Hernia / Bulging Disc

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: Weer eventjes out

Bericht door ann »

oeioeioei dat klinkt niet te best... niet te dicht bij de vuilkar lopen of ze nemen je mee hoor ;)

10 kilo afvallen, geen koffie, en even niet/minder sporten, ... je hebt er al beter voor gestaan denk ik dan zo :shock:

zullen we maar gewoon met z'n allen duimen dat alles zich snel oplost ? mijn duimen heb je al, allemaal zelfs ;)
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

Bedankt hoor, ik duim met je mee :lol: :lol:
Nu ja dat ik op gezondsheidsvlak (onregelmatig leven, koffie, ..) niet echt goed bezig was wist ik al langer.
Ik compenseerde dat dan maar met sport, wat ik, naar mijn idee, wel goed mee bezig was (en ben), bewaking hartslag, verantwoord trainen. begeleiding met mijn fitnesscoach, ...

En net zoals iedereen in mijn geval, neem ik mij al lange tijd voor om aan de "tekortkomingen" ooit iets te doen, maar niet gehaast, omdat mijn "levensstijl" mijn sportprestaties niet in de weg stond (ben 47 nu, sport al redelijk intensief sinds mijn 16de, met een onderbreking van 6 maanden zo'n 1,5 jaar geleden).

Maar tja, nu alles toch een beetje op één hoop blijkt te komen, vrees ik toch dat ik al mijn goede voornemens in versneld tempo moet doorvoeren.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

Ondertussen een week later. Dit weekend goed proberen te rusten, is vanmorgen iets beter, maar toch lang niet wat het moet zijn.

Gezien het voos gevoel in mijn linkerbeen blijft, en de pijn in de heup ook (ondanks het rusten) heb ik beslist om een en ander te gaan forceren. Het feit dat er geen beterschap is, en vooral dat het "verdoofde" gevoeld blijft kan naar mijn idee niet gezond zijn, ik ben dan ook een beetje bang dat er permanente schade gaat blijven als dit nog lang duurt.

Ik heb mijn dokter dan ook opdracht gegeven om mij eens binnenste/buiten te laten keren, en gelukkig kent hij her en der nogal wat mensen, dus :

- Morgen (dinsdag) : Radiografie lumbale wervels en bekken.
- volgende week maandag : CT scan van de rug.

Geen half werk ik weet het, maar beter nu een beetje overdrijven, dan binnenkort er spijt van hebben dat ik er verder geen werk van gemaakt heb.
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: Weer eventjes out

Bericht door ann »

hou ons op de hoogte hoe je binnenkant eruit ziet ;)
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

ann schreef:hou ons op de hoogte hoe je binnenkant eruit ziet ;)
Ben je zeker dat je dat echt wil weten :lol:
hoe dan ook, vandaag gaat het al een beetje beter, ik stap al min of meer pijnloos, ook over iets langere afstand, en heb de indruk dat er een beetje meer gevoel in mijn linkerbeen zit, dus het gaat langzaam de goede weg uit.

Misschien dat ik (voorzichtig) weer wat ga fietsen als ik het gevoel heb dat alles weer min of meer bij het oude is, maar met het lopen ga ik toch nog even wachten tot ik alle uitslagen heb, en exact weet wat er aan de hand is.

Gisteren even snel naar de dokter geweest om de verwijsbriefjes te halen voor de RX- en CT scan, en was wel even schrikken toen die mij zei dat ik onmiddellijk moest terugkomen als ik krachtverlies zou krijgen in mijn been of verlammingsverschijnselen, slik :roll:

En gezien ik toch wil blijven joggen, en liever niet in een rolstoel de "start to roll" wil gaan doen, ga ik deze keer extra voorzichtig zijn. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door henriette »

spijtig dat het zo slecht gaat, hopelijk ben je weer snel op de been,
met mij gaat het stilaan veel beter,vooral nu ik me niet meer op tijd en snelheid focus; ik heb eindelijk leren genieten van het lopen! :D
26 september ga ik een recreatieve bosloop proberen, 5 of 10 km;ipv een wedstrijd. zo kan ik rustiger lopen en forceer ik niets.
mss kan jij dat ook eens proberen als je beter bent: géén tijdsdruk, géén snelheid, gewoon rustig genieten van de omgeving en zo stilaan weer opbouwen.
en::: écht luisteren naar je lichaam,ook al zegt je verstand en je gevoel iets héél anders!
je lichaam zegt je wel wanneer het er weer klaar voor is; luister je niet, dan is het mss veel sneller weer mis.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

henriette schreef:en::: écht luisteren naar je lichaam,ook al zegt je verstand en je gevoel iets héél anders!
je lichaam zegt je wel wanneer het er weer klaar voor is; luister je niet, dan is het mss veel sneller weer mis.
Ik weet het Henriette, en dat is net wat ik ook altijd tegen iedereen zeg.
Probleem is hier dat mijn lichaam mij niets heeft gezegd.

In juni had ik een kuitblessure (en dat was wel mijn schuld qua forceren). Die blessure heb ik wel ruim laten genezen (na de tweede keer althans :oops: ), nadien ben ik nog ongeveer 4 weken lang drie keer per week een half uur tot drie kwartier blijven lopen op constante snelheid (ong. 10 km/u), en dit op een gemiddelde hartslag van 140. Nooit stijf, nooit spierpijn geen vermoeidheid nadien.

Da afgelopen weken had ik ongeveer het volgende programma :

zaterdag : 1 u MTB / 30 min joggen / 1 u MTB
Maandag : ong. 45 minuten lopen (7,5 km).
woensdag : ong. 45 minuten lopen, met versnellingen (8.3 km) + 60 minuten cardio in de fitness (fiets + cross).

dinsdag OF donderdag : 100 minuten cardio in de fitness, niet lopen enkel fietsen / cross training.

Vrijdag + zondag : rustdagen.

Dus 4 keer per week sporten, 3 keer per weken lopen, altijd 3 rustdagen die redelijk goed gespreid waren..

De laatste week voor ik noodgedwongen heb moeten stoppen had ik het programma za, ma, wo lopen, do fitness. Knelling van de zenuw (zenuwknelling / pijn in de lies / ... ) pas maandag.

Ok, waarschijnlijk zijn de klachten van vorige week het gevolg van de eerdere rugklachten, maar dan nog ... heb ik dagen na de laatste loopsessies geen enkele last gehad, geen enkel signaal, nikske ongemak, en ook op het ogenblik zelf ging het lopen / fietsen / crossen / ... als vanzelf, en ook heb ik de loopsessies of de inspanningen niet echt drastisch opgedreven, nooit het gevoel dat ik mij echt aan het forceren was.

En dat uiteraard verontrust mij wel een beetje. Soit duimen maar, ik ga in elk geval niet opnieuw lopen of andere sporten doen voor alle onderzoeken achter de rug zijn, en ik een duidelijk advies van de dokter heb; Kan misschien nog wel een dikke week duren, maar beter even veilig spelen nu. Ik weet inmiddels ook uit ervaring, dat, zelfs na enkele weken de draad weer oppikken geen probleem mag zijn ;) (en dat bevestigen sommigen van jullie in het vakantietopic :lol: ), dus daar maak ik mij alvast geen zorgen om.

Hopelijk vliegen er tijdens de "rust" niet teveel kilo's aan, gelukkig is het geen terraskesweer meer, als een zorg minder :lol: :lol: :lol:
dries
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2010, 08:15

Re: Weer eventjes out

Bericht door dries »

Veel beterschap, het is vreselijk om niet te kunnen lopen als het begint te kriebelen. Ik zit nu onverwachts vast met een geblokkeerde onderrug door het gewichtheffen en word ZOT :D
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

dries schreef:Ik zit nu onverwachts vast met een geblokkeerde onderrug door het gewichtheffen en word ZOT :D
Ai, rugproblemen is enige tijd niet lopen, weet ik jammer genoeg uit ervaring nu :cry:
En van dat zot worden als je niet kan/mag lopen weet ik ook alles, zeker als je al redelijk goed opgebouwd hebt, en het toch een beetje vlotjes gaat.

Ook veel beterschap voor jou in elk geval.

Misschien moeten we eens samen naar een goeie dokter gaan, en vragen of ze van onze twee kadavers nog iets fatsoenlijk kunnen maken :lol: :lol:
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: Weer eventjes out

Bericht door ann »

Hellothere schreef:Misschien moeten we eens samen naar een goeie dokter gaan, en vragen of ze van onze twee kadavers nog iets fatsoenlijk kunnen maken :lol: :lol:
van het beste van elk nog één deftig lijf maken ;)
Plaats reactie