Dolfijntje's dagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dannieke »

Mooi om te lezen dat je het ook leuk vond! :)
Wat die bekertjes betreft, een vol bekertje water zou ik nooit drinken. Het is beter om minder te drinken in meerder keren.
Daarom had ik ook zelf nog m'n gordel aan met 2 flesjes (wat in totaal maar 250ml is), ik had toch water nodig voor m'n energygel.
Tot in Gent! ;)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
flatcoatjrt

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door flatcoatjrt »

Bedankt voor het laten meebeleven van deze loop!

Ik heb 1 x een loop gedaan door/om een ziekenhuis/parkeergarage,mook met zoveel trappen. Ik vond hetgeweldig en train sindsdien ook maar wat trappen mee in mijn loopjes.

Gr mirjam
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door zoefje »

Leuk om je verslag te lezen! Maakt me toch steeds meer nieuwsgierig naar zo'n tour, lijkt een leuke uitdaging!
Is in ieder geval al een idee om een trap mee te nemen in de training (we hebben er wel 1 hier in de omgeving :lol: )
De 10 mijl bereikt!!! :D
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

't is en uitdaging en mss een leuk doel om naar toe te leven. Ik vind die urban trail in ieder geval super leuk om te doen: het was nu de tweede keer dat ik mee deed in Antwerpen en het was telkens genieten. Binnen twee weken is het voor de eerste keer urban trail in Gent: ik kijk er naar uit.

Echt trainen op de trappen doe ik niet eigenlijk: neem me wel telkens voor meer de trap te nemen op 't werk (moet op de 5de verd zijn) maar als puntje bij paaltje komt doe ik da ni zenne. Heb enkel de week voor de urban trail in de metro altijd de trap genomen :)
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Zondag 29/3/2015 werd er voor de eerste keer de Gent urban trail georganiseerd! Die van Antwerpen is al 2 keer dik meegevallen dus had me ingeschreven voor Gent! Omdat ik het niet zag zitten om 's morgens veel te vroeg op de trein te zitten had ik een hotelletje geboekt niet zo ver van de startplaat dus kon ik lekker relax afzakken naar de leopoldkazerne!

De weersvoorspellingen waren niet zo veel belovend maar toen ik opstond was het nog droog mss, zouden we dan toch droog,kunnen lopen! Helaas toen het startschot van de 2de wave gegeven werd begonnen het al lichtjes te regenen maar dat ging te pret niet drukken! Snel na de start kwamen we langs het sint pieterplein waar er kermis stond opgesteld, de kraampjes waren nog niet open dus we konden geen visjes gaan vangen :) ! Hierna na kregen we al een verborgen groen plekje aan de sint pietersabdij waar ons een pittige afdaling stond te wachten. Gelukkig lage. Er matten waar door het niet te glad was en rustig naar beneden kon gelopen worden. De volgende bezienswaardigheid liet zich al direct voelen in de beentjes: parkeergarage van de unief in gent naar boven recht richting voorruit waar er net een techno feestje was geweest: muziek stond nog te spelen en het lag er nog vol lege bekers en flesjes! De geur was ook navenant, speciaal maar super tof! Hierna volgende het glazen straatje, lopen door de hoerenbuurt speciaal zenne!

Hierna trokken we richting centrum gent met een passage onder de stadshal waar doedelzaksspelers voor de nodige sfeer zorgden trokken we naar het mooie gentse stadhuis waar we door de trouwzaal liepen! De bevoorrading was weer goed georganiseerd en verliep erg vlot! Respect voor de vrijwilligers die er heel de voormiddag alle lopers van drinken voorzien hebben in de regen!
Onze weg liep verder langs het graffitistraatje waar ik eerlijk gezegd niet echt mooie kunstwerken gezien heb er kwam ons daar een sterke urinegeur tegemoet :?

Nu zaten we echt in het toeristisch centrum van gent! We liepen langs het kanon de dulle griet het huis,van alijn binnen waar er gesprongen kon worden naar de flosj (helaas had ze ni)! Verderop ging richting oud vleeshuis waar de belleman van de gentse feesten ons waarschuwde voor een gevaarlijk glad trapje! Maar voor we het oud vleeshuis bereikten passeerden we ook nog het Caermerklooster en de prachtige brug der keizerlijke geneugten. Ondertussen was het ook al flink beginnen doorregenen :cry:

Langs de graslei trokken we richting sint lukas waar we naar de 1 ste verdieping trokken! Hier was ook de enigste plek,waar ik echt heb stilgestaan! Na de 2de bevoorrading konden we het laatste stukje van de urban trail aanvatten. Bij de bijloke site was er een redelijke lange passage binnen (hehe ff uit de regen). Het einde kwam nu echt wel,inzicht maar het venijn zat hem in de staart want alvorens de finish bereikt werd stond er nog een pittige helling te wachten, amai!al.een goei training voor de tunnels in de 10 miles :D
Aan de finish (gelukkig) geen red bull maar een flesje aquarius en een flesje gentse strop :D! Na even aanschuiven kon er ook nog een ontbijtje achter de kiezen gestoken worden!

Het was,een mooi,maar ook lastig parcours met heel veel kasseien! Door het slechte weer stonden er weinig mensen langs het parcours en er was precies,ook minder animatie van de organisatie onderweg. Al bij al is deze urban trail wel voor herhaling vatbaar liefst met beter weer :lol:
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dannieke »

Altijd leuk om te lezen! Merci. ;)
Het leek wel of ik een 2e keer het toertje gedaan heb :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Bartgoos
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2015, 03:18

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Bartgoos »

Jammer dat ik moest werken, heb weer wat gemist... Kijk al uit naar soortgelijke urban trail


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mooi verslagje, bedankt ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door zoefje »

Echt leuk om je verslag te lezen!! :D
De 10 mijl bereikt!!! :D
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Afgelopen zondag stond er mijn 2de antwerp 10 miles op het programma! Vorig jaar net boven de 2 u (2u3min) gelopen dus dit jaar ging ik proberen onder de 2 u te blijven!

Mijn nr had ik vrijdag gaan halen dus ik kon vrij relax afzakken naar linkeroever! Op tijd om nog rustig nog een energiereepje te eten en nog wat water te drinken en tijdig mijn spullen te gaan afgeven! Na nog een vlug toiletbezoekje was het tijd om af te zakken naar de start! Het wave systeem was beter georganiseerd dan vorig jaar, doordat er 2 ingangen voorzien waren voor de 1ste en 3de wave en de 2 de wave. Ik stond vrij ver vanvoor dus moest niet lang wachten om te vertrekken!

Ik kon vrij snel mijn eigen tempo vinden dus we waren goed vertrokken! Tijdens de 1ste km's stonden er hier en daar drums die er al direct sfeer inbrachten! Na een paar km diende er zich al een eerste top momentje aan: de autostrade en daarna ook de kennedytunnel vol lopers. Was net als vorig jaar toch wel genieten. Hier de tunnel ook al een overmoedige loper die zijn maaginhoud in de tunnel aan het achterlaten was :? Die had nog een lange weg te gaan. Wist van vorig jaar dat er na de kennedytunnel nog een lastig stuk vals plat was. Vorig jaar had ik het hier lastig, maar nu wist ik dat dit er aankwam dus was er iets beter op voorbereid! En als beloning kwam er hierna de 1 ste bevoorrading.

Na 2de tunnel van de dag, kwam ik aan in het centrum van ,t stad! Hier stond er een bandje te spelen, super leuk. Gaf weer sfeer en moed om verder te lopen. Door de lichte regen die toch al van bij de start naar beneden kwam en de vele appelsien schillen op de grond rook het.hier wel lekker aan het begin van de kaaien :D ! Dit is een lang recht stuk maar er staat wel veel volk waardoor je dit wel vergeet! Beetje verder op de kaaien stond het het bordje van de 8 km: whoohoo half weg! Even een blik werpen op de garmin, nog geen uur onderweg,nog op schema om onder de 2u te blijven dus.

Na nog een nieuwe bevoorrading draaide we weg van de kaaien en trokken we richting meir ondertussen was het echt beginnen doorregenen. Ondanks het slechte weer stond er wel veel volk langs de kant: super, gaf op de moeilijke momenten echt moed! Ook de tijd op de garmin zag er nog altijd goed uit! Na de meir te hebben afgelopen, ging het het richting italielei waar ook de laatste bevoorrading was ! Door de regen en de vele lege bekertjes op de grond van de vorige twee waves lag het hier wel een beetje vettig. T was precies lopen op papier mache!

Maar goed, ik zat nu in de laatste rechte lijn richting finish en de beruchte konijnenpijp (waaslandtunnel) doemde op! In de afdaling heb ik mij wat proberen inhouden zodat ik ff kon recupereren want er moest nog even lang naar boven gelopen worden! Toen ik voor mij uitkeek kreeg ik weer kippenvel:een zee van mensen liep nog voor mij uit, prachtig daarvoor doet ge het toch hoor! In het naar boven lopen had ik het wel lastig maar ben toch rustig blijven doorlopen: wandelen wa geen optie want dan zou ik ni meer voorruit geraken! Eens boven nog 1 bocht en dat zat ik in de laatste rechte lijn, heb nog geprobeerd om te versnellen maar mijn benen reageerden ni meer! Maar daar was de finsih YES, heb het weer gehaald! Garmin direct afgeduwd en kijk: 1u53min: JAAAAA ONDER DE 2u!

Heb 10 minuten van mijn tijd van vorig jaar afgedaan dus ik ben super content!!!
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Plaats reactie