Update mijn benen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
ittheclown
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2012, 14:06

Update mijn benen

Bericht door ittheclown »

Ik ben dus begonnen met hardlopen ergens in midden december, ging de eerste 3 keer redelijk daarna zoals sommige wteen verschirikkelijke pijn van alles geprobeerd terwijl ik bij de fisio liep, na 5 keer doorverwezen naar sport arts en die wist het na 2 keer.. compartiment syndroom , hij raade aan om rust te nemen en dan 1 x per week hard te lopen om te kijken of het wat af zou zakken.. helaas.. vanaf maandag rust gehad en toen ik rijdag ging paardrijden zakte ik door de grond, dus durvde ook niet hard te lopen at ik voor zondags gepland had , na 15 minuuten van paard af gestapt ging echt niet.. rust helpt dus niet. Nou moet ik dus woensdag naar de chirurg maar ik maak me zorgen wat nou als de druk niet hoog genoeg is voor een operatie, ik heb bij actieve dingen zelfs normaal lopen op een vlot tempo al na 3 minuuten giga pijn, ik maak me alleen zorgen dat ik straks dus niet meer kan paardrijden ( doe ik al 15 jaar) en dus ook niet meer kan hardlopen als ze me niet willen opereren , weet iemand of je zelf voor een operatie kan kiezen als dat de pijn weg zou nemen ? of moet je echt aan bepaalde druk waardes voldoen ? ugh balen ik mag nu dus niks tot woendag x-x heb een hekel aan stilzitten lol
ittheclown
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2012, 14:06

Re: Update mijn benen

Bericht door ittheclown »

Blehh ben dus gebeld door ziekenhuis en kan pas .. 22 maart terecht voor drukmeting, ik kan steeds minder doen zelfs 30 minuutjes met de hond op een rustig tempo word al redleijk pijnlijk x-x pftt hoe moet ik twee maanden uitzitten zonder enige form van beweging x-x
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Update mijn benen

Bericht door Hellothere »

Hoi,

Ik zie dat je blijkbaar weinig reactie hebt gekregen ivm uw eerste post, ik vermoed dat de meesten hier geen ervaring hebben met het compartimentsyndroom.
Inderdaad wel frustrerend als je je lievelingssporten niet kan beoefenen door zoiets :x

Hopelijk brengt het bezoek aan het ziekenhuis binnenkort een oplossing. Ik heb enkele jaren geleden een redelijk blessurerijk jaar gehad, en ik ken de moedeloosheid, als je telkens je een beetje hebt opgebouwd opnieuw in de lappenmand belandt.
ittheclown schreef:pftt hoe moet ik twee maanden uitzitten zonder enige form van beweging x-x
Kan je niet iets doen wat minder belastend is, maar waarmee je toch minstens je conditie op peil kan houden ? (zwemmen, wandelen, fietsen) ?

Sterkte in elk geval, hou ons op de hoogte.
ittheclown
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2012, 14:06

Re: Update mijn benen

Bericht door ittheclown »

Bedankt voor u reactie, op een of andere manir heb ik echt een hekel maar dan ook een giga hekel aan fietsen doe er liever een half uur langer over dus bv wandelen dan te gaan fietsen lol. Wandelen gaat ook steeds minder mn kuiten worden ook steeds strakker vandaar dat ik ook baal , zwemmen is helaas heel duur hier in de buurt kost rond de 9 euro per keer dus dat doe je ook niet eventjes 3 keer per week >< mischien toch maar over mn haat voor fietsen heen stappen en probeeren 3 keer per week 30 minuutjes te fietsen ofzo x-x
Plaats reactie