De weg van de Halve marathon is 21.1km lang!

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

De weg van de Halve marathon is 21.1km lang!

Bericht door flightleader »

Vandaag begonnen aan de training van de halve marathon. Mijn doel is hem uitlopen onder 2h15m. Wat wil zeggen dat ik gemiddeld aan 9.5km moet lopen om dat doel te halen. Nu ligt mijn snelheid op ongeveer 9km/h. En momenteel zou ik er ongeveer 2h30m over doen. Dus nog veel loop werk aan de winkel.

Ervaren lopers hebben mij erop gewezen dat ik altijd in een comfortabele hartslagzone heb gelopen. Volgens hun heb ik een zeer goede basisconditie maar om snelheid op te bouwen ga ik nu meer mijn lichaam/hart moeten uitdagen. Op verschillende manieren gaat dit gebeuren door loopjes zoals vandaag van 40min, waarbij ik een gemiddelde hogere snelheid loop. Wat ook zal resulteren in een hogere hartslag. Ze hadden mij verwittigd, als ik de training correct deed, dat ik op een bepaald moment naar adem zou snakken en zelfs zou stoppen om op adem te komen. Ik moet zeggen dat dat inderdaad gebeurd is, de pijp was uit al na 2.5km. Dan mij maar weer langzaam op gang getrokken.... en toch een 6.12km gehaald. Het was intens en heb gevoeld dat ik gelopen heb. Dit moet ik één maal in de week doen, met steeds een grotere afstand.

Ook ga ik meer gevarieerd beginnen te trainen, met heuveltraining (Zaterdag Citadelpark gaan verkennen voor die training, :o ), Interval, fartlek.
Mijn gewicht speelt ook een rol in die snelheid halen, dus vetpercentage zou ik graag onder de 20% krijgen, momenteel zit ik ergens rond 23%.

De eerste grote uitdaging word de Midzomernacht Run in Gent 15km, waarna half juli de eerste 120min test volgt (18-19km) en dan voorlaatste week van augustus weer een 120min test waar ik 19km moet halen. Dan 23 september zijn we klaar voor de halve marathon.

Het beloofd zware maanden te worden... morgen naar de fitness voor wat vetverbranding en krachttraining ;)

Hou jullie op de hoogte via dit topic, en natuurlijk mijn blogje!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: De weg van de Halve marathon is 21.1km lang!

Bericht door Hellothere »

Go for it, we blijven met spanning meevolgen :D
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: De weg van de Halve marathon is 21.1km lang!

Bericht door bloem »

Yep, succes gewenst ! ;)
Hou je einddoel altijd voor ogen als je aan 't afzien bent... dat helpt ;)
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: De weg van de Halve marathon is 21.1km lang!

Bericht door eriks »

Awel ge gaat dat goed doen!
Veel suc6 en blijf ervan genieten.
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: De weg van de Halve marathon is 21.1km lang!

Bericht door flightleader »

@HT,bloem, Eriks > Bedankt hou jullie zeker op de hoogte.

Vandaag ging ik normaal buiten lopen. Wegens regen, wordt weer tijd voor een mensenoffer aan de weergoden, ben ik dan maar binnen gaan trainen. En horror, ik ben op de loopband beland, na advies van één van de lopers om toch te doen. Zijn idee was dat het me later zal helpen bij moeilijke momenten in de halve marathon. Doorzettingsvermogen kweken noemt hij dat :roll:
Twintig minuten gelopen aan een snelheid van 8.9, met 3min aan een snelheid van 9.3... totaal 3km. Beter dat dan niets :lol: En niemand niet vermoord :lol:
De volgende keer als we nog eens teveel regen hebben, dan gaan we voor de 3,5km op de loopband :mrgreen:
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Plaats reactie