Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Alweer 3 van de 5 dagen dit jaar gelopen, vandaag 8km aan 13km/u. Volgende week zaterdag gaan we voor de halve dus ga vooral nog wat kortere loopjes (5-10km) aan wedstrijdtempo doen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mooie start :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Het was een beetje voor de die hards vandaag. Halve marathon in Watervliet gestart in een hagelstorm die gelukkig snel overging in een sneeuwstorm. Na een half uurtje werd het wel wat beter en was het alleen nog maar regen. Maar het parcours was erg modderig en glad, het was opletten met windstoten van opzij. Afijn toch een hele goede tijd gelopen gezien de omstandigheden, 1:40:35 volgens de klok. Het ging ook lekker, krachten goed kunnen verdelen, en op geen enkel moment echt kapot gezeten. Vanmorgen wel een halve liter bietensap naar binnen gegoten. Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat dit prestatie verhogend werkt bij mij.

Ik denk dat ik mijn PR van 1:39 zou moeten kunnen verbeteren op een straat parcours. De pijlen zijn gericht op de Zwinstedenloop!

https://connect.garmin.com/modern/activity/1524940293
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door M_N_M »

erg mooi gelopen :shock:
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Merci, ja soms gaat het goed en soms helaas ook minder. Hopelijk kan ik deze vorm nog even vasthouden.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Halve marathon??? zo te lezen was het meer een survivalloop, Toch weer mooi gedaan :P
Inhale the future. Exhale the past.
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Nico_de_Jong »

@holenmens knappe tijd.ik moet ook maar eens aan de bietensap maak je deze zelf?.


Gisteren weer een langeduurloop gedaan, eigenlijk 15sec per km sneller dan de planning maar op geen moment stuk gezeten en vandaag geen last.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Ja, schillen en in de sapcentrifuge gooien. Bieten gewoon op de markt kopen en bij voorkeur geen bio. Het zijn juist de nitraten die het hem doen, dus als er geen kunstmest is gebruikt zal er ook minder nitraat in zitten. Dat nitraten slecht zouden zijn is door de wetenschap alweer weerlegd, dus daar hoef je het niet voor te laten. Smaakt ook niet slecht eigenlijk, begrijp niet waar die verhalen vandaan komen. Misschien dat het geconcentreerde spul wat te koop is minder drinkbaar is. Wat experimenteren laat zien dat er bij mij duidelijk voordeel is op de wat langere afstanden aan bijna maximale inspanning. Dit komt overeen met de studies die zijn uitgevoerd; kortweg is de uitkomst dat bij niet topsporters in sommige gevallen aanzienlijke prestatieverbetering is, tot 15%. Dus zeker de moeite waard om eens te proberen, baat het niet dan schaadt het niet.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

30 km aan 10,5 km/u. Prima weertje! Voelde niet slecht aan maar hartslag was wat hoger dan normaal. 30km is toch wel een beetje de maximum afstand die nog "leuk" is, ongeacht het tempo. Als het verder is voel ik me de rest van de dag toch een beetje gaar. De duurloopjes ga ik dan ook maar inperken tot 25km, verder heeft ook wat trainingseffect betreft toch niet veel zin.
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Nico_de_Jong »

Hier een 29km aan 11.5 per uur(beetje te snel)
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Plaats reactie