Pijn aan hamstrings en knie

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Robin Hellemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2012, 14:12

Pijn aan hamstrings en knie

Bericht door Robin Hellemans »

Hallo iedereen,

Ik loop al 2-3 jaar maar ik heb sinds een aantal maanden last van enkele blessures.

Ik loop sinds oktober 2011 altijd 16 km, 2 keer per week.
Begin januari kreeg ik voor het eerst last van pijnlijke steken in de hamstrings van mijn linkerbeen op 5 km van het einde, ik heb het nog wel uitgelopen maar s'avonds deed het erg veel zeer.

Ik liep toen al enkele weken 3 keer per week omdat ik dacht dat ik dat ondertussen wel zou aankunnen. Ik heb toen 2 weken gewacht omdat ik dacht dat het misschien aan overbelasting lag.

Na 2 weken gewacht te hebben had ik 2 weken lang geen last meer, maar vanaf dat ik in 1 week weer 3 keer was gaan lopen kreeg ik weer diezelfde steken op diezelfde plaats, die avond moest ik letterlijk de trap opkruipen omdat ik niet meer kon wandelen.

Dan heb ik weer 2 weken gewacht, maar toen had ik na de eerste keer al na 5 km terug last van diezelfde steken, dan heb ik naar een fysiotherapeut gebeld. Deze vertelde me dat dit waarschijnlijk kwam door mijn bekken dat vast zat, hij heeft mij een paar keer "gekraakt" en het zou normaalgezien opgelost moeten zijn.

Dan ben ik terug beginnen opbouwen naar 13 km eerst, de eerste keren ging het goed zonder enige last, tot ik 5 dagen geleden terug verschrikkelijke last kreeg van mijn hamstrings, het was zo erg dat ik naar huis belde om mij te komen afhalen met de auto omdat ik meerdere keren door mijn linkerbeen zakte.

Die avond zelf heb ik raar genoeg wel geen pijn meer gehad, het was enkel tijdens het lopen in tegenstelling tot de vorige keren waar het tijdens het lopen nog meeviel maar meestal de avond zelf veel pijn deed. 2 dagen later ben ik terug gaan lopen, meer met een attitude van "als het nu niet lukt geef ik gewoon op met lopen, dan zijn mijn hamstrings maar gewoon kapot". Raar genoeg heb ik geen enkele last gehad van mijn hamstrings, wel had ik deze keer al na 5 km last van een pijnlijke rechterknie, ik hield mezelf voor om te stoppen als de pijn te erg wordt, maar hij werd niet erger, ik heb gewoon mijn toer uitgelopen. Die avond en dag erna heb ik wel veel last gehad met trappen op en vooral af te gaan omdat mijn knie echt pijn deed bij die bewegingen. Nu vroeg ik mij af hoe dit allemaal komt: Ik heb nog nooit last gehad van mijn knie, en mijn hamstrings lijken echt een zeer raar probleem te zijn: de ene moment zak ik door mijn benen en 2 dagen later heb ik er totaal geen last van, maar wel van een knie waar ik nog nooit last van gehad heb, is hier een verband tussen, is er iets dat ik kan doen of op moet letten?

Het liefste van al zou ik gewoon terug 3 keer per week kunnen gaan lopen zonder pijn te hebben, voor de duidelijkheid: ik ben nooit van loopschoenen veranderd sinds september-oktober dus ik betwijfel dat daar het probleem ligt.

Alvast bedankt.
Plaats reactie