Fitgirl in wording

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Fitgirl in wording

Bericht door bloem »

fitgirl schreef:Resultaat: 5.5 km gelopen in 55 min.
:o Van 'n half uur aan een stuk ineens naar 55 min aan een stuk ?! Amai !!

Knap van je ! Maar idd niet zo verstandig ;) 10% regel... (per week niet meer dan 10 % méér dan vorige week) beetje aan je laars gelapt dus ;)
Moet af en toe kunnen, maar doe nu toch de rest vd week maar rustig aan !! bvb nog twee keer een 20 min ofzo ?
In ieder geval heb je nu voor jezelf bewezen dat je kan blijven lopen!
...Wel niet iedere week zo uitbundig zijn eh ;) Je bent goed bezig, dat willen we graag zo houden !
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Hoi Bloem
Het doel was testen of 5 km haalbaar was.
Maar inderdaad het is niet de bedoeling om dit 3x per week te doen.
Morgen loop ik 30 min. En nog een paar sprintjes.

Groetjes
Fitgirl
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Hallo
Gisteren heb ik na een week rust 30 min. Zonder problemen uitgelopen.
Je leest het goed, na een week rust. Ik had mij vorige week geforceerd bij het 55min. Lopen.
Mijn lichaam kan dit niet aan, een halve week heb ik met een grieperig gevoel gezeten. Terwijl ik helemaal geen griep had (tekenen van fybromyalgie). Nu sta ik terug met de voetjes op de grond en ga ik heel langzaam opbouwen.

Het is altijd makkelijk om goede raad aan andere te geven, maar je moet die voor jezelf niet in de wind slaan.

De komende 3 weken heb ik verlof en kan ik rustig verder werken aan mijn conditie.

Groetjes
Fitgirl
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Fitgirl in wording

Bericht door Kris66 »

Oeps fitgirl,
ik hou je al een tijdje in het oog,je bent 1 a 2 weken verder in je trainingen dan ik,dus lees graag hoe het je gaat,vergeljken mag natuurlijk niet,maar het is een beetje fijn om voeling te houden met iemand die ongeveer even ver staat.

Volgende week "moet" ik dus mijn half uur lopen,daar ben ik tamelijk gerust in (zei ze vol zelfvertrouwen,hahah)
Ik heb ook al een rondje hier in de buurt uitgestippeld van 5 km.
Ik was van plan dat ook eens te testen.... :oops:

Nu twijfel ik een beetje,
maar het zal van mijn humeur en (over-)moed van de dag afhangen,vrees ik :lol:
Zoals men zei,af en toe mag dat eens he......

Toch feli,ik hoop het ook te kunnen.
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Hoi Chris
Ik heb dus een volger :)

Je mag niet vergelijken. Ik heb nu eenmaal fibro, op zich niet zo'n groot probleem, maar ik moet gewoon naar mijn lichaam luisteren.
Aangezien ik langzaam loop en kleine passen zet, haal ik die 5 km niet binnen 30 min. Maar ik wou wel graag weten of ik 5 km kan lopen.
Dat kan ik dus maar met de gekende gevolgen.
Ik ben nu gestart met keep running, niet om 10 km te kunnen lopen maar om verder het aantal minuten te kunnen opvoeren. Morgen loop ik 35 min. Maar ik weet nog niet of ik inde derde sessie de intervaltraining ga doen of gewoon 30 min. Lopen.

Wordt vervolgd
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Hier ben ik nog eens
Ik loop nog steeds 3x per week, momenteel zit ik aan 35 min. Volgende week wil ik er weer een paar minuutjes aan toevoegen.
In september wil ik starten met Tai chi, ik heb vorig jaar een proefles gevolgd maar ben toen niet kunnen starten wegens 2x per week kine en dan ook nog eens een oefenmoment en dit allemaal om rug en knieën
Te versterken. 3x per week lopen en dan nog een Tai chi sessie is een beetje teveel van het goede. Daarom zou ik graag 2x per week lopen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Fitgirl in wording

Bericht door sporterkertje »

Hey fitgirl,

Fitgirl in wording is nu fitgirl is fit. Proficiat met je prestatie, en ik vind het fijn te lezen dat je luistert naar je lichaam.
Ik wens je veel geluk met je 5-10km, je kan het. Ga ervoor, niet op kilometers maar op tijd. ;)

Vele sportgroeten, xx
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Fitgirl heeft een blessure opgelopen :( , het stomme is dat gebeurd is op citybezoek aan " 't Stad " (Antwerpen). Een ontbrekende kassei in de stoep en dat had ik natuurlijk niet gezien :evil: . Gevolg voet omgeslagen ( gelukkig niet verstuikt, maar mijn voet ziet er onder de enkel toch gezwollen uit) en op mijn knie terecht gekomen. het lopen zal ik dus maar een paar dagen achterwegen laten. :(
Hopelijk krijg ik dit weer in orde met ijs te leggen en niet teveel op mijn enkel te steunen.

Groetjes en keep running
flatcoatjrt

Re: Fitgirl in wording

Bericht door flatcoatjrt »

Balen even rustig aan doen inderdaad..

Gr mirjam
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Fitgirl in wording

Bericht door flightleader »

Oei, niet zo'n leuk nieuws. Goed rusten en binnen een paar dagen op het gemak opnieuw beginnen.
Duimen dat het allemaal voorspoedig verloopt!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Plaats reactie