Dagboek Mirjam

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door zoefje »

gefeliciteerd alvast!! je hebt het toch maar mooi gedaan!! en zaterdag, dat gaat je ook lukken hoor! Gaat snel he, je conditie opbouwen. Blijf je straks gewoon 3x in de week 30 minuten lopen of ga je nog door?
De 10 mijl bereikt!!! :D
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

zoefje schreef:gefeliciteerd alvast!! je hebt het toch maar mooi gedaan!! en zaterdag, dat gaat je ook lukken hoor! Gaat snel he, je conditie opbouwen. Blijf je straks gewoon 3x in de week 30 minuten lopen of ga je nog door?
Haha jij hebt er meer vertrouwen in al ik dat ik het zaterdag ga halen :!: :lol:
Het plan is om voorlopig even een tijdje te blijven hangen op die 30 minuten/5 km om te zien of er echt geen blessures van komen, en dan zodra het wat meer vanzelf gaat verder te gaan met keep running.

Maar stiekum vind ik het wel leuk om te rennen..wie had dat gedacht :roll:

Gr Mirjam
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Les 28

Evy vertelde dat we de eerste les van deze week 28 minuten zouden lopen , de 2e les 30 en de 3e les 32 minuten. Als ik het tenminste goed gehoord heb, er kwam net een vrachtauto voorbij.

Gestart met frisse moed :roll:

De eerste minuten gingen wat moeizaam, Evy vertelde dat ik na 20 minuten even een wandel minuut mocht nemen als het nodig was maar op dat moment ging het eigenlijk lekker. Ik had zoiets van die laatse 8 minuten kunnen er ook nog wel bij.

Veel eerder dan verwacht was de les klaar, maar we zaten nog niet op de 5 kilometer..en eigenlijk wilde ik dat wel.
Het voelde allemaal nog steeds goed dus ik ben doorgegaan.

Les 28 afgerond met :

Afstand 5,02 kilometer
Duur 42,06 minuten
Gemiddeld tempo 08:23 min/km
Gemiddelde snelheid 7.16 km/h
Calorieën538 kcal

Hartslag
(gem/max) 143/169

Ik ben " fier" op mijzelf :-)

Gr Mirjam
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

En vandaag dan voor de eerste keer zonder Evy mijn 5 kilometers gerent. Eigen muziekje op de telefoon gezet en de runtastic app op een oefening van 5 km gezet. Elke km geeft hij dan aan hoe ver je bent.
Hartslag was vandaag niet echt omlaag te krijgen.

Afstand 5.04 km
Duur Tijdsduur pauze 00:40:15
Gemiddeld tempo 07:59 min/km
Gemiddelde snelheid 7.5 km/h
Calorieën 570 kcal
Hartslag (gem/max) 160 / 180

Gr Mirjam
Mieke TH
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:51

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door Mieke TH »

Proficiat! Hoop over 5 weken ook 5km te lopen. Ervaar hetzelfde als jou... dat ik het lopen echt fijn vind. Had ik nooit gedacht. Volhouden!
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Afstand 5.09 km
Duur Tijdsduur 00:38:25
Pauze 00:05:30 (muziek viel uit)
Gemiddelde snelheid7.94 km/h
Calorieën 557 kcal
Hartslag (gem/max) 154 / 174

Ik heb muziek op mijn telefoon staan maar na 1 nummer werd het stil..behalve dan dat irritante gehijg en gestampvoet van mij zelf...dus 1x gestopt om deze weer aan te zetten. En na dat ene nr grrrr weer geen muziek..wat nu..weer stoppen of doorlopen..lichamelijk moet ik dat kunnen het is dus puur het idee dat ik de muziek nodig heb dusss..negeer het geluid van de plof voeten en het gehijg en ga ervoor..

Dat heb ik gedaan, en heb nog harder gelopen ook :mrgreen:
Fotogravinnetje
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2012, 16:49

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door Fotogravinnetje »

Goed doorgegaan dus! Ik loop ook liever met muziek, maar zonder muziek hoor je wel meer vogeltjes ;)
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door bloem »

Fotogravinnetje schreef:maar zonder muziek hoor je wel meer vogeltjes ;)
én kan je je meer bekwamen op het iets minder laten 'ploffen' van je voeten... :P Lopen met lichte tred zoveel beter voor heel je lichaam... ;)
:lol:
In ieder geval proficiat met 't afronden vd s2r-reeks ! En je bent blijkbaar al goed op weg om ipv een half uur, een heel uur te gaan rennen :mrgreen: ... lees dat je al 3 keer id week een 40tal minuten loopt... is mooi !
Enkel opletten voor blessures in dit stadium... want eigenlijk ben je momenteel een beetje aan het overdrijven... als je de 10% regel er even bijhaalt kom je op : 3 keer 30min = 90 min per week, als je daar dan 10% bijtelt kom je op 99 minuten terwijl je er momenteel (3x40 =)120 loopt... 't Is maar dat je een beetje voorzichtig doet eh... ;) Gaat nu zo lekker... houden zo !!
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

bloem schreef:
Fotogravinnetje schreef:maar zonder muziek hoor je wel meer vogeltjes ;)
én kan je je meer bekwamen op het iets minder laten 'ploffen' van je voeten... :P Lopen met lichte tred zoveel beter voor heel je lichaam... ;)
:lol:
In ieder geval proficiat met 't afronden vd s2r-reeks ! En je bent blijkbaar al goed op weg om ipv een half uur, een heel uur te gaan rennen :mrgreen: ... lees dat je al 3 keer id week een 40tal minuten loopt... is mooi !
Enkel opletten voor blessures in dit stadium... want eigenlijk ben je momenteel een beetje aan het overdrijven... als je de 10% regel er even bijhaalt kom je op : 3 keer 30min = 90 min per week, als je daar dan 10% bijtelt kom je op 99 minuten terwijl je er momenteel (3x40 =)120 loopt... 't Is maar dat je een beetje voorzichtig doet eh... ;) Gaat nu zo lekker... houden zo !!

De 10% regel ? Die ken ik nog niet. Heeft Evy het daarover gehad? Want dat heb ik dan even gemist...staat daar ergens op het forum meer info over?

Ik was in elk geval voorlopig niet van plan om verder uit te breiden. Ik wil eerst dit een poosje vol houden en kijken of die hartslag dan na een tijdje wat makkelijker lager blijft. Het laatste wat ik wil is een blessure door te snel te veel doen.

Gr Mirjam
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Afstand 5.04 km

Duur / Tijdsduur pauze
00:40:38
00:03:36 ( stoplichten, uitwijken voor andere honden, hond moest poepen enz.)

Gemiddeld tempo 08:04 min/km
Gemiddelde snelheid7.44 km/h
Calorieën573 kcal
Hoogte verschil (stijg/dal) 7 m / 10 m
Hartslag (gem/max) 156 / 176
Plaats reactie