Dolfijntje's dagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door martmarbus »

Mooi verslag. Leest lekker weg.
Ik benijd je.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door JackoBond »

Is leuk lopen hé, in't Rivierenhof. Heb daar vroeger nog vlakbij in de buurt gewoond. Als de wind goed stond dan kon ik vanop mijn terras gratis meegenieten van de
concerten in't openluchttheater :)
Even a bad run is better then no run at all!
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Wegens te druk op werk en privé vlak, was het lopen eventjes op de achtergrond gekomen. Maar nu is het terug rustiger en heb ik nog een beetje vakantie, dus tijd op de loopschoenen terug aan te binden. Met toch wel een beetje angst (lees: is mijn conditie achteruit gegaan :?: ), vorige week terug gaan lopen. Mijn angst was blijkbaar ongegrond want het ging tegen alle verwachting in super goed. Ik was enkel nadien een beetje stijf maar dat was te verwachten, na meer dan een maand van inactiviteit.

Na enkele dagen terug gaan lopen, zou het even vlot gaan? Ja hoor, ook nu ging het vlot. Ik loop aan bijna hetzelfde tempo, waarmee ik de 10 miles (wanneer ik op men best ben) liep, dus ikke super content. Brak zelfs bijna mijn persoonlijk record op de 5 km. Moet wel zeggen dat ik mij die eerste loopjes beperkt heb tot een 5-tal km, kwestie van er rustig terug in te komen ;) .

Gisteren ben ik begonnen met een schema op terug op te bouwen naar de 10 miles. 45 minuten, aan een gewoon tempo. 't ging goed, geen problemen gehad. Ik had niet verwacht, na toch meer een maandje niet te hebben gelopen, dat ik de draad zo makkelijk terug kon oppikken. Maar we klagen niet, heb ik een goeie basis op te bouwen naar de 10 miles en verder want op 5/6/2016 gaan we een stapje verder en lopen de great breweries 25 K
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Welcome back en veel succes nog verder ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door zoefje »

Fijn dat het zo lekker gaat nu je de draad weer opgepakt hebt! Je hebt al een mooi doel voor komend jaar lees ik!
De 10 mijl bereikt!!! :D
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door NarN »

Goed om lezen dat je er terug bij bent! Ga ervoor!
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Vandaag stond er een trage duurloop van 45 minuten op het programma! Was in het begin wat zoeken naar het juiste tempo want had de neiging om op mijn gewoon tempo te lopen! Maar na enkele km's hadden mijn beentjes het juiste tragere tempo te pakken en kon ik de training rustig afwerken!

Nu ik op de kalender kijk zie ik wel een klein probleempje opduiken! Normaal loop ik om de 2 dagen dus dat zou betekenen dat ik 1/1/2016 zou moeten gaan lopen, euhm we'll see about that! Ni zeker of ik dan fris en monter genoeg gaan zijn om de loopschoenen aan te trekken dus denk dat we een dagje gaan opschuiven :D


Happy new year
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Ondanks dat we niet vroeg in ons bedje lagen, vandaag toch de moed gevonden om vandaag te gaan lopen :)

Het ging wel beetje moeizamer dan anders, maar flink volgehouden en ben er blij om ! Het jaar is goed ingezet, hopelijk volgen er nog veel loopjes dit jaar!
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door sporterkertje »

Halo Dolfijntje,

Ik ben blij dat je na een maandje de draad terug hebt opgepakt en dat je mijn voorbeeld niet hebt gevolgd. Want ik was een 2 jaar gestopt met lopen en zat aan de 12km en ik kan nu terug opnieuw beginnen :evil: maar ja........mijn eigen schuld.

We zijn samen gestart in 2012 en zie eens hoever je staat :P :P :P kei goe van je :P :P :P .....En de 10 miles dat ga je zeker kunnen. ;)

Alvast de beste wensen, een gezond, veilig, en sportief 2016 xxxx
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Sporterkertje eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar gewenst en veel loopplezier in 2016. Voor dat je het weet zal je terug aan die 12 km zitten ;)

De 10 miles zal wel lukken, t zal al de 3de keer zijn dat ik mee doe en de 2 vorige keren ben ik toch ook aan de finish gesukkeld :D ! Maar ik ga net als vorig jaar voor een betere tijd

In juni zal het wat anders zijn: 25 kilometer lopen :shock: een hele,uitdaging dus er zal nog flink getraind moeten worden ! Maar t zal wel goe komen (hoop ik toch)
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Plaats reactie