Dolfijntje's dagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Door ne drukke agenda afgelopen week, gisteren pas voor de eerste keer na de 10 miles tijd gehad om te gaan lopen.

Heb het rustig gehouden en maar 5 km's gelopen, wel aan een goei tempo waardoor ik mijn persoonlijk record op de 5 km praktisch geëvenaard heb :). En dat te zeggen dat ik al meer als een week sukkel met een lichte verkoudheid.

Nu dat de 10 miles weer achter de rug zijn, kunnen we weer vooruit kijken en nieuwe doelen stellen. éen groot doel is toch die loopsnelheid mss een beetje hoger krijgen, dus intervaltrainingen gaan vanaf nu mee opgenomen worden in de training. Daarnaast ga proberen de afstand wat te vergroten, mijn o zo lieve collega's vinden dat het volgend jaar wel tijd is voor de 20km van Brussel of de halve marathon. En ja, het kriebelt hier toch ook een beetje om mijn grenzen tegen volgend jaar nog eens wat te verleggen, maar 'k geef mezelf voldoende tijd da'k zeker niks forceer.
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Bwa 't ging ni super vandaag. Nog beetje decompressie na de 10 miles denk ik. Ge traind ervoor en ge leeft er naar toe en nu is da gepasseerd en de volgende run staat pas eind september op het programma. Dus heb nu even een klein wat nu momentje :?:

Maar heb nu mezelf toch al minder rust gegund na de 10 miles in vergelijking met vorig jaar dus komt wel goe.vandaag was ik ook gemotiveerd om toch minstens 8 km te lopen maar ik geraakte zo slecht op dreef! Na 4 km begon het eindelijk wat te vlotten. De 2de helft van men loopje ging beter tot dat na 6,5 km,mijn darmpjes zich kwamen moeien dus heb mijn loopje iets ingekort en uiteindelijk op 7,5 km lopen gestrand. Al bij al toch nog redelijk tevreden!

Mag eigenlijk ni klagen zenne: 2,5 jaar begonnen geleden met start to run en ondertussen al 2x de antwerp 10 miles en aantal urban trails gelopen. Ik loop geen toptijden maar loop alles toch maar netjes uit.ik ben trots op mezelf :D
RUNNING I LOVE IT
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

oei, al bijna een maand niks gepost maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer gelopen heb. In tegenstelling tot vorig jaar - toen de motivatie serieus daalde na de 10 miles en loopjes steeds meer werden uitgesteld - ben ik nu gewoon blijven verder lopen zoals voor de 10 miles. Dus tijdens de werkweek probeer ik 2 keer een uurtje te gaan lopen en in het weekend een beetje langer. En geniet steeds van mijn loopjes.

Enkel de afgelopen week heb ik het wat rustiger aan gedaan, had een klein beetje last van mijn rechter enkel (denk dat ik die lichtjes verrokken had met bijna, maar toch niet te vallen vorige week). Nu al paar dagen geen last meer van gehad dus deze week terug op het gewone trainingsritme.
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Alweer lange tijd geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb, maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer loop hoor ;) . Probeer elke week toch 2 à 3 loopjes in te plannen en geniet er nog volop van.

Afgelopen zaterdag heb ik meegelopen met de 1ste Havenrun in Antwerpen en dat is voor herhaling vatbaar. Ik was op tijd vertrokken met de auto en gelukkig maar want er stond alle een kleine file om op de parking te geraken. Hierna rustig op het gemak mijn nummer gaan halen zodat we die nog netjes konden opspelden. het was ook al een eerste kennismaking met de verlaten fabriekshallen van de oude opelfabriek. Na even rond te hebben gewandeld en nog wat extra suiker op gedaan te hebben in de vorm van een suikerwafel was het tijd om naar de start te vertrekken.

De start werd gegeven net naast de fabriekshallen, na de opwarming waar je weinig van ziet als je al wat verder naar achter staat :) werd het startschot gegeven. Van de opelfabriek trokken we naar de noorderlaan om iets verderop de eerste containers te zien opdoemen. We draaiden af richting havendok, en er doemde al bijna direct een lange strook kasseien op. Toch wel belastend voor de voetjes. Eens bij het water lagen daar enkele schepen van de brandweer die water omhoog spoten: leuk. door de wind waaide het water wel richting lopers dus je kreeg al direct wat verfrissing. We liepen verder langs het water en passeerde zo langs een verdwaalde zeemeermin met een vis :o. Als je aan de vis trok mocht je ze een kusje gaan geven, maar daar had ik als dame zo geen behoefte aan.

Het parcours baande zich een weg tussen verschillende havenbedrijven. Het parcours was grotendeels niet toegankelijk voor publiek, maar aan randanimatie was er wel gedacht. Net voor de eerste bevoorrading stonden er doedelzakspelers (een beetje een vaste waarde op de loopevents van golazo precies). Bij de eerste bevoorrading heb ik ook de latere winnaar gekruist: die ging snel. Al wist ik toen niet bij hoeveel km, je hier terug passeerde.(later bleek dit de laatste bevoorrading aan km 11 te zijn :shock: ) We liepen verder tussen de containers en een beetje verderop, kwamen we de kerktoren van het verdwenen dorp Wilmarsdonk tegen. Na nog een bevoorrading slingerde de weg verder tussen containers en havenkranen. Ook leuk was dat de lopers op meerdere plekken elkaar kruisten, maakte het extra gezellig vond ik. Op nog een ander bedrijf stonden enkele trommelaars/havenarbedeiders, die er de swung goed inhielden. Vervolgens liepen we weer langs het water waar enkele grote containerschepen lagen aangemeerd. Wow, die zijn echt groot.

Het lopen ging goed en al vlug zat er al 2/3de van de havenrun erop. Maar in de laatste km's is er toch iets mis gelopen met de km-aanduiding. Na het bordje van de 10km, stond daar ineens 12? (oei, ben ik nu verkeerd gelopen). Vervolgens liet het bordje van de 13km wel héél lang op zich wachten, ik dacht dat ik het gemist had. Ondertussen zat ik ook al in de laatste rechte lijn richting finish. Was hier daarstraks met de wagen gepasseerd dus ik kon ongeveer wel inschatten hoe ver het nog was. De beste km, moest er dan ook nog aankomen: door de verlaten fabriekshal van de opelfabriek, een immens grote en lege hal: WAUW. In het begin was het wel even aanpassen want het was stikdonker, maar daarna was het gewoon genieten tot aan de finish.

Na de havenrun was het wel weer chaos bij het verlaten van de parking, wat een file. Is een werkpuntje naar volgend jaar toe vrees ik, maar al bij al heb ik genoten van mijn loopje in de haven: ben op plekken geweest waar ik anders nooit zou komen en het lopen ging ook supergoed. :D
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mooi verslagje en proficiat :P
Inhale the future. Exhale the past.
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Kaath »

Ik heb ook meegedaan!
Was superleuk ,echt de moeite waard :)
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door JackoBond »

De havenrun staat ook op mijn programma voor volgend jaar.

Leuk verslagje :)
Even a bad run is better then no run at all!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door martmarbus »

Dat was weer een mooi stukje leesvoer. Ik heb genoten van je verhaal.
Thanks for sharing.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Dolfijntje85
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 feb 2012, 19:04

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door Dolfijntje85 »

Afgelopen vrijdag stond ik voor de 2de keer aan de start van de Night run in Antwerpen. Ondanks dat het de dagen ervoor al flink geregend had bleef het vrijdag droog en scheen het zonnetje heel de dag. Het bleef heel de avond droog en daar was ik blij voor want vorig jaar kregen we nog een flinke regenbui te verduren voor de start. Maar dit jaar waren de weergoden ons dus beter gezind.

De eerste km's is het toch even wennen aan de headlight maar na wat frullen en nog wat vaster aan trekken bleef het ding goed staan en heb er voor de rest geen problemen mee gehad. Na de start gingen achter door het kasteel om zo verderop terug op de hoofdweg te komen. na een stukje verharde weg, sloegen we af op een bospadje. Dit was nogal smal wat het inhalen niet altijd gemakkelijk maakte maar we klagen niet want dit is echt zo'n loop waar de tijd niet zo van belang is, allé bij mij toch niet (nooit trouwens, plezier in het lopen staat voorop). Na enkele km's kwamen aan het Sterckxhof en deden we een klein toertje in de binnentuin die opgeleukt werd met vuurspuwers. Ergens aan de inkom stonden ook nog violisten.
De bevoorrading was er ook weer te snel vond ik, na nog geen 3 km heb ik niet echt veel dorst, maar bon klein slokje gedaan en de rest hebben maar weg gekieperd alvorens het lege bekertje netjes in de vuilbak te deponeren.
Vervolgens slingerde de weg zich verder door het rivierenhof (vraag me niet waar ik overal geweest ben), met hier en daar leuke animatie. De zeepbellen waren hééél mooi :D. Hiernaast waren er ook nog DJ's, trommelaars, nog wat vuurspuwers, heksen,... terug te vinden langs het parcours. super gezellig.
Tegen het einde aan passeerde we ook nog langs het openluchttheater waar er ook mannen zaten te spelen op de drums. Ik herinnerde mij nog van vorig jaar dat er op het einde ook nog een venijnig stijl brugje was, en ja hoor in de laatste kilometer moest dit net zoals vorig jaar overwonnen worden. Hierna was de finish inzicht, nog een klein sprintje en we zijn er :)

er was minder slijk dan vorig jaar dus ik kon beter doorlopen waardoor ik een iets betere tijd kon noteren. 't was weer genieten van begin tot eind, das echt wel mooi al die lichtjes.

PS. Niet verkeerd gelopen, dus wel degelijk 9 km op de teller. blijkbaar waren er een 100-tal lopers verkeer gelopen
6/3/16 Antwerp Urban trail, 17/4/16 Antwerp 10 miles,5/6/2016 Great breweries 25K
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dolfijntje's dagboek

Bericht door zoefje »

Mooi verslag dolfijntje. Weer een knappe prestatie! Heerlijk dat je zo kan genieten van dit soort loopjes.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie