Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Dat is inderdaad snel voor een trainingrondje! Herstel je daar snel van? Heb nog wel eens tijdens marathon training tot 35km aan dat tempo gelopen maar dat heeft me toch geen goed gedaan achteraf gezien. Doel tempo van 12km/u heb ik dan ook niet kunnen halen op D-day.

Van de week wat op de loopband en vandaag 10km op 47 min. Met het oog op HM in Sluis wil ik weer richting de 45 min. gaan op de 10 zonder te hard te moeten sterven. Dat zou een goede basis moeten opleveren. Hopelijk blijft het duurvermogen overeind.
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Nico_de_Jong »

Dinsdag was de hartslag al wel weer normaal,maar de benen liepen wel snel vol tijdens het lopen. Donderdag bewust naar vrijdag verplaatst en toen een 9km met een 4 em op 4:35min per km dat ging zeer gemakkelijk.

Vandaag stond er een 32 op het schema maar die heb ik geskipt omdat er volgende week een 25km wedstrijd (ga ik lopen als training) op de kalender staat.

Vandaag een 15km gelopen in 1:12:13.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Doelstelling gehaald; 10km in 45:10, behalve de laatste 2 km erg soepel gelopen zonder al te veel inspanning. Dit verder proberen te consolideren de komende tijd. Het was al meer dan een jaar geleden dat ik de 10km in 45 min had gelopen zag ik. Hopelijk gaat het dit jaar beter, maar met deze tijd ben ik nu in ieder geval wel happy.

https://connect.garmin.com/modern/activity/1556917528
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Ik was het eigenlijk niet van plan, maar het weer was goed en ik voelde me fit dus op de valreep toch maar de HM in Cadzand gelopen. Het parcours was veranderd dus het was volgens mij nog verder over het zand en wat meer hoogtemeters. Toch niet slecht gelopen 1:46, hartslag onder mijn omslagpunt gehouden dus vrij relaxed gelopen. Behalve de stukken rul zand dan natuurlijk. Zou dat dankzij of ondanks die toch vrij snelle 10km van gisteren zijn? Dat moet ik toch nog eens uittesten.

https://connect.garmin.com/modern/activ ... /0?lang=nl
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Nico_de_Jong »

Knappe 10km en hm Holenmens.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Nico_de_Jong »

De 25km zou ik als training lopen maar als je dan toch in de menigte bent ga je stiekem toch je best doen.
Nog niet helemaal voluit gelopen en bewust proberen met de rem er op te lopen.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Ach zolang het nog goed aanvoelt zal het wel geen ramp zijn zeker. Als training zeker een mooie tijd. Wat is je snelheid als je voluit gaat op zo'n afstand?
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Nico_de_Jong »

Kom dan gemiddeld op een 4:30 /4:40 per km uit.

Nu bewust met de rem gelopen vanaf 18km wel weer aangezet. Bij 13 heb ik bewust het tempo laten zakken omdat van 15 naar 20 heel gemeen klimmen is.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Tina'tje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2016, 19:05

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Tina'tje »

Hello, ik ben dus herbegonnen met str
Ik zit nu in week 9. Ik loop dus eigenlijk al een halfuur.
Maar is dit nu schamelijk of niet? Ik loop maar 3,5 km in een halfuurtje.
Jeetje ....ik haal die 5 km niet eens. Daar doe ik zeker 45 minuten over, maar na een halfuurtje voel ik het wel hoor.
Ik ben wel blij dat ik nu een halfuur loop. Het is niet altijd even gemakkelijk :oops:
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door BlackScorpion »

Tina'tje schreef:Hello, ik ben dus herbegonnen met str
Ik zit nu in week 9. Ik loop dus eigenlijk al een halfuur.
Maar is dit nu schamelijk of niet? Ik loop maar 3,5 km in een halfuurtje.
Jeetje ....ik haal die 5 km niet eens. Daar doe ik zeker 45 minuten over, maar na een halfuurtje voel ik het wel hoor.
Ik ben wel blij dat ik nu een halfuur loop. Het is niet altijd even gemakkelijk :oops:
Hoi Tina'tje,

Je zeker niet slecht voelen dat je 'maar' 3.5 km loopt in een half uur, dat is zelfs normaal.
De STR van Evy is bedoelt om een half uur aan een stuk te leren lopen, maar als je niet heeeeel getrained bent, haal je daar geen 5 km in.
Ik heb STR gevolgd in groep met een ander schema, sommigen waren sneller dan mij, sommigen trager dan mij.
Gemiddeld haal ik 5 km op 40 minuten, nu ja, toen ik braaf elke week 3 keer per week liep na mijn STR.

Ik ben min of meer gestopt met lopen in november en ik ben nu net terug herbegonnen, op mezelf, op de loopband.
Om mezelf gemotiveerd te houden en niet direct té uitgeput te voelen, loop ik momenteel aan 6 km/u, om dat later op te drijven naar 7 à 7,5 km/u.
6 km/u bedoelt dat ik over 5 km ongeveer een 50 minuten zou doen, vree slecht hè? Maar ik trek het me momenteel niet aan.
Het belangrijkste nu is bezig zijn met lopen, terug een bepaalde tijd of afstand aan 1 stuk kunnen lopen op de duur.
En daarna kijk ik wel naar die snelheid.

Kijk, jij loopt momenteel ongeveer 7 km/u op die 30 minuten, dat is sneller dan waar ik nu met bezig ben ;).
Plaats reactie