Dagboek Mirjam

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Ik heb ze nu 1 keer geprobeerd, ik was door een fikse verkoudheid even niet in staat om te rennen.
Op een 5 km ronde ze voor het eerst aangehad. Geen blaren, zitten heerlijk. Nu maar even rustig aan inlopen om ook de spieren en pezen rustig te laten wennen. Maar eerste indruk is erg fijn.

Morgen ga ik op avontuur ( voor mijn doen dan he) op mijn scootertje naar Meijendell (wassenaar) en daar gewapend met gps horloge heerlijk door de duinen rennen. Ik kijk er erg naar uit. wordt vervolgd.

Gr mirjam
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door zoefje »

oeh klinkt goed! Rennen door de duinen! veel plezier alvast!
De 10 mijl bereikt!!! :D
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Zo, moe maar intens genoten vandaag.
Gewapend met wandel gps,waar ik een fietsroute had opgezet richting strand vertrokken. Met hier en daar wat extra hindernissen omdat je met een snorscooter nu eenmaal niet op alle fietspaden mag moest ik hier endaar wat improviseren. Uiteindelijk aangekomen op een parkeerplaats en daar mijn brommertje gestald. Op mijn garmin gps horloge een waypoint gemaakt zodat ik hem ook weer terug kon vinden, niet geheel onbelangrijk :mrgreen:

En gaan rennen. Heerlijk diverse duinpaadjes, wortels en kuilen ontwijkend richting strand. Daar doorgegaan tot ik aan de 7 km zat en toen omgedraaid. Uiteindelijk 13 km gerend, met hier en daar een stop om zand uit de schoenen te halen en even uit te puffen. Aan het eind last van een hongerdip, maar het eten van mijn muslireep toch uit kunnen stellen tot ik weer bij de brommer was. Jawel netjes terug gevonden :lol:
Nu moe en een beetje spierpijn gevoel, beetje rozig, Maar echt heerlijk genoten van zon, zee, wind en een prachtige omgeving
Gr mirjam
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door zoefje »

Klinkt heerlijk Mirjam! De zeelucht geeft zo'n lekker gevoel, de duinen, het strand en de golven van de zee, genieten lijkt me! Dit is vast voor herhaling vatbaar!
De 10 mijl bereikt!!! :D
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

In januari zijn wij een weekend naar het bos geweest. Veel gewandeld/gegleden,toen en niet hardgelopen ivm de bosgrond die toen keihard opgevroren was met ribbeltjes modder en een laagje sneeuw. Sindsdien af en toe gevoelige heupen. Controle gehad van schoenen en zolen. Zie hierboven. Het voelt als spierpijn ( als ik in meerdere gebieden spierpijn heb voel ik het niet/valt het niet op) maar helemaal weg is het nooit. Vorige week begon bij het andere been de hamstring gevoelig te worden. Dus uiteindelijk toch maar een afspraak gemaakt bij een sportfysio. Beetje spannend vond ik het wel omdat mijn klachten nog al vaag waren vond ik zelf..

Aardige dame heeft alles af gevoeld. Heupen prima. Bilspieren daar zit het. De boel losgemaakt en rek oefeningen mee gekregen die ik na het lopen moet uitvoeren. Ik mag gewoon doorblijven lopen. Volgende week terugkomen en kijken wat de oefeningen hebben gedaan. En dan krijg ik ook bilspier versterkende oefeningen en dan moet het weer helemaal goed komen. Toch wel opgelucht nu.

Over een paar uurtjes mag ik aan de start verschijnen van de Golden Ten in Delft. Zin in :)
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door Kaath »

Gelukkig alles in orde !

Succes straks :D
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Gister dus de Golden Ten (10km) gedaan. Samen met mijn moeder van 69 iaar. Heupen voelde goed alleen bij aanraken een beetje beurs precies zoals de fysio voorspelt had.

Van te voren mijn gewone loop-ontbijt genomen, en als lunch een paar plakjes ontbijtkoek in de hoop dat de darmen niet zouden opspelen..
We gingen te snel van start. In een tempo dat ik wel 5 km vol hou maar geen 10. Eigenwijs toch tegen beter weten in doorgegaan op dat tempo. Het was warm..god was was ik blij mijn eigen waterflesjes en met de natte sponsen onderweg. Na 3 km stond mijn vader om ons aan te moedigen en op 5 km stond daar mijn mannetje ons aan te moedigen. En toen...toen moest ik mijn mams laten gaan ik kon haar niet meer bijhouden :o
De laatste kilometer ben ik echt op karakter gegaan..omdat ik me met al die toeschouwers niet wilde laten kennen. Maar ik was helemaal stuk toen ik over de finish was. Moest echt even gaan zitten..
Jaja verslagen door mijn mams van 69, ze kan het nog steeds ;)
Zij 1:08 en een beetje. Ik 1:09:36 voor mij een nieuwe PR.
Gebruikersavatar
markman
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 mar 2015, 08:44

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door markman »

toch zeer goed gedaan, een dikke proficiat !! ;)
30.04.2016 Spartacus Run 10 km boom /25.06.2016 Battle of the Ardennes 11km Durbuy /04.09.2016 Battle of Thor 12km Genk /02.10.2016 Race Against Nature 10km Averbode /13.11.2016 Neptunus Run 10km Nieuwpoort.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mams is the best :lol:
Inhale the future. Exhale the past.
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

dirk.vancoillie.5 schreef:Mams is the best :lol:
Ja dat is ze zeker :lol: ach ik ben blij dat ze weer zo helemaal terug is met lopen. Anderhalf jaar geleden was ze behoorlijk gebleseerd en dacht ze erover om gezien haar leeftijd er maar mee te stoppen. Ze geloofde niet meer dat ze nog zou herstellen. Vorig jaar liepen we van dezelfde loop de 5 km en had ik nog wat over voor een sprintje en zij niet. Nu is ze weer helemaal teug op nivo en zoals het er nu uitziet mogen we toch nog een poosje samen deze hobby doen.
Plaats reactie