Lopersknie...

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Rose86
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 mar 2011, 13:54

Lopersknie...

Bericht door Rose86 »

Ik ben dus ook geveld met het "tibiaal frictiesyndroom".
Verplicht niet lopen en fietsen (klikpedalen)... op zich zou ik het nu ook niet kunnen, zelfs als ik stilzit heb ik pijn.
Ik was dit weekend een weekendje weg en na een hele dag shoppen zaterdag kon ik 's avonds amper nog stappen van de kniepijn :? Dus sindsdien rust, aventoe een coldpack erop en gel gewreven.

Waarschijnlijk ben ik niet de enige op het forum die er last van heeft gehad?
Hoe snel was het bij jullie over?


Mijn loopschoenen (uit een runningcenter) zijn door de sportarts goedgekeurd, want ze geven steun op de plaatsen waar het nodig is. Ik heb wel steunzolen laten maken voor in mijn gewone schoenen.
Ik heb een voorschrift voor 9x kine en ze heeft de gegevens doorgegeven van een kine van de atletiekclub. Ik vermoed dat hij er genoeg ervaring mee zal hebben ;)
Pas als hij zegt dat ik terug mag beginnen, dan ga ik ervoor.

Ik vermoed te vaak gesport, weinig rustdagen (wel nooit 2 dagen na elkaar gelopen, maar wel vb. dag 1 lopen, dag 2 fietsen, dag 3 lopen, waardoor er toch telkens die wrijving van de pees over de knie is).
Ook veel heuveltraining (ons bos is bergop en bergaf, niet gigantisch, maar je voelt het toch).

Dus nu verplichte rust en enkel wat rustig zwemmen... :(
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: Lopersknie...

Bericht door eriks »

Rose, had je voor je shopping dagje ook al pijn gevoeld in je knie?
Eén van de kenmerken is dat langzaam de pijn erger word, hier bedoel ik mee: de eerste keer voel na het lopen wat pijn, de dag erna niets meer. De volgende keer voel je de pijn op het einde van je loopsessie enz...
Rose86
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 mar 2011, 13:54

Re: Lopersknie...

Bericht door Rose86 »

Ik ben al een paar maanden aan het sukkelen met mijn knie...
Ik kan er nu geen druk mee uitoefenen, dus plat en bergaf fietsen lukt wel, maar bergop of een (rol)trap opstappen en mijn gewicht zo opduwen, is heel pijnlijk.

Maandag om 18u heb ik mijn afspraak :)
Jamnesia
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2012, 16:46

Re: Lopersknie...

Bericht door Jamnesia »

Ik had toch ook eens een vraagje aangaande pijnlijke knieën.

Aller eerst wil ik toch zeggen dat ik een tijdje geleden nieuwe schoenen heb aangeschaft en mijn voeten en loopstijl heb laten testen bij een runnerscenter. Daar zijn mij toen de geschikte schoenen aangemeten en lopen echt heel zalig.

Maar sinds vrijdag heb ik veel last van beide knieën. tijdens het stappen niet, maar vooral tijdens het lopen. Elke keer dat ik tijdens het lopen mijn voet op de grond plaats, doet mijn knie pijn. Deze pijn gaat niet na een tijd weg, maar blijft duren zolang ik loop. De pijn is elke keer ter hoogte van het kniegewricht. Het is precies of er zit geen kraakbeen meer tussen. Wel vervelende pijn, die mij momenteel doet rusten.

Heeft iemand ook last van deze pijn, weten jullie wat dit kan zijn of zit ik ook opgezadeld met zo'n runnersknie?


Alvast bedankt,

Maarten
Rose86
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 mar 2011, 13:54

Re: Lopersknie...

Bericht door Rose86 »

Ik zou eens naar de dokter gaan, zeker als het een sportarts is, zal die misschien al voelend weten wat er juist mis is.

Ik ben zondag terug gaan lopen na een maand niets doen en 8x kinesist.
Ik heb in totaal 5km afgelegd telkens met loopstukjes van 3 à 4 minuten en dan een stukje stappen. De conditie was nog redelijk, maar wil niet overbelasten :)
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Lopersknie...

Bericht door bloem »

En de knie het goed uitgehouden ?
We hopen met je mee dat het nu idd terug de goeie kant opgaat !
Stevenvdr
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2012, 20:08

Re: Lopersknie...

Bericht door Stevenvdr »

@Jamnesia; niet twijfelen om een arts te raadplegen! Zit in hetzelfde schuitje, naar dokter geweest en deze heeft ontstekingsremmers (en rust..) voorgeschreven.
Bij mij helpt dit voorlopig niet, binnen een paar weken scan van knie laten nemen, maar voor 't zelfde geld heb je niet meer nodig dan dat! En indien het iets 'ergers' is, des te belangrijker dat je het moet weten zodat het behandeld kan worden.

Al de tijd dat je mee blijft lopen zonder diagnose is verloren!
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: Lopersknie...

Bericht door eriks »

Rose, welkom back uit de lappenmand. Hopelijk terug goe vertrokken ;)
Rose86
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 mar 2011, 13:54

Re: Lopersknie...

Bericht door Rose86 »

Nee, geen last gehad. Wel een beetje spierpijn, maar behalve kine-oefeningen heb ik geen sport gedaan gedurende een hele maand...

Woensdagavond 2.5km aan een stuk - even gestopt en stretching (5 minuten) - 1.5 km aan een stuk gelopen. Rustig tempo (maar dat was voordien ook) en geen last gehad.
Gisteren heb ik ook gefietst, stevig tempo en ook bergop en 's avonds de laatste beurt bij de kinesist gehad :D
Straks terug gaan lopen :)
Rose86
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 mar 2011, 13:54

Re: Lopersknie...

Bericht door Rose86 »

En gisteren 35 min aan een stuk, wel rustig tempo en hartslag wat hoger dan normaal, maar 't ging wel.
Nu een beetje stijf, maar 't is rust tot woensdag :)
Plaats reactie