pijn langs de rechterbuitenkant de knie

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
fredjazz
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2013, 18:21

pijn langs de rechterbuitenkant de knie

Bericht door fredjazz »

Beste,

Ik ben juist voor de eerste keer gaan lopen via het start to run programma.
Het ging behoorlijk maar had redelijk snel zeer aan de rechterbuitenkant iets hoger dan de knieschijf.
Heeft iemand daar ook ervaring mee?
Heb wel niet goed opgewarmd (enkel een paar minuten gefietst naar de plaats om te lopen).
Zou het daar mee te maken hebben?
En wat moet ik dan doen om op te warmen?
Is dit genoeg? http://www.start-to-run.be/stretchoefeningen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt voor de hulp.
Zou het jammer vinden dat ik nu al moet stoppen want het beviel me wel.

Fré
Maudje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2013, 22:28

Re: pijn langs de rechterbuitenkant de knie

Bericht door Maudje »

Beste Fré,

Ik zou eens kijken of je wellicht 'last hebt van een runnersknie.
Ik heb regelmatig last met hardlopen, als ik te snel loop of te snel wil opbouwen. Tijdens het lopen doet het enorm veel pijn en lukt het niet echt mee, maar zodra je stopt met lopen voel je het eigenlijk ook niet meer. Ik heb me wel eens laten vertellen dat het de peesplaat aan de buitenkant van je benen is. Lastig en dit is ook nauwelijks te rekken, behalve door een been voor je andere been te kruizen en dan proberen je tenen/grond aan te raken met je handen.
Geen echte oplossing maar misschien een aanknopingspunt om verder te googlen.
Zelf was ik bezig met een ambitieus schema om in 6 weken tijd op 10 km te zitten, maar eind week 10 gaat het fout. Vandaar dat ik vandaag 'Start to run met Evy' heb gedownload en ik hoop nu daar in week 6 te beginnen en door de iets rustigere opbouw dan maar wat langzamer aan de 10 km te geraken en hopenlijk pijnvrij.
Succes met verder zoeken!

Maudje
Plaats reactie