best goed :)

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

best goed :)

Bericht door helenafl »

In april (9 april om precies te zijn) ben ik begonnen met start 2 run. Nu ben ik al bezig met keep running, ben in week 4! Al met al gaat het dus best goed allemaal. Weinig dagen dat ik mij niet aan het schema heb gehouden. Alleen tijdens de vakantie moest ik een tandje lager, maar dat heb ik wel gecompenseerd met heel veel wandelen denk ik. Ik ben van gemiddeld 7,5/7,6 km per uur naar ongeveer 8,8/9,3 km gegaan. Ik kan alle lessen 'gewoon' uitlopen en hoef (ben eigenlijk verbaasd) niet meer te wandelen tussendoor. Het is trouwens echt een virus, dat hardlopen zoals mijn hardlopende collega's zeggen ;) Heb er veel plezier in!

Aanstaande woensdag gaat het eigenlijk echt gebeuren... ik ga mijn eerste run lopen! Ik heb mij over laten halen om een run van 7 km te lopen. Ik hoop dat ik dat kan! (nu heb ik nog net niet 7km achter elkaar gelopen, maar wel bijna) en natuurlijk ben ik bang dat ik als laatste ga binnen strompelen, haha (weet het is onzin en al knap dat je het gewoon loopt). Maar de zenuwen beginnen nu eigenlijk wel. Ik heb totaal geen idee wat ik van een run kan verwachten. Is het echt heel anders dan alleen lopen? Iemand tips? :D
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: best goed :)

Bericht door Holenmens »

1 tip, doseer je krachten. Start niet voor in het peleton maar wat naar achteren en start in een tempo waarvan je zeker weet dat je dit kan volhouden. Pas na de helft van de race het tempo opvoeren. Er word vaak zeer snel gestart, beginnende lopers laten zich soms verleiden om ook snel te starten en sneuvelen dan al na 2 km.
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

Re: best goed :)

Bericht door helenafl »

Bedankt voor de tip! ik zal proberen rustig te starten. morgen ga ik les 11 lopen, is geloof ik iets meer dan 40 min. ik ben benieuwd hoe ver ik kom. Ik heb in ieder geval een route van 7 km uitgestippeld en in mijn hoofd. Ben benieuwd tot hoever ik geraak!
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

Re: best goed :)

Bericht door helenafl »

:mrgreen: ik heb vanmorgen heerlijk gelopen en heb les 11 helemaal uitgelopen en wel 7,52 km gehaald! :o dat had ik niet verwacht, maar ben wel blij dat ik nu weet dat ik voor woensdag de 7 km wel ga halen. Ben best een beetje trots nu :oops:
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

Re: best goed :)

Bericht door helenafl »

Heb mijn eerste run gehaald!en binnen de tijd van 49 minuten!!
Sauv
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mei 2013, 18:03

Re: best goed :)

Bericht door Sauv »

Supergoed, Helena! Als ik over een paar maanden ben waar jij nu al bent, ben ik apetrots. :D
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: best goed :)

Bericht door bloem »

Knap!
En ? Smaak te pakken ? ;)
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

Re: best goed :)

Bericht door helenafl »

Smaak heb ik zeker te pakken! Merkte wel dat ik na 4 maanden lopen (daar voor jaren eigenlijk niks gedaan, behalve buikdansen) wel net aan met de achterhoede meekom. Nu train ik voor de 10 km, maar merk dat de snelheid dus ook nog wat hoger mag voor wedstrijden. Merk dat er toch een bepaalde minimale snelheid wordt verwacht.
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

Re: best goed :)

Bericht door helenafl »

Sauv schreef:Supergoed, Helena! Als ik over een paar maanden ben waar jij nu al bent, ben ik apetrots. :D
Iedereen die loopt en het volhoudt mag so wie so trots zijn! :D
helenafl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 apr 2013, 16:36

Re: best goed :)

Bericht door helenafl »

Gisteren 7, 99 km gelopen. Weer een record voor mij :) en dat in t
50 minuten. Ging best lekker! Morgen mag ik weer een interval training doen. Op naar naar les 18!
Plaats reactie