Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dimi
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 apr 2010, 20:24

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dimi »

Wimmeke schreef:Ik heb daarjuist de laatste les van deel één gelopen Afbeelding

Ik had 2 maanden geleden niet durven hopen dat het nu zo makkelijk zou gaan om 5km te lopen. Nu gaan we enkele keren de 5km lopen en dan op naar de 10km
proficiat en succes :D Ik begin overmorgen terug met lopen. Het "hoestje" is bijna weg
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door henriette »

vandaag coopertest gedaan; door mijn astma heb ik nog maar 56% longvolume, dus 12 minuten aan een stuk aan hoog tempo lukt niet meer, daarom af en toe even moeten stappen;
maar ik ben best trots op mijn prestatie: na 1,5km rustig inlopen nog 2,140km in 12 min, en daarna nog een half uur bosloop.
gek toch: ik word soms erg duizelig, dan moet ik een paar seconden blijven staan en mijn evenwicht zien te bewaren,daarna kan ik weer gewoon doorrennen, maar als we stoppen met de training gaat dat niet en kan ik wel eens flink neergaan.ergerlijk is dat! :evil:
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door ann »

vandaag, na twee weken gedwongen rust (week met met keelpijn en last van de stem, en een week met een snotneus/hoest van hier tot in Tokio), voorzichtig terug gaan lopen (nog steeds met een snotneus :oops: ), 5,5 km aan mijn trage duurlooptempo, en het is gelukt. en genoten.... het begon op een gegeven moment te regenen maar de regenboog maakte alles goed :D :D :D
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

ann schreef:... , en het is gelukt. en genoten....
Echt hé, is bij mij ook altijd hetzelfde, als je er door omstandigheden een tijdje uitligt, is het in het begin altijd weer zoiets van : oeioeioei, zal weer moelijk zijn, zo van voor af aan opnieuw beginnen ...

Maar achteraf gezien valt het toch weer heel goed mee.
Dimi
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 apr 2010, 20:24

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dimi »

Ik zal een tijdje stilliggen... weeral. Ik sukkel al een jaar of drie met mijn knie en heb eindelijk de beslissing genomen om dat eens aan te pakken. Sportsteunzolen heb ik al laten maken en heb een afspraak gehad bij fysio en een met kine. De Fysio wou eerst met degelijke stretching oefeningen beginnen maar na 1 sessie heb ik daarover wel mijn twijfels geuit bij de kine. Zeker toen bleek dat mijn probleem vooral zou voortkomen uit zwakke dijbeenspieren (de quadriceps dus). Aangezien ik veel fiets en behoorlijke resultaten haal in tijdritwedstrijden (op amateurniveau en als gewone wielertoerist wel te verstaan) kon ik me die denkpiste dus totaal niet voorstellen. Dan maar de test gedaan. Op de rug liggen met een gewichtje van 0,5kg om de enkel en dan dat been gestrekt en met de tenen naar je toe gekruld opheffen en 7 seconden aanhouden en dit keer op keer herhalen. Na 3 repetities begon mijn been te trillen en had ik moeite om het te strekken.

Conclusie van de kine: Een gedreven coureur doet deze oefening makkelijk met 2kg aan de enkel. :oops: Maw ik moet nu massa's krachtoefeningen doen thuis en mijn quadriceps moet dus minstens dubbel zo sterk worden maar door de hoge belasting op mijn spieren, ben ik niet in staat om dit te combineren met lopen. Ik wil het toch redelijk blessurevrij houden ;)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

Join the club, zoals je weet was het bij mij ook op aanraden van kiné/fysio dat ik krachttraining ben begonnen.
En ik moet zeggen dat je daar redelijk snel baat bij voelt, de eerste keren is het allemaal een beetje “stijfjes”, want je gebruikt toch ook spieren dan die je anders niet of nauwelijks gebruikt, of waarvan je het bestaan niet vermoed.
Na een paar keren ging het toch al een beetje vlotter, en dat voel ik ook.

Kan dus zeker geen kwaad om de spieren een beetje te verstevigen.
Dimi
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 apr 2010, 20:24

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dimi »

Ik heb de oefeningen op vrijdag gedaan en op zondag. En ik ben nu ngo steeds pokkestijf. Overdaad noemen ze dat :D Ik denk dat ik toch een dagje zal overslaan :D
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

Dimi schreef:Ik denk dat ik toch een dagje zal overslaan :D
Moet je zeker doen. Bij krachttraining geldt eigenlijk dezelfde regel als duurtraining wat dat betreft.
Geef je spieren de tijd om zich aan te passen aan de nieuwe belasting, en geef ze ook de kans om te herstellen.
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door ann »

worst run ever :cry:
na een stevige snuitpartij al gestart met hoge hartslag en zone 5 bereikt voor ik de straat uit was, onderweg twee keer moeten stoppen wegens steken en nog meer gesnuit en na een dik half uur halfdood thuisgekomen met dreunende hoofdpijn aan één kant.
ik vrees dat die verkoudheid die me al weken teistert, ietwat in een sinusitis aan het veranderen is :cry:
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

ann schreef:ik vrees dat die verkoudheid die me al weken teistert, ietwat in een sinusitis aan het veranderen is :cry:
Oei klinkt niet best, enkele daagjes rust zou ik zeggen.
Zo'n ziekte kruipt behoorlijk in je systeem en genieten doe je er ook niet van op zo'n manier.

Bij mij blijft het gelukkig de goeie kant uitgaan ;)

Ben inmiddels al een kleine maand weer aan het lopen na mijn rugblessure, en afgelopen maandag nog een uurtje gelopen, zit nu rond de 10 km, ging redelijk vlot, hoewel ik gearriveerd ben met een paar kilo extra aan modder aan mijn schoenen, maar dat mag de pret niet drukken, ik heb er ondanks kou en vochtigheid toch wel van kunnen genieten.

De rug werkt nog steeds goed mee. Als alles meezit dus, ben ik er in april aan de startstreep van de 10 miles, doel 1 bereikt dan. :roll:
Plaats reactie