Het begint lekker te lopen ;-)

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Sauv
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mei 2013, 18:03

Re: Het begint lekker te lopen ;-)

Bericht door Sauv »

Gefeliciteerd, supergoed!
Annelies77
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mei 2013, 06:58

Re: Het begint lekker te lopen ;-)

Bericht door Annelies77 »

Vandaag heb ik nog eens een keer de 5 km gelopen. De voorbije weken heb ik meer rekening gehouden met mijn hartslagmeter. Als ik gewoon voluit de 5 km loop, dan zit ik nogal veel minuten in zone 5. Klinkt haast dodelijk, maar naar mijn gevoel valt het nog wel mee... Enkel de laatste km voelt nogal zwaar aan. Ik lees hier vaak dat je dan trager moet lopen, maar ... ik loop al traag... rond de 8,5 km per uur. Als ik nog trager ga, dan wandel ik :oops:

Ook al had ik het gevoel achteruitgang te boeken, toch heb ik de voorbije trainingen terug gewandeld tussendoor. Telkens ik in zone 5 kwam ben ik beginnen wandelen voor een tiental seconden, en zo dan mijn trainingen volbracht. Wel heb ik er langere trainingen van gemaakt, rond de 40 minuten of rond de 6 km.

Ik hoop dat ik op deze manier, op langere termijn dan toch vooruit ga??

Keep running durf ik niet te starten vooraleer ik uit zone 5 kan blijven. Ik denk als ik die versnellingen moet doen, dat er een zone 6 zal moeten uitgevonden worden :mrgreen:
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Het begint lekker te lopen ;-)

Bericht door bloem »

Annelies77 schreef:Keep running durf ik niet te starten vooraleer ik uit zone 5 kan blijven. Ik denk als ik die versnellingen moet doen, dat er een zone 6 zal moeten uitgevonden worden :mrgreen:
Of misschien ga je dan vanzelf het grootste deel wel in een lagere zone lopen... ;)
Annelies77
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mei 2013, 06:58

Re: Het begint lekker te lopen ;-)

Bericht door Annelies77 »

Deze week ben ik begonnen met het 5 tot 10 km schema, en ik heb de eerste 3 lessen prima kunnen afronden.
Na een maand of 2 precies een beetje ter plaatse te blijven trappelen, ben ik er dan eindelijk aan begonnen. Eerlijk gezegd heb ik gewoon gewacht op een beter loopweertje :mrgreen: .

Ik was redelijk "bang" van de versnellingen in les 3, maar dat ging super goed. Mijn hartslag is slechts 40 seconden in de "verboden zone" geweest, dus daar ben ik dik tevreden mee!

Dus...op naar week 2 :D
Annelies77
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mei 2013, 06:58

Re: Het begint lekker te lopen ;-)

Bericht door Annelies77 »

Ik ben tot week 3 geraakt van het schema 5-10 km. En heb de indruk dat ik beter die eerste weken nog wat herhaal. De ene dag gaat het supergoed, de andere dag heb ik al moeite met de 30 minuten-les.

Vandaag ging het weer van een leien dakje. Ik was bezig aan mijn 30 minuten en het ging reuze, dus ben ik blijven lopen tot ik een volledig uur rond had. :D
Weer een nieuw record :lol: voor mij :lol:
Plaats reactie