En nu? Hellup.

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
monican
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 apr 2013, 10:12

En nu? Hellup.

Bericht door monican »

Ik ga hier ook mijn dagboek bij houden:
Vandaag niet vooruit te branden, niet echt fit, sleep mezelf straks toch even de sportschool in,lopen gaat de laatste dagen niet lekker, heb overal last van , misschien zijn mijn schoenen niet meer goed, toen ik een paar jaar terug liep, was ik zeker 15 kilo lichter, misschien dat het daar aan ligt, momenteel voel ik mijn rug en heupen, en als ik op de loopband sta,voel ik vrijwel direct pijn aan de binnenkant van mijn knieën opkomen! S morgens als ik de trap af loop ben ik gesloopt, heb zelfs er aan gedacht om mij ziek te melden! Misschien is het ook wel een griepje hoor! Weet wel dat ik daar een paar jaar terug geen last van had, mijn knieën voelde ik alleen als ik de ladies ride had gefietst, dan had ik de volgende dag last van mijn knieën .
Ik wil er graag ook 15 kilo weer af en denk dat ik de weight wachters er bij inschakel, ik ben het helemaal zat! Wil van alles, maar het lukt me niet, en nu helemaal niet!! Hellllup
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: En nu? Hellup.

Bericht door flightleader »

Als je begint met overgewicht is het altijd lastig om te starten. Dat extra gewicht sleur je mee en belast je lichaam. Om te vermageren moet je zowel bewegen als gezond eten, een combinatie van die twee zorgen voor het beste resultaat.
Hier een aantal tips:
- Drink veel water, vermijd frisdrank
- Eet zo weinig mogelijk vetten: mayonaise en verwanten, choco,...
- Eet de volkoren versies van een product: volkoren pasta,..
- Eet veel fruit en groenten!
- 's avonds na 10 (of zelfs vroeger is nog beter) eet je niets meer
- Vermijd bewerkte vleeswaren zoals salami, préparé... eet liever kalkoen- of kipfilet, ham...
- Schep op je bord wat je gaat opeten, schep nooit extra bij.

Voor de rest veel succes, en hopelijk lukt het met deze tips om iets aan je overgewicht te doen!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
monican
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 apr 2013, 10:12

Re: En nu? Hellup.

Bericht door monican »

Thanks flightleader, ik heb me bij de weight wachters aangesloten, wil er minstens 15 kilo af maar ik heb eerst als doe 7 kilo, anders lijkt het einddoel zo ver weg
monican
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 apr 2013, 10:12

Re: En nu? Hellup.

Bericht door monican »

Yessssss de eerste 2,5 is er af!
monican
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 apr 2013, 10:12

Re: En nu? Hellup.

Bericht door monican »

Vandaag niet gelopen, terwijl het superweer was, maar er kwam van alles tussen, wel een stuk gefietst ! Ben wel in de fout gegaan, heb een stuk pruimentaart genomen, daar had ik echt het zin in......
monican
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 apr 2013, 10:12

Re: En nu? Hellup.

Bericht door monican »

Vanmorgen gelopen les 15 ben over de helft, het ging prima, kan alleen de route nog niet goed in schatten, ik hou een stukje route over, of ik kom een stukje les tekort! Ik wandel dan het laatste stuk.
Heb vorige week een elektrische fiets aangeschaft, en dat maakt het fietsen toch een stuk leuker! Pak nummer plezier mijn fiets uit de schuur, en overweeg zelfs om op de fiets naar mijn werk te gaan! 24 kilometer. Als ik door fiets ben ik er binnen een uur!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: En nu? Hellup.

Bericht door Hellothere »

Goed bezig zo te lezen, en ook leuk dat je er plezier aan beleefd.
Keep running !!!
monican
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 apr 2013, 10:12

Re: En nu? Hellup.

Bericht door monican »

Hellothere, nou zeg dat wel, ik vind et steeds leuker worden! Het wordt ook steeds makkelijker lijkt het, vanmorgen moest ik 5 min lopen en voor ik er erg in had waren ze om!
monican
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 apr 2013, 10:12

Re: En nu? Hellup.

Bericht door monican »

Alleen maar gewerkt! Ben ondertussen wel bijles 17 beland, afvallen lukt niet echt......
monican
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 apr 2013, 10:12

Re: En nu? Hellup.

Bericht door monican »

Les 22 afgerond!! Ik ga als een speer al zeg ik het zelf.........
Het wordt steeds makkelijker..!
Plaats reactie