuk :ugeek:
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Started to run

Bericht door flightleader »

Leuk ziekenhuisbezoekje :-)
Blijkbaar is ons hert bijna geadopteerd door een kat :-) Laat eens weten hoe het afloopt met de poes!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

'k Heb er wel een ritje op de brancard aan over gehouden, en ze waren supervriendelijk :)

De adoptieprocedure is helaas mislukt. Ik ben een beetje afgewezen, ze zit liever bij de buren en komt enkel langs om te eten. Ik heb wel gezien dat ze intussen gesteriliseerd is, dus iemand is er mee naar de dierenarts gegaan. Het stelt me gerust dat ik niet de enige ben die er voor zorgt.

Wat het lopen betreft: gisteren heb ik een nieuw persoonlijk record gevestigd, de 12 km (en zevenhonderdzeventig meter) zijn een feit! Het was niet meteen de bedoeling, 't is een beetje per ongeluk gegaan. Ik was begonnen aan mijn vaste route en ben dan een beetje uitgeweken naar de Watersportbaan. Na een rustig rondje was ik dan ineens bezig aan een tweede rondje en toen moest ik nog naar huis. En omdat ik mijn afstand verkeerd afgelezen had was de route naar huis via een omwegje :) Een heel klein beetje spierpijn gehad in mijn bovenbenen nadien maar voor de rest geen last. 1:24:39 over gedaan met een gemiddelde hartslag van 152. Best wel tevreden hierover, ondanks het feit dat ik genadeloos ben gewooshed door een 'kranige grijsaard'. Ik schat 'm begin de zestig, maar die kon een stukje lopen!

Vorige vrijdag heb ik niet gelopen. De wekker verkeerd gezet :oops:. In de plaats dan maar op zaterdag gaan lopen. 't Was een beetje de korte afstand (6 km) en 't was heel traag. Niet echt mijn beste loopje dus. Maar ik probeer mezelf toch af en toe een minder dagje toe te staan.

En afgelopen woensdag eens een rondje Blaarmeersen gedaan. Nou ja, rondje... 't was een jaar of zestien geleden dat ik er nog eens geweest was en ondanks dat er een trimpiste is en ik op voorhand eens op de site naar het plannetje had gekeken ben ik er in geslaagd om verloren te lopen. Twee keer. De eerste keer zat ik zelfs buiten het domein. De tweede keer ben ik strikt genomen niet écht verlopen gelopen. Denk ik toch. Ik was een pad aan het volgen achter de camping door maar dat werd ineens een heel smal paadje en ineens stond ik aan een bouwwerf. Ben dan maar teruggekeerd. De reden dat ik denk dat ik niet verkeerd gelopen ben is dat ik in het terugkeren nog een meisje ben gekruist en zij zag er me wel uit alsof ze wist wat ze aan het doen was (ja lopen natuurlijk. Maar in de goede richting :)) Uiteindelijk dan maar wat geïmproviseerd en rond de vijver gelopen. 11,46 km gelopen op 01:15:04 - de gemiddelde hartslag lag een beetje hoger dan ik wou: 160. Ik wou er nog 12 km van maken maar het malse regenbuitje waar ik al gans de tijd in liep sloeg om in een heuse plensbui en aangezien ik toch zo goed als thuis was ben ik maar naar huis gelopen.

De intervallen laat ik even voor wat ze zijn. Ik ben absoluut geen fan van warm weer en ondanks dat ik 's ochtends loop merk ik dat het beter is dat ik rustig langzaam loop. Ik werk wel in de herfst en de lente aan mijn snelheid ;)
Rakelings
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 dec 2013, 19:08

Re: Started to run

Bericht door Rakelings »

Zeg Pollo, je bent iedereen hier aan het motiveren en aanmoedigen, maar ondertussen zet je zelf wel even een paar prestaties neer zeg. Gefeliciteerd met je persoonlijk record!
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Started to run

Bericht door mini »

Amaai zeg 12 km daar droom ik voorlopig nog van.
Jaja, ik ben nog bezig met KR, weliswaar op m'n eigen tempo en vooral wnnr het past. :o
Allezja ik blijf wel braafjes lopen, maar de ene keer heb ik echt maar een half uur de tijd en geen 50min... Dus af en toe moet ik daar eens een training overslaan (lees: veel te veel naar m'n zin, want ik zit nu pas aan les 10 of was het 11? :roll: )
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

Rakelings schreef:Zeg Pollo, je bent iedereen hier aan het motiveren en aanmoedigen, maar ondertussen zet je zelf wel even een paar prestaties neer zeg. Gefeliciteerd met je persoonlijk record!
Dank je wel :D
mini schreef:Amaai zeg 12 km daar droom ik voorlopig nog van.
Jaja, ik ben nog bezig met KR, weliswaar op m'n eigen tempo en vooral wnnr het past. :o
Allezja ik blijf wel braafjes lopen, maar de ene keer heb ik echt maar een half uur de tijd en geen 50min... Dus af en toe moet ik daar eens een training overslaan (lees: veel te veel naar m'n zin, want ik zit nu pas aan les 10 of was het 11? :roll: )
Dat komt wel goed, ik weet zeker dat je ook aan (en over) de 10 km raakt ;) Ik kan overigens alleen maar dromen van jouw tijd op de 5 km, dus we houden mekaar in evenwicht :D
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Started to run

Bericht door mini »

:mrgreen:

Overigens, ik ben afgelopen zaterdag langs de watersportbaan gepasseerd en ik was toch stiekem op zoek tussen de lopers...
Maar een hert heb ik ni gezien... :lol:
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

Nog even wat vertellen over woensdag en vrijdag.

Eerst woensdag. Ik had een zot idee. Misschien kan ik mijn twee huidige routes wel combineren? Dus eerst de gewone route langs de beruchte bruggen en terug, en vervolgens nog een rondje Watersportbaan. Opnieuw goed voor een goede 10 kilometer (ruw geschat). Dus vrolijk en blij aangezet. Mezelf nog eens op voorhand goed ingeprent dat we op hartslag gaan proberen lopen en het hert een beetje gaan moeten intomen. Dat paard is de deur uit dus dat komt wel goed.
Eenmaal op Nemesisbrug eens spieken en de hartslag zit goed: 150. Ik kruis een andere loper die er blijkbaar ook heel tevreden over is want ik krijg van hem een opgestoken duim en een kamerbrede glimlach! Tussen Nemesis en 't Klein Venijn blijf ik een rustig maar goed tempo aanhouden en hou ik de hartslag nog steeds rond de 150. Idem voor het stuk Klein Venijn - Duivenbrug. Niet te snel, alles onder controle. Dan nog een klein stukje tot de brug zonder naam om dan weer terug te keren. 15 minuten onderweg, de opwarming is zo ongeveer achter de rug ;)
De weg terug verloopt eigenlijk hetzelfde: tempo en hartslag blijven heel netjes binnen de grenzen.
Als ik opnieuw aan Nemesisbrug sta heb ik de keuze: ofwel ga ik hier onmiddellijk naar rechts om rond de Watersportbaan te gaan lopen, ofwel ga ik rechtdoor om dan wat verderop de route van de Danseres te volgen en zo aan de Watersportbaan te komen. Verandering van spijs doet eten dus ga ik rechtdoor. De route van de Danseres ligt er een beetje modderig bij door de regen maar ik kan er gelukkig naast lopen - mijn nieuwe hoefijzers niet meteen vuil maken hé ;)
En dan is er de Watersportbaan. Intussen heb ik al een goede vijf kilometer gelopen, dus ik ga zeker boven de 10 km uitkomen.
De eerste tien minuten blijk ik een beetje te enthousiast te lopen: de hartslag is wat de hoogte ingegaan. De snelheid lijkt me ongeveer hetzelfde te zijn, maar ik merk dat ik hier natuurlijk niet beschut ben door bomen en het voelt inderdaad wel warmer aan, zelfs zo vroeg 's ochtends. Misschien dat dat knap blondje die ik kruis er ook voor iets tussen zit natuurlijk :oops:
Wat later zie ik in de verte iets opdoemen met een roze shirt. Ai, en ik was net bezig met mijn hartslag weer naar beneden te krijgen. Naarmate mijn tegenligger dichter komt blijkt dat ik me geen zorgen hoef te maken: blijkbaar mogen roze t-shirts tegenwoordig ook voor mannen. Opgelucht begroet ik hem en ik krijg een vriendelijke knik terug.
Een vijftal minuutjes later ben ik aan het einde van de Watersportbaan en kan ik terugkeren. Hartslag zit iets boven de 150 maar da's niet eens zo slecht voor mij.
En voor het eerst zie ik een vroege roeier op het water. Ze is rustig aan het inroeien, en haar trainer zit al even gezapig mee te fietsen. Als ze straks terugkeert mag ik me zeker niet laten meeslepen!
Zo rond kilometer 9 krijg ik voor het eerst in mijn loopcarriére een hongerklopje. Bizar, ik heb nochtans zoals gewoonlijk een banaantje gegeten vooraleer te vertrekken.
Als ik aan het andere uiteinde van de Watersportbaan ben kom ik opnieuw de man met het roze shirt tegen. Ik begroet hem opnieuw en krijg een verraste groet terug - ik denk dat hij schrok om me nu al te zien: ik heb sneller gelopen dan hem :D
Tijd om huiswaarts te gaan: als ik voor de derde keer aan Nemesisbrug sta heb ik de keuze: recht naar huis of via een omweg het verwenpaadje lopen. Is er iemand die twijfelt wat ik gedaan heb? Yep, verwenpaadje :)
Het verwenpaadje ligt er ook wat modderig bij, maar met wat zigzaggen lukt het ook. Nog Sneppebrug over (wat me de laatste tijd redelijk goed afgaat qua hartslag) en dan huiswaarts. Anderhalve kilometer zit het er dan op. 11.7 km, een uur en zeventien minuten en een gemiddelde hartslag van 150. En honger!

Vrijdag had ik me voorgenomen om een kort loopje te doen: 's avonds hebben we nog een stadspel met 't werk en daar zullen we ook de nodige kilometers bij afleggen ben ik gewaarschuwd.
Als ik begin met lopen loop ik naar goede gewoonte opnieuw langs het water. Ik weet niet waarom, maar vandaag is het er zo ontzettend mooi: de zon schijnt nog niet op volle kracht, alles is rustig en stil en er hangt zo'n nevellaagje boven het water. Heerlijk om hier mijn dag mee te beginnen.
Als ik Sneppebrug (yep, ik ben weer die richting uitgegaan) nader zie ik iemand de brug opgaan. Hopelijk is 't zo geen idioot die van die brug wil springe, want bijkbaar is dit een populaire plek geworden om dit te doen. Als ik beter kijk (lees: wat dichter genaderd ben) zie ik dat het iemand is in sportieve tenue: die gaat de Blaarmeersen doen. Ik twijfel even of ik niet ook een herkansing zou doen maar besluit om me toch aan het oorspronkelijke plan te houden. Rechtdoor langs het water dus.
Na een vijftal minuutjes controleer ik even de hartslag: 155? Oela, da's wat hoog, de snelheid ligt misschien ook iets te hoog: we gingen het rustig aan doen hé. Ik temporiseer een beetje en tegen dat ik aan de het Klein Venijn ben is alles weer in orde. Als ik er onder door ga slaag ik er zelfs in om even een bezoekje te brengen aan zone 3: de hartslag daalt tot 143 (met dank aan de bergaf :))
Ik slaag er in om mijn hartslag tot aan de Duivenbrug onder de 150 te houden, maar als ik die onderdoor ben gegaan en dus weer moet stijgen gaat de hartslag weer de hoogte in: 155. Opnieuw een beetje tempo aanpassen en als het tijd is om terug te keren zit ik weer (nipt) onder de 150.
Als ik vervolgens opnieuw de Duivenbrug onder ga haal ik zelfs mijn laagste hartslagwaarde: 142!
Helemaal in mijn nopjes zet ik koers naar 't Klein Venijn. En natuurlijk heeft die haar naam niet gestolen: om een of andere reden ben ik hier te overmoedig en stijg ik naar 155. Het truukje van temporiseren lukt deze keer jammer genoeg niet, ook al omdat ik toch probeer om een bootje in te halen, hoewel ik mezelf had voorgenomen om dat niet te doen.
Enfin, we gaan dus verder langs het water, onder Nemesis door en naar het verwenpaadje. Daar zie ik een drietal andere vroege vogels lopen. Ze hebben een flinke voorsprong dus moet ik zelfs niet proberen ze in te halen.
Uiteindelijk kom ik opnieuw aan Sneppebrug, die oversteken bezorgt mijn hart nog een laatste vreugdesprongetje en dan is het uitlopen richting huis. Uiteindelijk toch weer 7,5 km gelopen. 48 minuten, gemiddelde hartslag 150 (opnieuw, maar wel wat sneller gelopen dan eergisteren).
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Started to run

Bericht door El Pollo Diablo »

mini schreef::mrgreen:

Overigens, ik ben afgelopen zaterdag langs de watersportbaan gepasseerd en ik was toch stiekem op zoek tussen de lopers...
Maar een hert heb ik ni gezien... :lol:
Had ik dat maar geweten :D
flatcoatjrt

Re: Started to run

Bericht door flatcoatjrt »

Je schrijft erg leuk, heerlijk beeldend.

Gr mirjam
Plaats reactie