week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door zoefje »

Zo, een beetje moe maar zeer voldaan!!! Zojuist les 27 gelopen!!! ben best trots ;) . Blijf in herhaling vallen maar ik had echt niet gedacht dat het zo vlot zou gaan met de lessen!
Nu zit ik te twijfelen wat ik hierna zal gaan doen... Of de laatste lessen herhalen zodat het wat meer bevestigd is zeg maar, of doorgaan naar de volgende stap, de training richting de 10 km. Ik red het niet om 10km/uur te lopen, dat tempo ligt nu voor mij te hoog, dan krijg ik problemen met m'n knieen die niet helemaal goed zijn zeg maar. Maar ik loop wel lekker in een regelmatig tempo, wel alleen, dan kan ik gewoon mijn eigen tempo kiezen en door blijven lopen.
Eerst nog de test van de 30 min aan een stuk lopen natuurlijk!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door Hellothere »

Hey zoef, way to go, van harte gefeleiciteerd. en die 30 minuten gaan je met gemak lukken hoor, gezien het tot nu toe toch redelijk vlot bleek te gaan.
Die snelheid, maar dat heb je hier waarschijnlijk al meerdere malen gelezen, is tijdens de S2R van ondergeschikt belang hoor, hier gaat het om conditie (uithouding) en uiteraard de ontwikkeling van de spieren nodig om die 30 minuten vol te houden.

De overgrote meerderheid van de mensen die de S2R lopen halen overigens geen 5 km op die 30 minuten, maar dat mag de pret uiteraard niet drukken.

Je hebt een grens verlegd en daar mag je terrecht fier op zijn. En de meesten die de S2R beeindigen, dus die 30 minuten aan één stuk lopen, hebben doorgaans ook wel het potentieel om 5KM te lopen, zij het op iets meer dan een half uur.

Zelfs als je de "Keep Running" afmaakt, gaat Evy ervan uit dat je die 10 KM (in les 29 is dat) niet loopt op 1 uur. Zij geeft je hier 70 minuten voor :lol: :lol: :lol: .

wat je ook doet, gewoon blijven lopen, daar draait het tenslotte om.
Niesje01
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 aug 2011, 16:26
Locatie: Huldenberg

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door Niesje01 »

Hey Zoef, een dikke proficiat!! Wat je ook van plan bent hierna, zo'n doelstellingen maken (ook al zijn ze niet voor meteen, je kan ook een 'jaarplanning' opmaken ;) ) maakt dat je telkens weer de moed vindt om die loopschoenen aan te trekken!! En idd die 10 km/u da' heeft zoiets 'magisch' he...maar dat haal ik ook lng niet altijd hoor (meer niet als wel!) maar dat hoeft echt niet! Ga maar eens na in je omgeving, je zal ervan versteld staan dat de meeste mensen niet kunnen wat jij momenteel wel kan ;)
“To give anything less than your best is to sacrifice the gift.”
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door flightleader »

Goed bezig meid, die 10km/h is nu nog niet belangrijk. Het belangrijkste is dat je nu verder doet en je basis verstevigd. Ik zou gewoon een maandje die 30min verder doen en dan verder kijken om naar de 10km te gaan.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door zoefje »

Dank jullie wel voor de leuke reacties! De komende 2 weken ga ik even door met de 30 min., even goed bevestigen wat ik heb opgebouwd. Over twee weken ben ik ook 4 dagen weg en heb ik niet de mogelijkheid om te gaan lopen. Nu beginnen met het volgende schema is dan denk ik niet handig.
Ik denk dat mijn lijf anders ook in protest gaat, op 30 maart ben pas begonnen met les 1 en nu heb ik les 27 al achter de kiezen. Ben zeker nog trots aan het nagenieten, morgen ga ik er weer tegenaan!
De 10 mijl bereikt!!! :D
bartiebart
Berichten: 168
Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:26

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door bartiebart »

Tof hier al die mensen die hun ervaringen delen..

Heb ook net gedaan met de laatste les van Evy van 0-5km en ben al een weekje aan het volhouden om die 5km te lopen..( 3X per week)

hopelijk lukt het me om dit nog wat vol te houden, want het gaat toch niet meer zo makkelijk met die hitte..
Gisteren zaten er ook mensen te bbq'en in het park waar ik aan het lopen was, en elke keer die lekkere geur... niet makkelijk :P
goed voor de discipline en achteraf was de voldeonign enorm


op moment loop ik niet met een hartslag meter, zouden jullie me aanraden dit wel te doen als ik verder wil gaan met de STR tot 10km...

veel plezier nog iedereen met te lopen.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door zoefje »

Bbq ruikt ook wel heel erg lekker! Het geeft enorm veel voldoening als je weer gelopen hebt hè?
Ik ga morgenochtend weer op tijd lopen ivm de warmte.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door zoefje »

Vanmorgen ben ik op tijd gaan lopen, klaar voor de test of ik 30 min achter elkaar kan volhouden. Ben heel trots om te zeggen dat ik 32 min gelopen heb!! Ben wel anders gegaan, deze keer niet door de polder maar door het dorp. Dat viel een beetje tegen, je komt natuurlijk veel meer obstakels tegen onderweg, maar heb wel gewoon constant door kunnen lopen. Vond de dijk wel heel erg rond om zo maar te zeggen, ben dus maar een beetje in het midden gaan lopen.
Ben helemaal blij dat het me lukt en ik moet zeggen dat als ik loop ik ook geen last van mijn lijf heb om zo maar te zeggen, maar oh mijn knieen doen nu zeer!!!! Vooral m'n rechter knie, die voelt niet prettig... Morgen heb ik gelukkig een rustdag en daarna ga ik weer voor die 30 min lopen. Ik hoop zo dat het dan een stuk beter is....
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door zoefje »

gelukkig gaat het nu beter met mijn knieen. De pijn is helemaal weg uit mijn linkerknie, alleen mijn rechterknie is nog gevoelig. Waar het nu precies aan ligt weet ik niet. Sinds twee weken heb ik andere loopschoenen, gehaald bij runnersworld waar dus ook echt naar de voeten en naar je lopen gekeken wordt. Was er lang mee bezig maar heb dan ook een fijn paar goede loopschoenen, dat zou het dus niet kunnen zijn. Misschien een combinatie van die schuine dijk die niet fijn liep, grote afstand achter elkaar... ik weet het niet.
Nu weer snel de loopschoenen omknopen om weer op pad te gaan!! Alleen nu even de temperatuur buiten laten zakken, maar 's avonds en 's morgens is het prima te doen!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door Hellothere »

Goed bezig Zoef,

voor wat betreft de knie, kan het zijn dat je nog even moet wennen aan de nieuws schoenen.
Zoals je aanhaalt kan een langere tijd lopen op een afhellend stuk inderdaad ook meespelen.

Toen ik de S2R liep, deed ik dat ook in de straten van ons dorp (ik ben in de winter gestart dus korte dagen).
Omdat voetpaden doorgaans ook iets afwateren naar de rijbaan toe, lette ik er toen op ongeveer evenlang langs de linkerkant van de baan de lopen, dan aan de rechterkant. En dat heeft in elk geval geen kwaad gekunnen.
bartiebart schreef:op moment loop ik niet met een hartslag meter, zouden jullie me aanraden dit wel te doen als ik verder wil gaan met de STR tot 10km...
Een hartslagmeter is ALTIJD aan te raden, bij de "Keep Running", maar eigenlijk ook al bij de S2R . Het ding fluit je immers tijdig terug als je te snel gaat.
Plaats reactie