Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Holenmens

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Kaath schreef:Ik sluit morgen m'n jaar af met 2120 km,dat zijn er 1000 meer dan vorig jaar.

De laatste maanden heb ik 5 keer per week gelopen,2 keer ga ik dan met de hond naar het bos en 2 keer met m'n loopmaatjes en 1 keer loop ik dan op lage hartslag.

Volgend jaar doe ik zo gewoon verder
Nog steeds goed bezig!
Holenmens

Bericht door Holenmens »

Isabelle B schreef:Je kan dat zien op zijn profiel als je op zijn naam klikt ;)
Bij jou niet :mrgreen:
Nico_de_Jong

Bericht door Nico_de_Jong »

Holenmens ik bedoelde dan ook zonder je leeftijd te weten. Dat je bij een vergelijkbare snelheid een lagere hartslag hebt.

Naarmate men ouder wordt zakt de max hartslag waardoor het leek ( zonder leeftijd te weten) dat je extreem laag in HS bleef.
Holenmens

Bericht door Holenmens »

Nico_de_Jong schreef:Holenmens ik bedoelde dan ook zonder je leeftijd te weten. Dat je bij een vergelijkbare snelheid een lagere hartslag hebt.

Naarmate men ouder wordt zakt de max hartslag waardoor het leek ( zonder leeftijd te weten) dat je extreem laag in HS bleef.
Mijn maximum hartslag is zo'n 188bpm. Op het einde van een 5 of 10km wedstrijd tik ik dat meestal wel aan. De standaard regel van 220 min je leeftijd voor bepaling van max hartslag zit er nogal eens naast... Maar de spreiding in hartslag is wel toegenomen de laatste paar jaar, toen ik net begon te lopen was mijn hartslag altijd wel boven de 150, ook bij minimaal mogelijke snelheid.
Nico_de_Jong

220-leeftijd is zeker niet aan te raden om te gebruiken.

Ik zelf heb 193 gemeten op mijn garmin
Zelf heb ik volgens zoladz de zones ingedeeld 5 zones, z1 is dan langzaam op 143bpm.

De lage zones heb ik nog wel wat winst te boeken, maar dat staat voor na februari in de planning nu eerst mijn schema volgen voor 7feb 25km (hopelijk onder de 2 uur)
fann

Bericht door fann »

220-leeftijd is zeker niet aan te raden om te gebruiken.
Bij mij klopt dat wel perfect...
Holenmens

Bericht door Holenmens »

Nico_de_Jong schreef:
De lage zones heb ik nog wel wat winst te boeken, maar dat staat voor na februari in de planning nu eerst mijn schema volgen voor 7feb 25km (hopelijk onder de 2 uur)
Als je eens een 10km wedstrijd loopt kun je zien of je verwachte tijd haalbaar is; als je 25km aan 12,5km/u wil lopen zal je 10km in minder dan 45 minuten moeten gaan. Succes in elk geval!
Nico_de_Jong

10 loop ik in mijn training zonder echt diep te gaan in 42/43 min.

In september nog een 8em(12,8km) in 58,26 min gelopen 4,34min/km.

Die vorm is er nog niet helemaal 95% met nog 6 weken te gaan maak ik mij niet heel veel zorgen. ;)
fann

Bericht door fann »

loopje gepland voor vandaag - maar laatste glas wiskey op familiefeest gisteren was de spreekwoordelijke druppel vrees ik :lol: :lol: :lol: :lol:

tenzij ik nog de moed vind om me in me mijn loopkleren te hijsen zal het bij 1110 km blijven dit jaar (+ de loopjes dat ik mijn borstband vergeten was, of vergeten op het knopje te duwen, of op de loopband stond....)

fijne feesten iedereen, morgen lopen we met de club om 10 uur samen 10 kilometer in zone 0 tempo, kwestie van het jaar leuk te beginnen met cava achteraf :D :D :D
Holenmens

Bericht door Holenmens »

Nico_de_Jong schreef:10 loop ik in mijn training zonder echt diep te gaan in 42/43 min.

In september nog een 8em(12,8km) in 58,26 min gelopen 4,34min/km.

Die vorm is er nog niet helemaal 95% met nog 6 weken te gaan maak ik mij niet heel veel zorgen. ;)
Dat zijn mooie tijden; de calculator geeft 1:51 op 25km! http://www.runinfo.nl/verwachtingen.htm
Plaats reactie