Dagboek S2R van Saboo

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Zaterdag 21 april een hardloop outfit aangeschaft. Schoenen, shirt en broek. In eerste instantie voor de bestelde crosstrainer, maar waarom ook maar niet een cursus hardlopen eraan vast koppelen? Na een beetje zoeken op internet kwam ik start to run tegen, dat lijkt me wel een goede manier! Geen gedoe met schema'tjes en kookwekkertjes.

Woensdag 25 april: de eerste les gevolgd, even wennen hoor, kom er achter dat de reeds aangeschafte spullen prima voldoen, maar dat er ook nog dingen zijn die voor verbetering vatbaar zijn: BH, jas en telefoonhoesje. Daar gaan we morgenavond maar eens voor op pad.
Resultaat van vandaag:
Title Start to run, deel 1
Sport Running
Start Time Apr 25, 2012 9:13 AM
Distance 2.53 km
Duration 21m:20s
Avg Speed 8:26 min/km
Max Speed 2:16 min/km
Calories 220 kcal
Altitude 44 m / 66 m
Elevation 22 m ↑ / 20 m ↓


Vrijdag 27 april: Eerst een goede sport BH en een loopjas gekocht, daarna de tweede training. (telefoonhoes had ik woensdag al na de 1e training aangeschaft) De training zelf viel wel iets tegen, merk nog wel dat ik van de week al eerder gelopen heb, dus voel sneller mijn spieren protesteren. Toch netjes aan de opdrachten gehouden. Ik ga er maar vanuit dat het steeds makkelijker zal gaan. Aan de uitrusting zal het niet liggen :D
Resultaat van vandaag:
Title Start to run, deel 2
Sport Running
Start Time Apr 27, 2012 11:40 AM
Distance 2.68 km
Duration 23m:20s
Avg Speed 8:42 min/km
Max Speed 3:41 min/km
Calories 233 kcal
Altitude 25 m / 51 m
Elevation 21 m ↑ / 22 m ↓
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door flightleader »

Goed begonnen is half gewonnen, en dat geld zeker voor een goeie sportuitrusting!
Veel succes en kijk al uit naar je volgende post in je S2R Dagboek.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Zondag 29 april 2012: Weer lekker gelopen vandaag. Ik begin al kleine verschillen te merken, de twee minuten hardlopen lijken sneller om te zijn en de wandelminuten tussendoor zijn nu ruim voldoende om weer te herstellen tussen de loopmomenten in. Het tempo kan ietsjes omhoog en als ik thuis ben merk ik dat mijn spieren minder protesteren dan afgelopen keren. Nu lekker twee dagen rust en woensdag staat de volgende training al in de agenda!
Weer even de resultaten op een rijtje:
Title Start to run, deel 3
Sport Running
Start Time Apr 29, 2012 10:00 AM
Distance 2.82 km
Duration 21m:33s
Avg Speed 7:39 min/km
Max Speed 2:46 min/km
Calories 244 kcal
Altitude 50 m / 125 m
Elevation 41 m ↑ / 116 m ↓
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Deel 4, Woensdag 2 mei 2012

De vierde training alweer! Ik wist dat ik nu 3 minuten moest gaan lopen en hoopte wel dat ik dat vol zou houden. Het viel me helemaal niet tegen! Ik vond zelfs de 3 minuten wandelen daarna best lang duren, lang genoeg in ieder geval om helemaal te herstellen. Zouden dat de eerste tekenen zijn van een betere conditie? Zo snel al? Dat motiveert een mens wel om door te gaan. Tot nu bevalt de manier van trainen mij in ieder geval prima.

Title Start to run, deel 4
Sport Running
Start Time May 2, 2012 9:57 AM
Distance 3.07 km
Duration 26m:21s
Avg Speed 8:35 min/km
Max Speed 4:30 min/km
Calories 266 kcal
Altitude 39 m / 70 m
Elevation 21 m ↑ / 45 m ↓
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Deel 5, vrijdag 4 mei 2012

Dat viel een beetje tegen vandaag. Vorige keer liep ik gemakkelijker, nu wat meer protesterende spieren. Heb gisteren ook een dagje wat spierpijn gehad, dit is vanochtend gelukkig wel over, Toch vandaag maar iets rustiger gelopen, zodat ik wel de opdrachten van Evy kan volhouden en netjes 3 minuten aaneengesloten kan lopen.
Uiteindelijk vallen me de resultaten toch niet tegen, dezelfde afstand als woensdag gelopen, maar dus wel minder snel, omdat ik niet helemaal goed uitkwam heb ik aan het eind nog wat minuutjes gewandeld.
Na het lopen ben ik met mijn zoontje naar het zwembad gegaan, eerst lekker rustig in warm water gezeten, daarna een beetje heen en weer gezwommen, weinig actief gezwommen. Mijn man heeft vandaag de actieve dingen voor zijn rekening genomen ;)

Title Start to run, deel 5
Sport Running
Start Time May 4, 2012 9:28 AM
Distance 3.07 km
Duration 27m:00s
Avg Speed 8:48 min/km
Max Speed 2:11 min/km
Calories 269 kcal
Elevation 24 m ↑ / 41 m ↓
Laatst gewijzigd door saboo op 04 mei 2012, 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Deel 6, zondag 6 mei 2012

Al weer twee weken onderweg! Tot nu valt het start to run concept mij nog steeds niet tegen.
Het begin ging vandaag erg gemakkelijk, de eerste keer 3 minuten lopen hadden best langer mogen duren. De 3 minuten wandelen waren ruim voldoende. Daarna werd het wat lastiger, maar goed vol te houden.
Na het lopen van vrijdag overigens geen spierpijn meer gehad. Nog even wat extra minuten wandelen aan het einde bevalt prima, dus ook vandaag wat extra wandelminuten aan het einde toegevoegd.
Inmiddels ook de crosstrainer geïnstalleerd, het plan is om op de rustdagen daar een paar minuten op te gaan trainen.

Title Start to run, deel 6
Sport Running
Start Time May 6, 2012 10:35 AM
Distance 3.35 km
Duration 29m:10s
Avg Speed 8:42 min/km
Max Speed 3:45 min/km
Calories 294 kcal
Altitude 35 m / 100 m
Elevation 105 m ↑ / 108 m ↓
tjoolder
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 apr 2012, 18:31

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door tjoolder »

proficiat ,
ik heb geen bh om te lopen.
zal eens de gps meedoen om mijn topsnelheid ed in de gaten te houden
Kari
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 apr 2012, 15:56
Locatie: Boortmeerbeek

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door Kari »

leuk om je ervaringen te lezen!
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Deel 7, woensdag 9 mei 2012

Zoals iedere keer na 2 dagen rust gaat het weer lekker vandaag. Voor het eerst 4 minuten aaneengesloten gelopen, dit was ook geen enkel probleem.
De woensdag ochtend is voor mij ideaal om te lopen, zodra mijn zoon is opgehaald kan ik gaan omkleden en lekker gaan lopen. Vandaag wel even gewacht tot na de regenbui. Wel had ik van te voren iets te veel gegeten, daar had ik in het begin een beetje last van, een les voor de volgende keer!

Title Start to run, deel 7
Sport Running
Start Time May 9, 2012 9:13 AM
Distance 3.58 km
Duration 29m:05s
Avg Speed 8:07 min/km
Max Speed 2:33 min/km
Calories 314 kcal
Altitude 33 m / 65 m
Elevation 45 m ↑ / 65 m ↓
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dagboek S2R van Saboo

Bericht door saboo »

Deel 8, vrijdag 11 mei 2012

Zoals verwacht, na een drukke week werken, lijkt het weer moeizamer te gaan vandaag. Ik kan de opdrachten wel volhouden, maar vooral de laatste minuten lopen zijn zwaar. Maar ik heb het volgehouden en dan de laatste minuten lekker rustig naar huis gewandeld.
De weersomstandigheden waren vandaag niet optimaal, net na de laatste regenbui is het buiten vochtig, warm en dus zeer klam. Mijn loopjas laat ik dan ook thuis, ik zweet zo al genoeg en drink dan ook onderweg mijn beide flesjes water leeg, normaal drink ik er maar 1 leeg.(ca. 200ml per flesje)
Toch ben ik verbaasd als ik de resultaten achteraf bekijk! Ik heb dezelfde afstand gelopen als woensdag (zelfde schema als vandaag, dus ook hetzelfde rondje gelopen), maar omdat ik vandaag verder was gelopen tijdens de “les” van Evy, hoefde ik minder ver terug naar huis te wandelen (het extra stukje wandelen dus, hoop dat je me kan volgen). Met andere woorden, ik heb sneller gelopen dan woensdag. Onderweg had ik totaal niet het gevoel dat ik sneller liep.

Title Start to run, deel 8
Sport Running
Start Time May 11, 2012 10:22 AM
Distance 3.58 km
Duration 28m:40s
Avg Speed 8:00 min/km
Max Speed 5:24 min/km
Calories 314 kcal
Altitude 35 m / 96 m
Plaats reactie