Dagboek Mirjam

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Les 16

De hartslag meter liep niet mee deze sessie, continu 125 is wel erg mooi ;-)
Voor het eerst 5min rennen, 2min wandelen, 7min rennen, 2 min wandelen, 7min rennen, 2min wandelen, 5min rennen, 2 wandelen .
De renminuten worden nu steeds langer terwijl de herstelminuten steeds korter worden.
Het was heftig, vond het erg zwaar, maar ik heb het totaal volgehouden! Evy was weer trots op me ;-) en ik zelf eigenlijk ook wel :lol:
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Les 17

Vanmiddag na het werk eerst naar de Livit geweest om te laten checken of mijn wandel/sport steunzolen en mijn hardloopschoenen (ooit eens gekocht om zomers op te wandelen ipv mijn bergschoenen) goed zijn.

Steunzolen waren nog prima en ook geschikt als hardloop zool, alleen de schoenen waren dus niet goed. Het blijken dus hardloopschoenen met anti pronatie te zijn, en samen met de steunzolen is het dus een beetje dubbel op. Diverse schoenen geprobeerd, en proef stukjes gerend en al snel kwam daar de juiste schoen uit. Ook geleerd hoe ik op een speciale manier mijn schoenen kan strikken zodat ze vast blijven zitten als onderweg je veter los gaat. Altijd handig.

ipv met steunzolen ging ik dus met nieuwe hardloop schoenen de deur uit :)

Thuis met goede moed de nieuwe schoenen aan, hardloop outfit aan, hondje aangelijnd en daar gingen we in de regen.

Ook les 17 weer volbracht.
gr Mirjam
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

les 20

Les 20 ging moeilijker als les 19. Ik denk dat het komt omdat mijn ren-maatje (herder Sjaakie) thuis moest blijven, hij heeft een darmvirusje.. Het loopt toch wat ongezelliger alleen. En waar ik afgelopen zaterdag nog fut had om de allerlaatste minuut wat te versnellen, kreeg ik nu gelijk pijn in mijn zij dus maar snel weer overgegaan op mijn gewone sukkel-dribbeltje.
Ook aan mijn ademhaling merkte ik dat het moeizamer ging als de keer ervoor. Toch iets te snel gelopen misschien..
Maar goed ik heb het weer gedaan 8-)

gr Mirjam
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Zijn er nog meer bikkels die vanmorgen ondanks de regen de hardloop schoenen toch hebben aan getrokken? Ik wel! Moest wel even flink moed verzamelen, buienradar vertelde mij dat het voorlopig nog lang niet droog zo worden dus het was spijbelen of een bikkel zijn en toch gaan :-)

Dus...les 22 gedaan vanmorgen. 11 rennen, 2 wandelen, 11 rennen, 2 wandelen, 8 rennen, 1 wandelen.
Ik ben al een paar dagen verkouden, maar hoest niet en heb geen koorts maar was eigenlijk wel bang dat ik vroegtijdig zou moeten opgeven.
Maar niet dus het ging lekker 8-)

Gr Mirjam
Fotogravinnetje
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2012, 16:49

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door Fotogravinnetje »

Niet wezen hardlopen, maar wel al om vier uur 's ochtends gestart met wandelen, reflectors zoeken, rekenen, naar de auto terugwandelen, naar volgende plekje rijden, reflectors zoeken, rekenen, terugwandelen... Dat ging zo een paar keer. Daarna werd het duidelijk lichter en veranderde het zoeken naar reflectors in zoeken naar aluminium plaatjes. Uiteindelijk om vier uur 's middags op het station afgezet om weer naar huis te gaan. Ik weet niet wat inspannender is: uurtje hardlopen of 12 uur lang auto in - auto uit, wandelen - stilstaan (zowel op verharde als op onverharde paden en graspaden), en dat met een rugtas met een paar kilo aan spullen, eten en drinken, en niet te vergeten hersengymnastiek. Morgen staat er een rustig rondje joggen van 40 minuten op het programma, met aan het eind drie keer 30 seconden versnellen
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Fotogravinnetje schreef:Niet wezen hardlopen, maar wel al om vier uur 's ochtends gestart met wandelen, reflectors zoeken, rekenen, naar de auto terugwandelen, naar volgende plekje rijden, reflectors zoeken, rekenen, terugwandelen... Dat ging zo een paar keer. Daarna werd het duidelijk lichter en veranderde het zoeken naar reflectors in zoeken naar aluminium plaatjes. Uiteindelijk om vier uur 's middags op het station afgezet om weer naar huis te gaan. Ik weet niet wat inspannender is: uurtje hardlopen of 12 uur lang auto in - auto uit, wandelen - stilstaan (zowel op verharde als op onverharde paden en graspaden), en dat met een rugtas met een paar kilo aan spullen, eten en drinken, en niet te vergeten hersengymnastiek. Morgen staat er een rustig rondje joggen van 40 minuten op het programma, met aan het eind drie keer 30 seconden versnellen
Jij was aan het geocachen ? ook erg leuk :D
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

les 25

Jeetje..het einde nadert al..Wat moet ik zonder Evy, in korte tijd ben ik haar toch wel erg gaan waarderen :D

"Renate" heeft ook een 5 klm onderhoud zou dat misschien een optie zijn?

Want voorlopig ga ik (denk ik) nog maar even niet verder richting de 10 klm.
Eerst eens kijken of ik dit een tijd kan volhouden zonder blessures. (gezien mijn overgewicht..)

Ik heb ook deze les 13min rennen, 2 wandelen, 13min rennen,2 wandelen, 8 min rennen, 1 wandelen, weer uitgelopen. 't was zwaar maar is gelukt :roll:
Fotogravinnetje
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2012, 16:49

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door Fotogravinnetje »

flatcoatjrt schreef:
Fotogravinnetje schreef:Niet wezen hardlopen, maar wel al om vier uur 's ochtends gestart met wandelen, reflectors zoeken, rekenen, naar de auto terugwandelen, naar volgende plekje rijden, reflectors zoeken, rekenen, terugwandelen... Dat ging zo een paar keer. Daarna werd het duidelijk lichter en veranderde het zoeken naar reflectors in zoeken naar aluminium plaatjes. Uiteindelijk om vier uur 's middags op het station afgezet om weer naar huis te gaan. Ik weet niet wat inspannender is: uurtje hardlopen of 12 uur lang auto in - auto uit, wandelen - stilstaan (zowel op verharde als op onverharde paden en graspaden), en dat met een rugtas met een paar kilo aan spullen, eten en drinken, en niet te vergeten hersengymnastiek. Morgen staat er een rustig rondje joggen van 40 minuten op het programma, met aan het eind drie keer 30 seconden versnellen
Jij was aan het geocachen ? ook erg leuk :D
Helemaal goed geraden! Achteraf weet ik ook waarom ik 's ochtends zo duizelig was en in de loop van de dag hoe langer hoe misselijker werd: opkomende (buik)griep...
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Net weer terug van les 27.

Ging goed, al heb ik niet veel puf meer over.
Ik vrees voor komende zaterdag..als mijn laatste wandel minuten gaan verdwijnen.

Maar verder best wel fier op mijzelf :lol:

gr Mirjam
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door bloem »

Einde komt idd in zicht.... !
Mag je best fier zijn op jezelf ! Heb je -so far so good - al heel goed gedaan eh... :D
Plaats reactie