Van 0 naar 10km op een jaar

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
OhDamn
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 sep 2012, 18:37

Re: Van 0 naar 10km op een jaar

Bericht door OhDamn »

Man man man ...

Mijn leven werd geleefd de laatste 2 weken. Het evenement van het jaar in mijn vakgebied, georganiseerd door mij en een paar andere mensen. 5 dagen lang met een totaal van 20 uur slaap. Werken van 7h00 tot 3h00, ik moet zeggen ... het lopen was er te veel aan. Mijn lichaam had alle energie nodig, ik heb op die 5 dagen makkelijk 100km gewandeld, alleen ... ik geraak nu niet meer in het ritme.

Mijn laatste training was de zondag voor het event. Ik was op weekend met mijn 'schoon'familie in Nederland en heb daar 2x de schoenen aangetrokken. Vanaf maandag ben ik begonnen met de laatste voorbereidingen van de Belgium Open Freeroll, een gratis pokerkampioenschap met 741 spelers dit jaar die 4 dagen lang strijden voor de eerste plaats dat liep van 1 tot 4 November. Als tornooidirecteur en sponsor van het event, kon ik dit dus niet zomaar opzij schuiven.

De laatste dag heb ik nachtje door gedaan en ben ik maandagmorgen weer gewoon op kantoor verschenen, om tijdens de middag uitgeput huiswaarts te keren. Mijn lichaam heeft nog een hele week geprotesteerd, ik kon amper slapen en had echt dit "weekend lui op de zetel hangen" nodig om te recupereren. Morgen vat ik de lessen weer aan. Combineren was niet mogelijk, dus ik ga een poging doen om verder te gaan met waar ik gestopt ben. Aangezien mijn lichaam niet heeft stilgestaan, neem ik gewoon de volgende les van mijn schema en zie ik wel waar ik kom. Verslag krijgen jullie deze week!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Van 0 naar 10km op een jaar

Bericht door Hellothere »

Welkom terug, enne voorizchtig aan maar met die herstart.

By the way, in principe is het misschien nuttig als je opnieuw de week herneemt, die je bezigwas toen je stopte.

Is zo'n beetje de regel bij de S2R, dat je bij een "herstart" altijd per week herneemt.
als je de opbouw van de lessen even goed bekijkt weet je waarom. Eerste week start met een trapje terugschakelen tov einde week voordien, om dan weer een paar lesen op te bouwen, na de 2 rustdagen weer "iets" gemakkelijker, enzoverder.

Als je nu gewoon verder gaat na enige stopweken (zeker zo vroeg in je programma) gaat je lichaam zeker luidkeels protesteren.

Maar of het nu luidkeels of stilletjes is dat je lichaam protesteert, naar de signalen van datzelfde lichaam luisteren blijft het belangrijkste.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Van 0 naar 10km op een jaar

Bericht door zoefje »

hoe is het gegaan met je herstart??? Een week opnieuw lopen is misschien helemaal niet zo slecht. Zo weinig slaap en zo hard werken is ook een marathon voor je lichaam, die heeft ook echt tijd nodig om te herstellen.
Maar hoe dan ook, het gaat je zeker weer lukken, over een jaar loop je die 10 km! ;)
De 10 mijl bereikt!!! :D
ehendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2012, 17:45

Re: Van 0 naar 10km op een jaar

Bericht door ehendriks »

Ik ben zo benieuwd of je het nog doet! Je was voor mij een motivatie om ook vol te houden. Ik heb nu al 2 keer een paar weken een periode gehad waarin ik niet kon/ging lopen, maar mijn ervaring is dat het later goed weer op te pakken is als je een paar lesjes teruggaat. Zo ben ik nu toch aangeland bij week 8. Niet opgeven!
bartiebart
Berichten: 168
Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:26

Re: Van 0 naar 10km op een jaar

Bericht door bartiebart »

ben eigenlijk ook beniewd of deze heer nog veel achter de schoon poepekes heeft kunnen lopen...
;)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Van 0 naar 10km op een jaar

Bericht door Hellothere »

bartiebart schreef:ben eigenlijk ook beniewd of deze heer nog veel achter de schoon poepekes heeft kunnen lopen...
;)
Ik vroeg het mij enkele dagen geleden ook al af, wel heel stil ja ;) .
Hopelijk heeft hij geen tijd om hier te schrijven, omdat hij druk lopende is ;)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Van 0 naar 10km op een jaar

Bericht door Hellothere »

OhDamn schreef:Maar ... ik hou vol en ben ook niet van plan om op te geven. Ik zal alle ongelovige Thomassen een poepie laten ruiken. Ik zal in 2013 zwevend over de finish komen met in de ene arm een Belgische vlag en in de andere een enveloppe met mijn zuurverdiende centjes terwijl ik met mijn afgetrainde lichaam massaal de toegestroomde pers te woord sta. (of een beetje minder maar dat zien we dan wel )
En oDamn,

Nog steeds op schema ????
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Van 0 naar 10km op een jaar

Bericht door Hellothere »

En ????
D-day is inmiddels voorbij ?

Was die Belgische vlag daar ?
Dikke enveloppe met geld verdiend ?
Plaats reactie