week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

week 7 en verder LAATSTE LES GELOPEN!!

Bericht door zoefje »

hallo Allemaal,
Inmiddels ben ik een paar weken bezig met evy's hardloopschema 0-5 km uit 2006. De eerste week vond ik de drie minuten lopen best pittig en was ik trots dat ik het had volgehouden. Ik merk nu dat m'n conditie veel rapper vooruit is gegaan dan ik ooit had durven denken.

Nu zit ik in week 7... Eergisteren heb ik les 19 gelopen en die vond ik echt pittig! Ik liep de eerste vijf minuten al niet lekker, dus laat staan de laatste 8 minuten. Gelukkig heb ik de les wel uit kunnen lopen, ondanks wat last van m'n linker kuit, gelukkig niet zoveel dat ik moest stoppen.

Vanmorgen was les 20 aan de beurt, 4x 8 minuten lopen. Zag er als een berg tegenop! Heb het advies van hier goed opgevolgd (thanks :D ) en ben vooral rustig gaan lopen. ik loop echt langzaam vind ik zelf, maar met m'n huidige tempo kan ik heel constant lopen en jawel ik heb de 4x 8 minuten uit kunnen lopen zonder pijn in m'n kuit! het was niet altijd even makkelijk maar oh wat geeft het een goed gevoel om het gelopen te hebben. Vandaag toch een goede 4.5 km af kunnen leggen.

Morgen weer een dagje rust en daarna op naar les 21 alweer!!
Laatst gewijzigd door zoefje op 24 mei 2012, 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7

Bericht door zoefje »

Vanmorgen les 21 uitgelopen! Viel eigenlijk best mee. Het is soms even doorbijten maar ik voelde halverwege de les dat ik ook deze les kom uitlopen. 12 minuten aan het einde, ben best een beetje trots..
De 10 mijl bereikt!!! :D
Kari
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 apr 2012, 15:56
Locatie: Boortmeerbeek

Re: week 7

Bericht door Kari »

we gaan ongeveer gelijk op! Ik heb vanmorgen les 22 gelopen. Fijn om je ervaringen te lezen.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7

Bericht door zoefje »

Ja, leuk hè? Zal mijn ervaringen hier ook gaan posten. Bij jou ging het goed vanmorgen las ik net! Morgenochtend ga ik les 22 lopen. Best weer wat langer dan de les hiervoor, ben benieuwd!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7 en vervolg

Bericht door zoefje »

net precies les 22 gelopen! Zonnetje schijn heerlijk dus snel de loopschoenen aangetrokken en begonnen met lopen. 2x 15 minuten, maar het ging eigenlijk weer goed!!
De eerste minuten vond ik het even zwaar, moest denk ik even weer wennen zo 's morgens, maar dat was eigenlijk vrij snel weer over. Ben heel blij dat ik al zover ben gekomen! Nu de laatste loodjes en dan kan ook ik 30 minuten achter elkaar lopen!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7

Bericht door zoefje »

Les 23 heb ik ook weer achter de rug! Wat gaat het toch snel zeg!
Ik heb gisteravond gelopen, moet zeggen dat ik het wel voelde aan mijn lichaam. Anders pak ik altijd een rustdag tussen de lessen door, maar omdat ik vandaag zoveel activiteit heb, leek het me handig om toch te gaan lopen, de dag daarvoor had ik tenslotte smorgens gelopen waardoor er toch bijna 36 uur tussen zat.
Misschien niet zo slim, maar goed... Heb de les in ieder geval uitgelopen!
Nu even een dagje rust, morgen gaan we weer!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7 en verder

Bericht door zoefje »

Vanmorgen les 24 gelopen, 10 min lopen, 1 wandelen en 20 min lopen. Het viel me echt mee, die 20 minuten heb ik toch goed kunnen uitlopen. Geeft wel zo'n voldaan gevoel, heerlijk.
Nog 3 lessen en dan zit het schema er alweer op! Maar ik blijf straks lekker doorgaan met lopen natuurlijk!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: week 7 en verder

Bericht door Hellothere »

zoefje schreef:Maar ik blijf straks lekker doorgaan met lopen natuurlijk!!
Goed plan, en begin maar al na te denken hoe je dat gaat organiseren ;)
Vaste loopmomenten, keep running, een wedstrijd in het vooruitzicht ... Op zich maakt het niet zoveel uit hoe je leven na de S2R er zal uitzien, zolang je maar doelen blijft hebben (en nastreven natuurlijk).
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7 en verder

Bericht door zoefje »

Ik wil straks heel graag gaan starten met keep running. Misschien is het verstandig om eerst een paar keer 30 min te lopen of de laatste lessen te herhalen voor ik ermee start, moet nog even kijken. Ik blijf in ieder geval 3x per week of om de dag lopen!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: week 7 en verder

Bericht door zoefje »

inmiddels ben ik weer 2 lessen verder... les 25, 2x 15 min lopen viel me fiks tegen eigenlijk. Het was heel vochtig buiten, ik liep het eerste kwartier heel de tijd te hoesten en kon m'n ritme hierdoor niet vinden. Toch een beetje teleurgesteld keek ik na m'n training op m'n app en zag dat ik het helemaal niet zo slecht had gedaan, eigenlijk hetzelfde als de vorige keer en ik dacht dat het zoveel slechter zou zijn. Een meevaller dus!

Vanmorgen was het dan tijd voor les 26!! ben rond 9:15 begonnen met lopen. De eerste 10 min waren zo voorbij, minuutje wandelen en weer 12 min lopen, ging ook prima, daarna de laatste 12 min en tot m'n grote verbazing zag ik toen ik thuis was dat ik hem een stukje beter had gelopen dan de vorige keer. Ik had zo'n 400 meter meer gelopen dan les 23. Geeft wel een heel goed gevoel moet ik zeggen!!

Overmorgen alweer de laatste les op de mp3 van de 5 km!! Wat gaat het toch snel!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie