probleem met aanhechting knieen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
veenjoop
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2013, 11:40

probleem met aanhechting knieen

Bericht door veenjoop »

Hallo allemaal,
ben bijna klaar met de eerste serie Start To Run (lessen 25-27 deze week) dus op zich gaat het goed. Heb echter elke keer de dag na het rennen behoorlijk last van de aanhechting van onderbeen spier aan de knie (binnenkant).
Kan dat aan mijn schoenen liggen of aan de loophouding? Of is het iets anders? Wie kan me helpen?

groetjes, Joop
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: probleem met aanhechting knieen

Bericht door Hellothere »

Als je pijn hebt aan de binnenkant van de knieën, is er inderdaad 95 % kans dat het probleem bij de schoenen zit.
Als je overproneert (waarbij de enkel tov het onderbeen naar de binnenkant toe landt), gaat de impact op de knie veel groter zijn, en heb je inderdaad een verhoogd kans aan blessures aan de binnenkant van de knie.

Een bezoekje aan een runningcenter, met loopanalyse en een aangepast paar loopschoenen kunnen wonderen doen.

Let wel dat je geen pijn of blessures hebt als je naar het runningcenter gaat. Door het feit dat je probeert te "compenseren" om de pijnlijke plaats te ontlasten, kan je loopstijl anders lijken dan die in werkelijkheid is, zodat een foute analyse (en dus een fout paar schoenen) kan gemaakt worden.

Het running center waar ik mijn schoenen koop, weigert overigens om een analyse uit te voeren als je geblesseerd bent.
Plaats reactie