Fitgirl in wording

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Hallo
Ondertussen loop ik weer een half uur. Maar ik ben een beetje in het sukkelstraatje beland. Ben de laatste tijd erg moe en heb weer een griepgevoel. De huisarts heeft een bloedstaal genomen en dat was perfect :D . Maar dit wil ook zeggen dat mijn fibromyalgie heeft de overhand wil nemen. De huisdokter heeft aangeraden om toch te blijven joggen maar aan een lager tempo. Op die manier raak ik het opgebouwde niet kwijt en heb ik toch voldoende beweging. deze week heb ik vakantie en tijd voor leuke dingen en de nodige rust.
Groetjes
Fitgirl
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Deze ochtend heb ik in de regen langs het kanaal mijn 30 minuten gelopen. het ging goed ondanks de fibro. onder het motto rust roest doe ik dus maar rustig door in mijn eigen tempo.
Sinds een tijdje gebruik ik pure Melkwei. Sindsdien heb ik geen last meer van harde dijspieren. Hier had ik ook al problemen mee toen ik nog niet jogde waardoor ik regelmatig naar de kinesist moest om de spieren loste maken. De Melkwei heeft ook een gunstig effect op het gewicht. Ik ben ondertussen 7 kg vermagerd door weinig koolhydraten te eten en veel groenten en eiwitten op het menu te zetten.

Zaterdag loop ik mijn volgende sessie.
Groetjes
Fitgirl
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Hallo,
Ik ben weer terug naar af. De huisarts heeft vastgesteld dat ik een spierontsteking heb in mijn linker voet.
Het verdikt is 2 weken rust, ontstekingsremmers en niet joggen. Het rare is dat ik geen pijn heb als ik loop maar wel een hoop andere bewegingen met de voet.

Groetjes
Fitgirl (dat hoop,ik toch ooit te worden;) )
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Fitgirl in wording

Bericht door Dolfijntje85 »

Veel beterschap
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Fitgirl in wording

Bericht door bloem »

Ondertussen aquajoggen ?.. Beterschap en goede moed !
flatcoatjrt

Re: Fitgirl in wording

Bericht door flatcoatjrt »

Balen..hopen op betere tijden dan maar.

Gr Mirjam
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Hallo,
Hier ben ik weer. Vandaag heb ik sinds 6 maanden voor de eerste maal terug gelopen.
De eerste sessie van S2R viel wel een beetje tegen. Blijkbaar is mijn hele opgebouwde conditie naar zero herleid.
Maar de motivatie is groot en woensdag loop ik mijn 2e sessie.

Hopelijk is het blessureleed geleden en gaat het nu wel lukken.
Groetjes
Fitgirl
flatcoatjrt

Re: Fitgirl in wording

Bericht door flatcoatjrt »

Welkom terug!

Rustig aan , succes!

Groetjes Mirjam
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Fitgirl in wording

Bericht door Hellothere »

Vanaf hier ook veel succes.
Hopelijk ben je nu definitief gelanceerd in je nieuwe loopcarriere.

En ja, 6 maanden is net iets te lang om je conditie en opbouw te houden.
Maar het voordeel is dan weer wel, dat je het allemaal al eens een keertje gedaan hebt, en je ook weet hoe snel je conditie en kracht weer kan opbouwen.

Goed dat je dan ook beslist om de S2R weer van scratch te beginnen, en je lichaam opnieuw de tijd geeft om zich weer aan te passen.
Nogal wat lopers (jammer genoeg), proberen, zelfs na 6 maanden, opnieuw gewoon op te pikken waar ze een half jaar eerder waren gebleven, en moeten al snel (vanuit de lappenmand) vaststellen dat het zo niet werkt.

blij dat jij het verstandig aanpakt.
Ik ga in elk geval weer meelezen hier.

Hopelijk werkt de enkel nu ook een beetje mee.
fitgirl
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 apr 2013, 20:16
Locatie: Bree

Re: Fitgirl in wording

Bericht door fitgirl »

Hallo
Vandaag heb ik les 13 gelopen. Ik ben dus nog steeds bezig en het gaat goed.
Tegenwoordig heeft de morgenstond voor mij goud in de mond en heel veel zuurstof in de lucht en loop ik 2x per week om 6u en ga dan werken op zaterdag loop ik een uur later.
Ondertussen ga ik ook 2x Per week fitnessen maar eigenlijk doe ik dat niet zo graag en weet ik ook nog niet of ik mijn abonnement na 3 mnd ga verlengen. Ik voel wel dat het goed is om mijn spieren wat te versterken, maar ik weet het dus nog niet.
Groetjes
Fitgirl
Plaats reactie